کد خبر: 833036
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵
سخنگوی شورای استان اردبیل:
سخنگوی شورای استان اردبیل گفت: شوراهای شهر و روستا به عنوان منتخبین مردم که به فکر حل مشکلات مردم هستند بازوهای توانمند دستگاه ها و نهادهای اجرایی در استان اردبیل محسوب می شوند.

فراهم اختری در گفتگو با خبرنگار جوان آنلاین در اردبیل، اظهار کرد: بعد از شکل گیری شوراها به عنوان یکی از مظاهر حاکمیت مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی ایران به عنوان اصولی مترقی در قانون اساسی ما شاهد دستاوردهای عظیم و در عین حال مبارک بودیم که نمونه های عینی آن را در توسعه شهرها و روستاها شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه سال آینده با برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستاها در کنار انتخابات ریاست جمهوری شاهد ورود این نهاد مردمی به فصل جدیدی از تاثیرگذاری و نقش آفرینی آن در توسعه شهرها و روستاها خواهیم بود گفت: با تجربه گرانسنگ چهار دوره شکل گیری پارلمان های محلی به یقین در دوره پنجم باید یک حرکت جهشی را در تدوین و طراحی و عملیاتی شدن طرح ها و برنامه های توسعه ای با نقش محوری مردم شاهد باشیم که این خود می تواند نقطه اطمینان بخش و امیدوار کننده ای برای جامعه اسلامی باشد.

نماینده مردم بیله سوار در شورای استان اردبیل تصریح کرد: با توجه به رویکرد تعاملی دولت تدبیر و امید با شوراها در سه و نیم سال اخیر باید این حقیقت را اذعان کرد که شوراهای شهر و روستا در چند سال گذشته با حمایت و همراهی شخص دکتر روحانی رئیس جمهور کشورمان و دولتمردان مورد حمایت همه جانبه قرار گرفتند به طوری که وزارت کشور با تهیه و تدوین چندین لایحه حمایتی از شوراها و شهرداری ها سعی کردند تا این نهال نوپای انقلاب را مورد حمایت جدی قرار دهند.

اختری افزود: انتظار می رود لوایح مطرح شده از سوی دولت تدبیر و امید و در راستای سیاست برنامه های توسعه ششم کشور و بودجه سال آینده مورد حمایت و توجه جدی قرار گرفته و با تصویب و اجرایی شد مدیریت واحد شهری شاهد حل بسیاری از آسیب ها و نارسایی ها در خدمات رسانی به مردم باشیم.

وی در ادامه سخنان خود به ضرورت تعامل، همکاری و همراهی مدیران دستگاه های اجرایی برای برطرف شدن بسیاری از تنگناها و مشکلات خدماتی و عمرانی شهرها و روستاها اشاره کرد و گفت: از مجموعه شرکت آب و فاضلاب، برق، گاز و مخابرات انتظار می رود با هماهنگی شهرداری ها و دهیاری ها تلاش جدی را آغاز کنند تا در یک رویکرد درست و منطقی امر خدمات رسانی با سرعت و کیفیت به انجام برسد.

عضو شورای استان اردبیل بیان کرد: در این تعامل و همراهی حلقه گمشده پیچیدگی نظام اداری و بروکراسی و برخی غفلت ها و بی توجهی هاست که با همفکری، تعامل و ارتباط دوسویه بهتر می توان بسیاری از کوتاهی ها و نقایص را برطرف کرد.

اختری به برخی از وظایف و اختیارات شوراهای شهر در بررسی و شناخت کمبودها، نیازها و نارسایی های اجتماعی و فرهنگی در کنار تهیه طرح های پیشنهادی و راه حل های کاربردی برای رفع این نیازها و نارسایی ها اشاره کرد و بیان داشت: نظارت بر اجرای طرح های مربوط به ایجاد و توسعه معابر، خیابان ها، میادینف فضای سبز و تاسیسات عمومی به همراه نظارت بر اماکن عمومی و ارائه مقررات پیشنهادی برای بهبود وضعیت و اداره این فضاهای عمومی بسیار ضروری به نظر می رسد.

وی گستردگی فعالیت های شورای شهر را در خدمات رسانی مطلوب تر به مردم از تصویب نرخ کرایه وسایط نقلیه عمومی تا نظارت بر امور بهداشتی حوزه شهری یادآور شد و گفت: برنامه ریزی های مناسبی در شورای شهر برای جلب مشارکت های مردم در انجام خدمات اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، فرهنگی، آموزشی و سایر امور رفاهی را به راحتمی می توان مورد توجه قرار داد.

نماینده مردم بیله سوار در شورای استان تاکید کرد: ما در شورای استان تمام تلاشمان را در همسویی و همراهی مدیران توانمند دولت تدبیر و امید بکار گرفتیم تا براساس اصل صداقت و قاطعیت در تصمیم گیری بتوانیم فعالیت ها و اقدامات خوبی را انجام دهیم که امیدواریم نتایج و خروجی آن منجر به تقویت پارلمان محلی شود.

اختری با انتقاد از وضعیت نامناسب جاده انجیرلو- بیله سوار و جاده رضی- سه راه قوشا ارشق از راه و شهرسازی استان اردبیل خواست تا نسبت به بهبود ترددی این مسیرها اقدام کند.

نماینده مغان در پارلمان استان اردبیل از راکد شدن طرح ها و ناکارآمدی مسئولان بانکی استان و منطقه گلایه کرد و گفت: بسیاری از کشاورزان، دامداران و باغداران منطقه از بدهی های سنگین و خسارت وارد شده در سال های اخیر گله مند هستند به طوری که تاکنون بخش عمده ای از این خسارت ها پرداخت نشده که انتظار می رود با همراهی مسئولان مدیریت بحران استان اردبیل، بانک کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی این مشکلات و دغدغه ها برطرف شود.

اختری اظهار داشت: بسیاری از زارعین منطقه مغان درگیر آفت موش و حمله آنها به مزارعشان در فصل کشت هستند که انتظار می رود مسئولان با بسیج عمومی امکانات به داد آنان رسیده و این دغدغه زارعان را برطرف کنند.

وی از مسئولان بانک کشاورزی استان اردبیل نیز خواست؛ تا نسبت به پرداخت تسهیلات جبرانی برای کشاورزان منطقه مغان آستین بالا زده و کمر همت ببندند.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر