کد خبر: 832507
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴
مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان‌شرقی:
مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان‌شرقی از وجود 9 هزار و 531 سرپرست خانوار در استان خبر داد.
محسن ارشدزاده در خصوص حمایت بهزیستی از زنان بی‌سرپرست و یا سرپرست خانوار اظهار کرد: مجموع زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی استان 9 هزار و 531 نفر است که الزامات خدماتی و بازتوانی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه آمار ارائه شده در حال نوسان است، گفت: تعدادی از زنان سرپرست خانوار ماهانه به چرخه تحت پوشش بهزیستی افزوده شده و برخی نیز از این چرخه حمایتی خارج می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: هر زن سرپرست خانوار توسط کارشناس و مشاوره نیازسنجی شده و علایق، مهارت با استفاده از نیازسنجی جامعه برآورده شده تا بتوان دوره بازتوانی را انجام داد.

وی افزود: با ارزیابی‌های صورت گرفته از زنان سرپرست خانوار سابقه فعالیت، میزان مهارت، علایق در بخش‌های مختلف از جمله خیاطی، آرایشگری، آشپزی و ... سنجیده شده و متناسب با آن مهارت و علایق آموزش‌های لازم انجام می‌گیرد تا با اخذ مدرک و گواهی رسمی مشغول به کار شوند.

ارشدزاده خاطرنشان کرد: بعد از گذراندن دوره توانمندسازی و آموزش مهارت‌های لازم سرمایه اشتغال بلاعوض به مبلغ پنج میلیون تومان و همچنین وام 15 میلیون تومانی برای ایجاد شغل متناسب با مهارت کسب شده اعطا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بهزیستی بعد از 6 ماه از فعالیت و توانمند شدن زنان سرپرست خانوار ارزیابی برای ادامه حمایت انجام می‌دهد، گفت: اگر بعد از 6 ماه زنان توانمند شده سرپرست خانوار نیاز به تداوم حمایت از طرف بهزیستی داشته باشند، این حمایت تا یکسال ادامه داشته و بعد از یک سال مستمری قطع خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان به حمایت بهزیستی به صورت گروهی از زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت: با ساماندهی تعدادی از زنان سرپرست خانوار در یک مهارت مانند خیاطی، کارگاه تولیدی و ... حمایت گروهی از این افراد صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در حمایت گروهی نیز سرمایه و وام به زنان اعطا می‌شود تا به مرحله بازتوانی برسند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر