کد خبر: 832718
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: برخی از کارخانه‌های واگذار شده متعلق به بانک‌ها با قیمت پایین به اشخاص قدرتمند واگذار می شود و خریداران وارد عرصه سفته‌بازی می‌شوند و نسبت به تداوم فعالیت کارخانه واگذار شده و امنیت شغلی کارگران بی‌تفاوت هستند.

معصومه آقاپور علیشاهی با انتقاد از تعطیل شدن کارخانه‌های تولیدی واگذار شده اظهار داشت: به دلیل اعلام بانک مرکزی مبنی بر لزوم افزایش سرمایه بانک‌ها در سال‌های 89 و 90، بانک‌ها برای جذب سپرده رقابت شدیدی داشتند.

نماینده مردم شبستر درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بانک‌ها برای جذب سپرده در سال‌های گذشته، تبلیغات گسترده‌ای برای پرداخت سودهای نجومی داشتند و این باعث شد بانک‌ها، متعهد به پرداخت سود به سپرده‌گذاران شوند.

این نماینده مردم درمجلس دهم ادامه داد: تعهد بانک‌ها برای پرداخت سود سپرده به سپرده‌گذاران باعث شد، بانک‌ها فعالیت‌‌هایی در زمینه‌های مختلف داشته باشند.

بخشی از نقدینگی بانک‌ها وارد بخش مسکن شد

آقاپور علیشاهی ادامه داد: بخشی از نقدینگی بانک‌ها وارد بخش مسکن شد که این بخش با رکود روبه‌رو شد و بخش قابل توجهی از دارایی بانک‌ها بدون قرارگرفتن در چرخه تولید، اصطلاحا انباشته شد و حتی قدرت وام دهی بانک‌ها کاهش یافت.

وی گفت: در حال حاضر بانک‌ها برای تامین نقدینگی مجبور به واگذاری برخی از دارایی‌ها و کارخانه‌های خود را با کف قیمت واگذار بوده و نسبت به تداوم فعالیت کارخانه واگذار شده و امنیت شغلی کارگران بی‌تفاوت هستند.  

آقاپور علیشاهی افزود: برخی از کارخانه‌های مذکور که متعلق به بانک‌ها است با قیمت پایین به اشخاص قدرتمند واگذار می شود و خریداران وارد عرصه سفته‌بازی می شوند.

وی ادامه داد: باید دولت بدهی خود به بانک‌ها را پرداخت کند تا بانک‌ها برای تامین نقدینگی مجبور به واگذاری دارایی‌ها خود  با قیمت کم که متعلق به مردم است، نشوند.   

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی شد: در بررسی بودجه باید تدبیر اساسی برای افزایش سرمایه بانک‌ها شود همچنین به امنیت شغلی کارگران کارخانه‌های که مشمول واگذاری می‌شوند، توجه شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر