کد خبر: 833011
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان خواستار شد
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان گفت: لیست کامل کشاورزان خسارت‌دیده استان و اعتبار مورد نیاز آن تهیه شده و با امضای استاندار کردستان به سازمان مدیریت بحران کشور ارسال شود.

به گزارش جوان از کردستان، آرتیکاس اقبال در چهارمین جلسه کارگروه تخصصی خشکسالی و مخاطرات کشاورزی استان کردستان با بیان اینکه آییننامه اجرایی استمهال 3 ساله بازپرداخت تسهیلات خسارات بخش کشاورزی ابلاغ شده است، اظهار کرد: بر اساس بند و تبصره 13 قانون برنامه بودجه سال 1395 تمام بانک‌های کشور اعم از دولتی، غیردولتی و مؤسسات مالی و صندوق‌های حمایتی که به بخش کشاورزی تسهیلات پرداخت کرده‌اند، موظفند بازپرداخت وام‌های اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی که دچار خسارت خشکسالی یا سرمازدگی یا آفات و بیماری‌های همه‌گیر و یا حوادث غیرمترقبه و یا آتش‌سوزی غیرعمدی شده باشند مشروط به تأمین بار مالی اضافی از محل اعتبارات ماده (12) قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور و اعتبارات پیش‌بینی‌نشده قانون بودجه به مدت سه سال امهال کنند.

وی گفت: در همین راستا باید کل مبالغ مربوط به سال 95 احصا و با امضای استانداران به وزارت جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه کشور ارائه شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان گفت: فرمی برای اعلام مبلغ احصاشده تهیه شده است که در جداول جداگانه‌ای نیز مبالغ مربوط به سال‌های 93 و 94 اعلام شود.

اقبال خاطرنشان کرد: اینکه دولت اعلام این مبالغ را از سوی استان‌ها خواستار شده، گام امیدوارکننده‌ای است و امیدواریم با هماهنگی هرچه بهتر دستگاه‌های برتر در این زمینه هرچه زودتر اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در زمینه تامین اعتبار برای واکسیناسیون آنفلوآنزای پرندگان و تب برفکی در استان مشکلی وجود ندارد، تصریح کرد: به اندازه لازم اعتبارات برای انجام اقدامات در این زمینه تامین شده و دام‌پزشکی کردستان باید سهم خود را در سطح ملی دنبال کند.

وی افزود: اعتبارات مورد نیاز برای این بخش در سطح ملی تامین شده و این انتظار را داریم که هرچه زودتر دام‌پزشکی استان در راستای جذب این اعتبارات اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان خاطرنشان کرد: آیین‌نامه اجرایی استمهال بازپرداخت تسهیلات خسارات بخش کشاورزی به خاطر مکاتباتی که استان با وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه انجام داده اجرا می‌شود و این نشان می‌دهد که اگر ما در انجام هر کاری توجیهات کافی را داشته باشیم می‌توانیم به نتایج مد نظر دستیابیم.

وی افزود: لیست کامل خسارت دیدگان استان و مبلغی که برای تامین لازم است باید تهیه و با امضای استاندار کردستان به بانک ملی مرکزی و سازمان مدیریت بحران کشور ارسال شود و البته میزان خسارت مربوط به سال‌های 93 و 94 نیز در قالب جدولی در این فرم اعلام شود.

گفتنی است؛ چهارمین جلسه کارگروه تخصصی خشکسالی و مخاطرات کشاورزی استان با محوریت ارائه گزارش وضعیت بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان و بیماری تب برفکی، تبادل نظر پیرامون امهال تسهیلات بهره‌بردان بخش کشاورزی در سال‌های 93 تا 95 و ارائه گزارش وضعیت بیمه کشاورزی استان و مشکلات این حوزه برگزار شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر