کد خبر: 833037
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: بازار روسیه با جمعیت 145 میلیون نفری بهترین فضا و فرصت برای صادرات محصولات کشاورزی استان اردبیل محسوب می شود.

عدیل سروی در گفتگو با خبرنگارجوان آنلاین و در تبیین و تشریح سفر خود به همراه هیئت عالی رتبه استان اردبیل به روسیه و جمهوری آذربایجان اظهار کرد: ما به مدت هفت روز و به همراه تیم اقتصادی استان اردبیل و در معیت استاندار اردبیل به روسیه، داغستان و آذربایجان سفر کردیم تا تعاملات و تقویت روابط فی ما بین را شاهد باشیم.

وی گفت: کشور روسیه با قطعات زراعی بزرگ و پراکنش جمعیت به لحاظ داشتن شرایط اقلیمی محدود کننده به ویژه سردی آب و هوا امکان ورود موادغذایی و محصولات کشاورزی فراهم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اضافه کرد: با تشکیل شرکت های بزرگ و صادراتی که توانایی تامین، سورتینگ، بسته بندی و استانداردسازی محصولات کشاورزی به منظور صادرات به بازار روسیه را در محدوده زمانی مشخص و با مقدار معین محصول از نیازهای کشور دارند به راحتی می توان در این حوزه موفق عمل کرد.

سروی بیان کرد: در کشور روسیه سیستم توزیع مواد غذایی مبتنی بر فروشگاه های بزرگ زنجیره ای است و از همین روی ایجاد برند و سورتینگ و بسته بندی و رعایت استاندارد نقش مهم و برجسته ای را برعهده دارد.

وی اظهار داشت: تبلیغات گسترده به رونق این بازار کمک خواهد کرد و با توجه به اینکه اغلب صادرکنندگان ایرانی آگاهی مناسب از بازار روسیه ندارند بنابراین افتتاح مرکز تجاری اردبیل در فودسیتی فرصت بسیار مغتنمی را برای تجار استان اردبیل فراهم کرده که البته غرفه شرکت جهان صادرات سینا و جهاد استقلال وابسته به وزارت جهاد کشاورزی فرصت و زمینه خوبی را برای توسعه این روابط فراهم کرده است.

این مسئول ادامه داد: علیرغم پهناور بودن کشور روسیه، اقلیم این کشور محدودیت اصلی را در تامین مواد غذایی فراهم کرده در حالی که نزدیکی استان اردبیل یک فرصت خوبی فراهم کرده تا بتوانیم در تامین بخشی از نیازهای غذایی جمعیت 145 میلیون نفری روسیه با رعایت استانداردهای اروپایی ورود پیدا کنیم.

سروی افزود: روسیه با جمعیت 145 میلیون نفری در حوزه صادرات نفت و گاز، چوب و محصولات شیمیایی با داشتن قدرت اقتصادی بالا و زیرساخت حمل و نقل مناسب زمینی، دریایی و ... می تواند در صادرات محصولات کشاورزی به ویژه میوه و سبزی و صیفی جات یک هدف راهبردی برای تجار ایرانی باشد.

وی به گوشه ای نتایج سفر به داغستان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: جمهوری داغستان دارای ظرفیت و توانمندی ترانسفورد و حمل و نقل محصولات کشاورزی ایران هم برای نیاز داخلی داغستان و هم غیر فصل زراعی به ویژه دستیابی به بازار روسیه به لحاظ داشتن دو بندر ماخاچگالا و آستراخان که هرگز یخ نمی زند برای حمل و نقل مهم به شمار می رود.

مدیر ارشد سازمان جهاد کشاورزی دولت تدبیر و امید در استان اردبیل بیان کرد: در مورد تجارت و نیاز به سرمایه گذاری در صنایع سردخانه و تبدیلی امکان فعالیت مشترک با داغستان وجود دارد و گوشت قرمز گوسفندی مازاد داغستان به دلیل کیفیت و امکان دسترسی به بازار ایران شرایط مطلوب برای تامین نیاز داخلی کشورمان مهیا می کند.

سروی ادامه داد: در داغستان جلساتی را با نخست وزیر و معاون نخست وزیر و وزیر جهاد کشاورزی انجام دادیم و توافق لازم برای استفاده امکانات و لوجستیک بندر ماخاچگالا به عمل آمد و کشور مقابل به منظور همکاری و عقد قرارداد شرکت طرف ایرانی اعلام آمادگی کرد.

وی به نتایج سفر به آذربایجان نیز اشاره کرد و گفت: دیدار با وزیر کشاورزی آذربایجان، بازدید از گلخانه هیدروپونیک 30 هکتاری و افتتاح مرکز تجاری استان اردبیل در باکو در کشور آذربایجان انجام شد.

این مسئول اظهار داشت: با هماهنگی های انجام شده امکان کشت فراسرزمینی در جمهوری آذربایجان به دلیل نزدیکی و قرابت فرهنگی و مذهبی و اعلام آمادگی جمهوری آذربایجان برای تشکیل شرکت های همکار دو کشور به انجام رسید.

سروی از پیگیری ها برای حل مسئله صادرات سیب زمینی به جمهوری آذربایجان و امکان تولید بذر مورد نیاز جمهوری آذربایجان توسط شرکت تولید بذر استان اردبیل و همکاری های مشترک علمی و تحقیقاتی در این سفر مورد توجه قرار گرفت.

وی گفت: همچنین پتانسیل جمهوری آذربایجان برای تجارت مشترک با هدف تامین نیاز بازار روسیه از دیگر توافقات به عمل آمده در این سفر بود.

همکاری مشترک با فرانسه برای تامین بذر کلزا، ذرت و آفتابگردان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل به نتایج سفر اخیر خود به فرانسه به همراه گروه اعزامی از وزارت جهاد کشاورزی اشاره و اظهار کرد: ما در این سفر با توانمندی شرکت تولید بذر اورالیس فرانسه به عنوان معتبرترین شرکت تولید بذر بیشتر آشنا شده و نسبت به تامین بذر مورد نیاز و انتقال تکنولوژی به کشورمان از این کشور براساس توافق سفر ماه های گذشته وزیر جهاد کشاورزی به فرانسه اقدام کردیم.

سروی گفت: با توجه به اینکه یکی از برنامه های راهبردی وزارت جهاد کشاورزی تامین روغن مورد نیاز از طریق توسعه کشت دانه های روغنی است قرار شد نسبت به تامین بذر و انتقال تکنولوژی از شرکت اورالیس به کشت و صنعت و دامپروری پارس به عنوان شریک مشترک ایرانی و فرانسوی اقدامات و برنامه ریزی انجام شود.

وی ادامه داد: در سفر به فرانسه در کنار بازدید از مرکز تحقیقاتی مزارع تولید بذر و کارخانجات بسته بندی و فرآوری بذر تفاهم نامه کلی برای تشکیل شرکت مشترک مابین کشت و صنعت پارس و اورالیس به منظور تولید بذر کلزا، ذرت و آفتابگردان به عمل آید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه در مرحله نخست هدف تامین بذور اصلاح شده با استفاده از توانمندی شرکت فرانسوی در ایران به منظور تامین بذر مورد نیاز داخل کشور است تصریح کرد: در مرحله دوم استفاده از برند شرکت اورالیس برای صادرات بذر به کشورهای همسایه به ویژه سی آی اس فراهم می آید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر