کد خبر: 831753
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴
استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد
استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به محدودیت‌های ناوگان حمل و نقل صادراتی استان در روزهای پایانی سال بر لزوم حل مشکل حمل کالاهای صادراتی استان با استفاده از ناوگان خارجی تاکید کرد.

اسماعیل جبارزاده در بیست و هفتمین جلسه شورای گفت‌و‌گو دولت و بخش خصوصی استان در توضیح موضوع بررسی وضعیت و پتانسیل حمل و نقل داخلی و استفاده از ناوگان حمل و نقل خارجی در ایام پایانی سال برای کالاهای صادراتی اظهار داشت: در جهت حل مقطعی مشکل از سازمان پایانه‌ها و حمل و نقل درخواست داریم استفاده از کامیون‌های خارجی در این ارتباط را مجاز اعلام کنند و مکاتبات لازم را در این ارتباط انجام می‌دهیم.

وی افزود: یکی از هسته‌های کلیدی سند توسعه پایدار استان، نوسازی حمل و نقل تجاری انتخاب شده است که بعد از تصویب جلسات متعددی در این ارتباط برگزار شده و در تمام جلسات درخواست ما از بخش خصوصی این بوده که اجازه ندهند مجددا مباحث به بخش دولتی باز گردد.

جبارزاده با بیان اینکه 70 درصد منابع برنامه‌های سند تدبیر توسعه استان از طریق بخش خصوصی باید تامین شود، افزود: 15 شرکت قدر سرمایه‌گذاری وابسته به دولت آمادگی سرمایه‌گذاری در این ارتباط را دارند ولی ما ترجیح داده‌ایم سرمایه‌گذاری توسط شرکت‌های بخش خصوصی انجام پذیرد و البته انتظار برخی حمایت‌ها از دولت غیرمنطقی نیست.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: تعداد 3 هزار دستگاه کامیون را در سه سال گذشته نوسازی کرده‌ایم.

این مسؤول تصریح کرد: ایجاد شرکت تامین و تجهیز مواد اولیه کارخانجات و نوسازی حمل و نقل توسط بخش خصوصی را بارها مورد تاکید قرار دادیم و آماده هستیم مجوزهای لازم را در این ارتباط نیز صادر کنیم.

وی تاکید کرد: اولویت ما جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل استان شرکت‌هایی مثل آذهایتک، کاماز، تراکتورسازی و ... است ولی این شرکت‌ها باید خود را به روزرسانی کنند.

لازم به ذکر است: مواردی مثل پیشنهاد تسری تبصره 35 اصلاحیه لایحه بودجه سال 95 به بدهی های تا سقف 200 میلیارد ریال جهت حمایت از واحدهای کوچک و متوسط تولیدی و صنعتی و اجرای حکم ماده 25 قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار و مفاد آیین نامه اجرایی آن نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بررسی روند طرح موضوع «افزایش میزان مالیات نقل و انتقال ساختمان‌های نوساز طبق قانون جدید مالیات‌های مستقیم» نیز دیگر دستور کار بیست و هفتمین جلسه شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی استان بود.

در پایان روسای هشت تشکل اقتصادی خصوصی و تعاونی استان برای عضویت یا تمدید عضویت یکساله معرفی شدند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر