کد خبر: 832298
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱
معاون آموزش و پرورش اردبیل:
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: برنامه‌های کاهش آسیبهای اجتماعی با مشارکت والدین دانش‌آموزان در اردبیل اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل،علی ورودی در همایش انجمن اولیا و مربیان مدرسه حضرت معصومه(س) اردبیل اظهار داشت: فرزندان دروس پایه و اولیه زندگی را از والدین خود می‌آموزند و اگر کانون خانواده گرم و صمیمی و دوستانه باشد و پدر و مادر دارای روابط حسنه و صمیمانه باشند معمولا کودکانی سالم، باشخصیت، مثبت و فعال  پا به عرصه جامعه خواهند گذاشت.

وی با بیان اینکه حضور اولیا در مدارس، ارزش و جایگاه دانش‌آموزان را در نزد معلمان و عوامل اجرایی  مدارس بالا می‌برد، افزود: این امر سبب تقویت روحیه تعامل در دانش‌آموزان، فراهم شدن شناخت بیشتر جنبه‌های شخصیتی و اجتماعی دانش‌آموزان، نظارت بر وضعیت تحصیلی وجلوگیری از افت تحصیلی آنها می‌شود.

ورودی با بیان اینکه شناخت والدین از فرزندانشان تعاملات اجتماعی را بالا می‌برد، تصریح کرد: جلوگیری از بروز انحرافات اخلاقی و اجتماعی و تقویت همسویی خانه و مدرسه نیز از جمله مواردی است که با ایجاد رابطه حسنه والدین با فرزاندانشان به وجود می‌آید.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به 3 قانون طلایی که عبارتند از قانون خلاء یا خالی شدن ذهن از افکار بیهوده، قانون جریان و حرکت و قانون  نظم و برنامه‌ریزی بیان کرد: این 3 عامل در امر موفقیت دانش‌آموزان بسیار مهم و تاثیرگذار است.

وی با تاکید بر عواملی همچون تسلط و تجربه معلم گفت: میزان توجه و علاقمندی مدیران و مسئولان آموزشی مدرسه، شرایط خانوادگی دانش‌آموزان و میزان وقت اختصاص یافته به درس در طول یک جلسه از جمله عوامل موثر در افزایش میزان یادگیری و بازده آموزشی دانش آموزان است.

ورودی ثابت ماندن شیوه‌های آموزشی معلمان حتی در زمان افزایش ساعات آموزشی را از مهمترین عامل دل‌زدگی، بی‌حوصلگی، کم‌توجهی و بی‌علاقگی و حتی کاهش کارآیی معلمان دانست و اظهار کرد: آنچه سبب فراگیری بهتر، بیشتر و در نهایت منجر به موفقیت دانش‌آموزان می‌شود هوش و استعداد ذاتی آنها و استفاده از شیوه‌های صحیح آموزشی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر