کد خبر: 833515
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹
استاندار سمنان مطرح کرد:
استاندار سمنان،با اشاره به ابلاغ یک بخش‌نامه از سوی دولت در خصوص تثبیت قیمت ارز و خصوصا گشایش اعتبار برای کالایی‌هایی که با نرخ آزاد وارد گمرکات کشور می‌شوند،گفت: این ثبات قیمت در ارز مبادله‌ای به ثبات در تولید و صادرات و واردات کمک شایانی می‌کند.
 محمدرضا خباز در حاشیه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دولت با ابلاغ این بخش‌نامه به‌نگرانی تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی در خصوص نوسانات احتمالی در قیمت ارز ظرف 6 ماه آینده پایان داد.
وی بااشاره به تمهیدات اندیشیده شده دولت برای ثبات در اقتصاد کشور که در این بخشنامه برآن تصریح شده افزود: دولت تدبیر و امید در این بخشنامه سقف قیمت ارز(دلار) را 3600تومان اعلام کرده و تاکید کرده که چنانچه تولیدکنندگان، صادرکنندگان و دیگر فعالان اقتصادی طی 6ماه آینده از ارز مبادله‌ای استفاده کنند در زمان تسویه کمترین نرخ ارز برای آنها محاسبه خواهد شد.
استاندار سمنان ادامه داد: این بخشنامه به این معنا است که اگر فعالان اقتصادی و تولیدگران از ارز 3600تومانی استفاده کنند چنانچه ظرف 6ماه آینده قیمت ارز هم افزایش یابد باز در زمان تسویه همان قیمت 3600 تومان برای آنها محاسبه خواهد شد. ضمن اینکه اگر در این بازه زمانی 6ماهه قیمت ارز نیز کاهش بیابد کمترین نرخ برای آنها محاسبه خواهد شد.
خباز یادآور شد: براساس مفاد این بخشنامه حداقل در 6ماه آینده قیمت ارز مبادله‌ای تحت هیچ‌عنوان از مرز 3600 تومان نخواهد گذشت. ضمن اینکه ممکن است با کاهش هم روبرو شود.
وی در پاسخ به پرسشی در خصوص عملکرد شورای گفتگوی این استان اظهار کرد: شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی استان در این مدت منشاء خدمات شایانی بوده به‌طوری که بخشی از مصوبات شورای استانی گفتگوی دولت با بخش خصوصی به شورای کشور ارسال و مورد توجه این شورای ملی قرار گرفته است.
استاندار سمنان با بیان اینکه تاکنون 54 مصوبه استانی در این شورا مصوب و اجرایی شده تصریح کرد: علاوه بر این 14 مصوبه شورا نیز برای اجرا به شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی کشور که ریاست آن به عهده وزیر اقتصاد است ارسال شده است.
وی از بررسی بودجه 96 به‌عنوان یکی دیگر از دستورجلسات امروز این شورا در سمنان نام برد و گفت: بودجه کشور توسط یک گروه کارشناسی بررسی و پیشنهاداتی مکتوب و پیشنهاد شد که قرار است باتوجه به اینکه لایحه بودجه هم‌اکنون در کمیسیون تلفیق است از طریق نمایندگان استان که عضو این کمیسیون هستند به نمایندگان خانه ملت ارائه شود تا در لایحه بعدی و بودجه امسال مورد توجه قرار گیرد.
این مقام ارشد اجرایی با اظهار خرسندی از عضویت دو نماینده استان در کمیسیون تلفیق گفت: خوشبختانه دو نماینده مردم سمنان و شاهرود به عضویت کمیسیون تلفیق که 47 نفرند درآمده‌اند که حضور آنها در این کمیسیون می‌تواند برای استان مفید باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار