کد خبر: 832904
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۵
دبير انجمن داروسازان ايران:
دبير انجمن داروسازان ايران اعلام كرد، ماهواره‌ها در حال سلاخي سلامت مردم از طريق تبليغات غيرواقعي و اغواگرايانه در حوزه دارو هستند و مردم نبايد فريب دلالان دست‌چندم داروهاي تقلبي و غير اصيل را بخورند.
سيد مهدي سجادي، دبير انجمن داروسازان ايران با اشاره به وضعيت اسفبار تبليغات دارو در ماهواره‌هاي فارسي زبان گفت: ماهواره‌ها در حال سلاخي سلامت مردم از طريق تبليغات غيرواقعي و اغواگرايانه در حوزه دارو هستند و مردم نبايد فريب دلالان دست‌چندم داروهاي تقلبي و غير اصيل را بخورند.

وي ضمن هشدار در رابطه با افزايش تبليغ داروها در شبكه‌هاي ماهواره‌اي اظهار داشت: دارو، كالايي نيست كه بتوان به تبليغات ماهواره‌اي آن اعتماد كرد و اين هشداري است كه مردم و به‌خصوص جوانان و همچنين خانواده‌هاي مبتلايان به بيماري‌هاي صعب‌العلاج بايد آن را جدي بگيرند.  
وي افزود: هيچ دليل و منطقي بر متناسب بودن داروهاي تبليغ شده در ماهواره با وضعيت بيماران وجود ندارد.

ضمن اينكه در اصالت اين دارو‌ها و مؤلفه‌هاي ايمني آن نظير تاريخ مصرف آنها هيچ اطمينان خاطري وجود ندارد.  دبير انجمن داروسازان ايران ادامه داد: تبليغات حوزه پزشكي و دارويي در كشور ما مشمول قوانين و مقررات خاصي است و به همين جهت هيچ دارويي، حق تبليغ تلويزيوني يا روزنامه‌اي براي مردم را ندارد، ولي در برخي كشورها اين موضوع منع قانوني ندارد.
 به گفته سجادي، هزينه تبليغات تلويزيوني 20 برند دارويي به بيش از 2 ميليارد دلار رسيده است و اين در شرايطي است كه در ماهواره‌هاي فارسي زبان، وضعيت به گونه‌اي است كه اغلب، تبليغات گمراه‌كننده و غير واقعي است.  سجادي تصريح كرد: مردم نبايد فريب تبليغات داروهاي ماهواره‌اي را بخورند.

 اين تبليغات ممكن است از سوي دلالان دست‌چندم داروهاي تقلبي و غير اصيل ترتيب داده شده باشد. يا اينكه كارگاه‌هاي زيرپله‌اي و غير بهداشتي و فاقد ايمني اقدام به تنظيم چنين تبليغاتي كرده باشند.   وي تأكيد كرد: مردم بايد پيش از مصرف هرگونه دارويي، با پزشك خود مشورت و داروي تجويز شده را صرفاً از داروخانه‌هاي رسمي و معتبر تهيه كنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار