کد خبر: 833136
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۶
از گلزني‌هاي قوچان نژاد و جهانبخش تا انتقال انصاري‌فرد به المپياكوس
درخشش بازيكنان ايراني شاغل در ليگ‌هاي اروپايي همچنان ادامه دارد. در حالي كه در ليگ برتر كشورمان خبري از بازي‌هاي باكيفيت نيست فوتباليست‌هاي وطني كه در تيم‌هاي خارجي عضويت دارند از فرصت استفاده مي‌كنند و استعدادهاي خود را به رخ اروپايي‌ها مي‌كشند.
شيوا نوروزي
گلزني‌هاي متوالي فوتباليست‌هاي كشورمان خوشبختانه در ليگ‌هاي معتبر فوتبال قاره‌سبز دنباله‌دار بوده و در هر بازي شاهد گل‌هاي زيبا و همچنين عملكرد درخشاني از آنها هستيم.
در بين بازيكناني كه پيراهن تيم‌هاي خارجي را به تن كرده‌اند عليرضا جهانبخش، رضا قوچان‌نژاد، سردار آزمون، كريم انصاري‌فرد و مسعود شجاعي در موفقيت‌هاي تيم‌هايشان نقش مهمي داشته‌اند و از آن‌ها به عنوان مهره‌هاي كليدي ياد مي‌شود.
  
بازگشت رؤيايي جهانبخش
همين چند روز پيش بود كه گلزني عليرضا جهانبخش در ليگ هلند بازتاب گسترده‌اي داشت. تيم آلكمار در اين فصل از رقابت‌هاي ليگ با تكيه برتوانايي‌هاي بازيكن ايراني خود نتايج خوبي را كسب كرده است. اين تيم در آخرين ديدار خود در حالي حريفش را سه بر يك از پيش‌رو برداشت و در رده پنجم اردويسه (ليگ هلند) قرار گرفت كه جهانبخش دو گل به ثمر رساند و يك پاس گل نيز به هم تيمي‌اش داد. ملي‌پوش ايراني در حالي در اين فصل پنج گل براي آلكمار زده كه در چند بازي قبل تيمش نيمكت‌نشين بود. با اين حال دو گل و يك ‌پاس گل بازگشتي رؤيايي براي اين بازيكن رقم زد. در حال حاضر عليرضا جهانبخش سومين گلزن آلكمار به شمار مي‌رود. در پنجره زمستاني اخباري مبني بر پيشنهاد آژاكس آمستردام به مهاجم كشورمان به گوش رسيد. عملكرد درخشان جهانبخش سبب شد اين بازيكن در تيم منتخب ليگ هلند قرار بگيرد.
  
قوچان‌نژاد عصاي دست سرمربي
ديگر لژيونر ما در اردويسه شنبه شب پيروزي رؤيايي را براي تيمش رقم زد. رضا قوچان نژاد در مصاف با دن‌هاگ در تركيب اصلي هيرنفين قرار گرفت و دوبار دروازه حريف را باز كرد تا تيمش همچنان رده چهارم ليگ را در اختيار داشته باشد. نكته جالب اينكه گوچي در عرض 63 ثانيه دو گل سرنوشت‌ساز براي هيرنفين به ثمر رساند. پيش از اين هم قوچان نژاد با گلزني سبب صعود تيمش به يك چهارم نهايي جام حذفي هلند شده بود. هيرنفين يكي از بهترين نتايجش را در اين فصل گرفته، بهترين گلزن تيم قوچان نژاد ايراني است كه با زدن 10 گل در اين فصل عصاي دست سرمربي تيم به شمار مي‌رود. گوچي همچنين آقاي گل سال 2016 هيرنفين لقب گرفته است. قوچان‌نژاد در خصوص گلزني‌هاي اخير خود اظهار داشت: «نمي‌خواهم با صداي متكبرانه حرفي بزنم، اما ما هيچ‌گاه در طول بازي عقب‌نشيني نداشتيم. فكر مي‌كنم كه مي‌توانستيم زودتر هم به گل برسيم. يك گل ديگر من هم مي‌توانست مورد تأييد قرار بگيرد و شنيدم آفسايد نبود.»
  
آزمون مورد خواست همه
اين بازيكن ايراني در ليگ روسيه جايگاه خوبي دارد. تا جايي كه با پيشنهادهاي زيادي روبه‌رو شده است. سردار آزمون كه محبوبيت زيادي در روسيه دارد لقب سومين بازيكن برتر فوتبال اين كشور در سال 2016 را به خود اختصاص داد. تيم‌هاي خواهان آزمون هر روز بيشتر مي‌شود؛ دورتموند و ليورپول از جمله تيم‌هايي هستند كه گفته مي‌شود به جذب اين مهاجم علاقه‌مند هستند. در عين حال علي اوزدينوف مدير باشگاه روستوف ضمن تأييد يك پيشنهاد خوب اروپايي از بررسي جدي آن خبر داده است. با اين حال سردار آزمون قطعاً فصل را در روستوف به پايان مي‌رساند. آزمون در خصوص پيشنهادهاي اروپايي‌اش گفت: «هنوز چيزي مشخص نيست. الان تمام تمركزم را روي تمرينات گذاشته‌ام تا بتوانم پيشرفت لازم را داشته باشم. اين هم براي خودم خوب است و هم براي تيم. سعي مي‌كنم بهترين تصميم را در زندگي فوتبالي‌ام بگيرم.»
  
ادامه درخشش كريم در يونان
انتقال او به تيم المپياكوس اتفاقي بزرگ براي فوتبال ايران بود. كريم انصاري‌فرد كه با جدا شدن از ليگ پرحاشيه فوتبال كشورمان خوش درخشيده  است به پيشنهاد المپياكوس يونان پاسخ مثبت داد و قرارداد همكاري امضا كرد. مهاجم اردبيلي در تيم پيشين‌اش يعني پانيونيوس عملكرد درخشاني داشت؛ اين تيم در رده چهارم جدول رده‌بندي است و انصاري‌فرد گل‌هاي حساس زيادي براي پانيونيوس به ثمر رسانده است. همين مسئله نيز موجب شد تا سران المپياكوس پس از مذاكره با انصاري‌فرد اين بازيكن را جذب كنند. قرارداد او سه سال و نيمه است و سالانه 500 هزار يورو دريافت مي‌كند. المپياكوس صدرنشين قدرتمند ليگ يونان است كه با تيم دوم 12 امتياز فاصله دارد. مهاجم بهترين تيم آسيا پيراهن شماره 17 اين تيم را به تن مي‌كند. پاناتينايكوس ديگر تيم يوناني بود كه براي به خدمت گرفتن انصاري‌فرد تلاش مي‌كرد. كريم انصاري‌فرد در اولين اظهارنظرش پس از پيوستن به تيم جديدش ابراز اميدواري كرد تا در المپياكوس نيز درخشش‌هايش را تداوم بخشد.
  
رضايت پانيونيوس از شجاعي
 هافبك كشورمان همچنان عضو تيم پانيونيوس است و حالا كه هم تيمي ايراني‌اش رفته به نظر مي‌رسد او نيز به دنبال تيم جديدي مي‌گردد. مسعود شجاعي در سال 2016 به عنوان بهترين هافبك اين تيم يوناني شناخته شد. اخيراً نيز در ديدار حساس اين تيم با پاناتينايكوس يكي از دوگل تيمش را زد تا سه امتياز شيرين به حساب تيم فعلي‌اش واريز شود. گفته مي‌شود مسئولان پانيونيوس با توجه به عملكرد بازيكن ايراني خود مخالف جدايي او هستند. هرچند كه به نظر مي‌رسد در صورت ارائه پيشنهادهاي بهتر شجاعي شانس‌اش را براي حضور در تيم‌هاي ديگر محك مي‌زند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار