کد خبر: 831886
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۶
گراني برنج شبكه خشن سارقان مسلح را در بزرگراه‌هاي منتهي به شمال مستقر كرد!
مجرم سابق‌دار كه متوجه رشد سرسام‌‌آور برنج در بازار شده بود، يك شبكه سرقت تشكيل داد. اعضاي اين باند با كمين در راه‌هاي منتهي به تهران به خودروهاي حامل برنج حمله و محموله آنها را سرقت مي‌كردند.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت 5 صبح روز دوشنبه، 12 مهرماه بود كه راننده يك خودروي نيسان وانت در محدوده بزرگراه بعثت، مأموران كلانتري 132 نبرد را از ماجراي سرقت با خبر كرد. وي در شرح ماجرا گفت: لحظاتي قبل در حال انتقال محموله بار برنج به شهرري بودم. براي بررسي چرخ‌هاي خودرو براي لحظاتي كنار بزرگراه توقف كردم. همان لحظه يك خودروي پژو 405 مشكي رنگ توقف كرد و دو سرنشين آن پياده شدند. وقتي به طرفم آمدند، فكر كردم كه به دنبال آدرس هستند، اما ديدم كه چاقو و قمه به دست دارند. آنها به من حمله كردند و با چند ضربه مجروحم كردند. بعد هم خودروي نيسان را كه حامل 30 ميليون تومان بار برنج بود، سرقت كردند.

بعد از طرح شكايت، پرونده به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسراي ناحيه 34 تهران در اختيار كارآگاهان اداره پنجم پليس آگاهي تهران قرار گرفت. در حالي كه بررسي در اين باره به جريان افتاده بود، شكايت‌هاي مشابهي به پليس گزارش شد. مشخصاتي كه شاكيان از سارقان مي‌دادند، نشان مي‌داد كه همه سرقت‌ها از سوي اعضاي يك باند اتفاق مي‌افتد. كارآگاهان بعد از بررسي شكايت‌ها متوجه شدند كه اعضاي اين باند در گروه‌هاي چند نفره در بزرگراه‌هاي اطراف تهران پرسه مي‌زنند و بعد از شناسايي خودروهاي حامل بار برنج در فرصت مناسب راننده را مجروح و خودروي حامل بار را سرقت مي‌كنند. شيوه ديگر سارقان اين بود كه با ايجاد تصادف ساختگي راننده نيسان را مجبور به توقف مي‌كردند و بعد از ضرب و جرح سناريوي سرقت را رقم مي‌زدند.

سه ماه بعد از طرح اولين شكايت و در حالي كه تلاش‌ پليس با ناكامي مواجه شده بود، كارآگاهان با بررسي سوابق خريداران اموال مسروقه مواد غذايي، متوجه شدند كه مجرم سابقه‌داري به نام مجيد. ق 38 ساله به تازگي گاراژ بزرگي در خيابان تختي اجاره كرده است. 13 دي‌ماه وقتي كارآگاهان براي بازرسي در محل حاضر شدند، مجيد با ديدن مأموران پا به فرار گذاشت، اما در جريان تعقيب و گريز با شليك گلوله بازداشت شد. كارآگاهان در بررسي گاراژ چند صدتن برنج سرقتي را كشف كردند.
مجيد در اولين بررسي‌ها به سرقتي بودن محموله اعتراف كرد و گفت كه محموله‌ را از مجرم سابقه‌دار معروفي به نام فخرالدين. ن 40 ساله تحويل گرفته است.
 
بازداشت سركرده
بررسي سوابق فخرالدين حكايت از اين داشت كه او از سال 82 بارها به اتهام سرقت بازداشت شده و به زندان افتاده بود. خيلي زود مخفيگاه وي در كيانشهر شناسايي شد و چند ساعت بعد او به همراه عضو ديگر باند كه محمد. ن 35 ساله نام داشت، بازداشت شد. در بازرسي از مخفيگاهش بيش از 500 كيلوگرم از برنج‌هاي سرقتي پيدا شد.
 
اقرار به راهزني‌هاي سريالي
فخرالدين به عنوان سردسته باند در اين باره گفت: از چند ماه قبل شبكه سرقت محموله‌ها را تشكيل دادم. وحيد، محمد، دلاور و فرهاد هم اعضاي اين باند هستند. حساب سرقت‌هايي هم كه در اين مدت انجام داديم از دستم در رفته است. او گفت با خودروي پژوي من يا خودروي ساير اعضاي باند در بزرگراه‌هاي اطراف شهر مثل آزادگان، بسيج، جاده مخصوص، ياسيني و بعثت پرسه مي‌زديم. بعد از شناسايي خودروهاي حامل بار برنج، مطابق نقشه وحيد، دلاور و فرهاد با چاقو و قمه به راننده‌ها حمله مي‌كردند و آنها را زخمي و بعد خودرو را سرقت مي‌كرديم. بعد از آن محموله سرقت شده را به گاراژي كه مجيد در خيابان تختي اجاره كرده بود، منتقل مي‌كرديم. بعد از تخليه بار، اموال باارزش داخل خودرو را هم سرقت و نيسان را در يكي از خيابان‌ها رها مي‌كرديم.
 
بازداشت اعضاي ديگر باند
با اطلاعاتي كه فخرالدين در اختيار پليس گذاشت، چند ساعت بعد ساير اعضاي باند وحيد. ن 25 ساله، قاسم. هـ 38 ساله، فرهاد.ن21 ساله، فرهاد. و 28 ساله، منصور. ر 40 ساله و دلاور. ي 34 ساله در خانه مجردي‌ اجاره‌اي‌شان در محله شوش بازداشت شدند. از مخفيگاه متهمان مقدار زيادي لوازم سرقت شده از داخل خودروها كشف شد. بعد از آن بود كه شاكيان با حضور در اداره پليس متهمان را شناسايي كردند.
سرهنگ كارآگاه داوود فـرد، معاون مبارزه با سرقت‌هاي خاص پليس آگاهي تهران گفت: همه اعضاي باند به سرقت‌هاي سريالي محموله‌هاي برنج اعتراف كرده‌اند و دستور انتشار بدون پوشش تصاوير متهمان از سوي قاضي صادر شده است. وي از شاكيان درخواست كرد براي طرح شكايت به اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار