کد خبر: 832739
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹
متخصصان تغذیه بر این باورند که هنگام تهیه غذا، باید طعم و ارزش غذایی با هم مد نظر قرار گیرد؛ نکته‌ای که در غذاهای ایرانی به خوبی رعایت می شود.
بسیاری از گردشگران خارجی وقتی به ایران سفر می کنند یا با ایرانی ها در سایر کشورها آشنا می شوند، از طعم خوش و خواص درمانی خوراک های ایرانی غافلگیر می شوند.

یکی از مسائلی که در ارتباط با تهیه خورشت های ایرانی از سوی مردم خارج مطرح می‌شود، زمان نسبتاً زیاد برای درست کردن آنها است اما با توجه به حفظ شدن انواع ویتامین ها و مواد معدنی طی فرآیند آشپزی، بازه زمانی زیاد قابل توجیه است.

یکی از خوراکی های بسیار مفید در کشورمان که مردم با فرهنگ های مختلف جهان به آن علاقه وافر نشان می‌دهند، خورشت فسنجان است.

برای تهیه این خورشت مقوی که در آن انواع مواد مغذی و مفید برای سلامت بدن از جمله انار، گردو، سینه مرغ، زعفران و سایر ادویه ها وجود دارد، به زمان تقریبی 2 ساعت نیاز داریم.

در ادامه می‌توانید روش پخت این غذای لذیذ را که توسط یک نگارنده خارجی به رشته تحریر در آمده است، مطالعه کنید.

ابتدا گردو را به میزان کافی آسیاب کرده یا خرد می کنید که مقدار آن به ذائقه‌تان بستگی دارد. سپس آن را در یک ماهیتابه با مقدار کمی روغن یا کره روی حرارت بسیار ملایم برای مدت 8 الی 10 دقیقه تفت دهید تا زمانی که گردوها طلایی شوند.

در کنار تهیه خورشت می توانید برنج هم آماده کنید. برای این کار مقداری برنج را شسته و در آب جوش قرار دهید تا بپزد. برنج را می توانید به صورت کته یا برنج دم کشیده درست کنید تنها تفاوت در دم کردن آن پس از آبکشی است.

مرغ ها را در یک ظرف پر از آب به همراه یک پیاز درشت بپزید تا نرم شود. می توانید از مقداری برگ بو برای برطرف کردن طعم نامطبوع و بوی زهم مرغ استفاده کنید.

در مرحله نهایی مرغ پخته را به همراه گردوهای آسیاب شده، رب انار، نمک، فلفل و زعفران در قابلمه قرار دهید و صبر کنید تا خورشت جا بیفتد. پس از حدود 45 دقیقه خوراک شما آماده است و می توانید از طعم خوش آن لذت ببرید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار