کد خبر: 831483
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۶
خطيب نماز جمعه تهران:
دشمن در آستانه انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري روي «ايجاد اختلاف و دو‌قطبي كردن جامعه» تمركز كرده است.
آيت‌الله سيداحمد خاتمي در خطبه دوم نماز جمعه اين هفته تهران با بيان اينكه دعواهاي رسانه‌اي مسئولان به مصلحت انقلاب نيست، افزود: حضرت امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري فرموده‌اند و همه دلسوزان هم گفته‌اند، وحدت لازم است. وي تصريح كرد: وحدت با پنج اقدام به‌دست مي‌آيد و نه با شعار كه قدم نخست آن وحدت در هدف تثبيت نظام اسلامي است. آيت‌الله خاتمي اقدام دوم براي دستيابي به وحدت را «وحدت در محور ولايت فقيه» بيان كرد و گفت: باور داشته باشيم حرف اول و آخر را ايشان بايد بزنند. خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به اقدام سوم براي دستيابي به وحدت افزود: ادبيات ما بايد ادبيات تكريم و احترام باشد و با تخريب، وحدت شكل نمي‌گيرد. وي تحمل و سعه صدر را اقدام چهارم براي دستيابي به وحدت به خصوص براي كساني كه تريبون در دست دارند، دانست. آيت‌الله خاتمي پنجمين اقدام براي دستيابي به هدف را نيز پرهيز از تهمت، دروغ و امثال آن دانست. وي در ادامه به انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري كه ارديبهشت 96 برگزار خواهد شد، اشاره كرد و گفت: دشمن روي چند نكته تمركز كرده است كه هدف نخست آن ايجاد اختلاف و دوقطبي كردن جامعه است. خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به اينكه نكته دوم، تخريب نهادهاي قانوني نظام به ويژه قوه قضائيه است، گفت: آنها مي‌خواهند فضاي مجازي را آكنده از دروغ، تهمت و افترا كنند. آيت‌الله خاتمي تأكيد كرد: به همه و به مسئولان محترم مي‌گويم حواستان جمع باشد، دلسوزان نظام اتفاق نظر دارند دعواهاي رسانه‌اي مسئولان به مصلحت انقلاب نيست و خروجي آن اين شده است كه دشمنان در تحليل هايشان مي‌گويند از اين دعواها معلوم مي‌شود كه فساد در ايران سيستماتيك شده است و اين طعنه قطعاً به مصلحت نيست.
   
قوه قضائيه قاطعانه با فساد برخورد كند
خطيب نماز جمعه تهران در همين زمينه گفت: قوه قضائيه كه به شدت مورد هجمه هست بايد به پرونده‌هاي فساد با سرعت و دقت بيشتر رسيدگي و قاطعانه هم حكم صادر كند. آيت‌الله سيداحمد خاتمي تصريح كرد: براي شما مطرح نباشد كه آيا فساد در اين دولت، دولت قبل و دولت‌هاي قبل بوده است، مردم از شما عدالت مي‌خواهند و اين مطالبه جدي مردم است.
آيت‌الله خاتمي در بخش ديگري از خطبه‌ دوم نماز جمعه اين هفته تهران به وجه تشابه حماسه 19 دي و 9 دي پرداخت و گفت: اين دو حماسه هر دو نتيجه وحدت بود. وي افزود: مراسم 9 دي امسال در سراسر كشور بسيار باشكوه برگزار شد و مقام معظم رهبري اين حماسه را بزرگ داشتند و مسئولان نيز از اين حماسه تجليل كردند.
    
حماسه 9 دي مكمل 19 دي 56 بود
خطيب نماز جمعه تهران حماسه 9 دي را نماد وحدت ملت ايران در پاسداري از انقلاب بزرگ دانست و گفت: حماسه 9 دي تكميل 19 دي بود و اين دو حماسه وجوه مشابه فراواني دارند يكي اينكه حماسه 19 دي نشئت گرفته از حمايت از ولايت بود. آيت‌الله خاتمي افزود: روح حماسه 19 دي حمايت از ولايت بود و عين اين مسئله نيز در حماسه 9 دي اتفاق افتاد و در اين حماسه فقط دو عكس حضرت امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري وجود داشت و يك شعار در كل كشور طنين‌افكن بود «اين همه لشكر آمده - به عشق رهبر آمده». وي با اشاره به وجه شباهت حماسه 19 و 9 دي ادامه داد: حماسه 19 دي را بصيرت مردم آفريد و شعارهايي مبني بر «من مرغ طوفانم - من موج دريايم» توسط بختيار سر داده شد اما شما مردم گفتيد نه مرغ طوفان هستيد و نه موج دريا و اين نشان‌دهنده بصيرت است يعني نه تهديد و نه تطميع و حرف‌هاي آنچناني شما را بيرون نكرد. خطيب نماز جمعه تهران اظهار داشت: عين همين حركات در هشت ماه فتنه اتفاق افتاد، آيا فتنه‌گران فريبكاري نكردند؟! دم از حقوق مردم نزدند؟! آنها سرمايه مشاركت 40 ميليوني مردم در انتخابات را سوزاندند و اسم آن را حقوق مردم گذاشتند و اين يعني فريبكاري. آيت‌الله خاتمي ادامه داد: در فتنه 88 تقلب رمز آشوب بود و شما ديديد در اين هشت ماه چه كردند، آنچنان كه در 19 دي بصيرت حرف اول را زد در حماسه 9 دي نيز بصيرت شما مردم حرف اول را زد. وي با اشاره به وجه تشابه سوم اين دو حماسه گفت: در آستانه حماسه 19 دي دنياي استكبار از شاه حمايت مي‌كرد چراكه 4 آبان تولد شاه بود و تمام دنياي استكبار و طاغوت‌هاي شرق و غرب به او پيام تبريك فرستاده بودند و در فتنه سال 88 نيز امريكا و رسانه‌هاي اين كشور تمام قد به حمايت از فتنه‌گران پرداختند.
   
رسانه‌ها به مردم اميد بدهند
 خطيب نماز جمعه تهران افزود: شنيديد و ديديد كه اوباما رئيس‌جمهور امريكا حتي اسم يكي از فتنه‌گران را صراحتاً به زبان آورد، انگليس اين روباه پير امكانات رسانه‌اي را دربست در اختيار اينها گذاشت، شيمون پرز گفت فتنه‌گران سربازان ما هستند، منافقين، استحاله شده‌ها، رقاص و رقاصه‌هاي فراري و همه به صحنه حمايت از فتنه‌گران آمدند. آيت‌الله خاتمي تأكيد كرد: به فضل خدا انقلاب بزرگ 19 دي با شكوه و با همان عظمت به راه خود ادامه مي‌دهد، امام راحل هم فرمودند انقلاب را به جهان صادر مي‌كنيم و در آغاز سي‌و‌هشتمين سال انقلاب به امام مي‌گوييم برخيز و ببين كه پيام انقلاب به جهان صادر شد. وي در بخش ديگري از خطبه دوم نمازجمعه اين هفته تهران گفت: امام و مقام معظم رهبري از مأيوس كردن مردم بسيار بدشان مي‌آمد و قرآن و پيغمبر هم اين كار را صحيح نمي‌دانند. خطيب نماز جمعه تهران خطاب به اصحاب رسانه‌هاي مكتوب، شنيداري، مجازي و... افزود: اگر مي‌خواهيد دين خودتان را به انقلاب ادا كنيد به اميد دادن به مردم بدميد. وي با بيان اينكه آينده انقلاب، آينده بسيار روشن است، گفت: باورهاي ديني خودمان را تحكيم كنيم، ولايتمداري خودمان را ادامه بدهيم و هميشه در صحنه باشيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار