کد خبر: 831441
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۵
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي:
اخیراً رئيس‌جمهور در توئيتي اعلام كرد «دولت حاضر است با تشكيل سامانه‌اي تمام دخل و خرج و حساب‌هايش را روشن كند و در مقابل انتظار است قوه قضائيه نيز حساب‌هاي خود را روشن كند.»
اخیراً رئيس‌جمهور در توئيتي اعلام كرد «دولت حاضر است با تشكيل سامانه‌اي تمام دخل و خرج و حساب‌هايش را روشن كند و در مقابل انتظار است قوه قضائيه نيز حساب‌هاي خود را روشن كند.»
پس از اين بود كه نمايندگان مجلس و شخصيت‌هاي سياسي در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس به مطالبه خود از رئيس‌جمهور براي شفاف كردن اقدامات دولت در حوزه‌هاي مختلف اجرايي از جمله شفافيت مالي، شفافيت در قراردادهاي نفتي، حساب‌هاي اطرافيان رئيس‌جمهور، اتهاماتي كه متوجه برادر رئيس‌جمهور است، پنهان‌كاري در برجام و موضوعاتي از اين قبيل پرداختند، همچنين به انتقاد از رفتار متناقض دولت در امر شفافيت تأكيد كردند و اينكه مصوبه مجلس در امر شفافيت مالي مسئولان و كارگزاران نظام مي‌تواند اعتماد مردم به مسئولان را بيشتر كند و لازم است همگان از آن دفاع كنند.

  برخورد يك بام و دو هوا با موضوع شفافيت مالي
حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر نماينده مردم مشهد در مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار ؟؟؟‌ با اشاره به تناقض در رفتار و گفتار دولت در شفاف‌سازي حقوق‌ها و اموال مسئولان گفت: قانون در اشكال مختلف بيان كرده كه مسئولان اموال و دارايي‌هاي خود را قبل از پذيرش و بعد از پذيرش مسئوليت به صورت شفاف ارائه كنند. وي افزود: متأسفانه امروز برخي از وزرا هنوز ميزان دارايي‌هاي خود را اعلام نكرده‌اند و معلوم نكرده‌اند وضعيت مالي‌شان چگونه است. رئيس كميسيون فرهنگي مجلس اظهار داشت: برخورد يك بام و دو هوا با موضوع شفافيت دارايي‌هاي مسئولان و انتظار بحق مردم در اين باره صحيح نيست، ما انتظار داريم دولت، قوه قضائيه و مجلس به صورت شفاف اين موضوع را مورد رسيدگي قرار دهند.
  دولت شفافيت مالي داشته باشد
محمد سليماني نماينده مجلس نهم شوراي اسلامي نيز پيرامون موضوع شفافيت، گفت: حق شهروندي مردم است كه از امورات مالي دولت باخبر باشند، دولت مسائل مالي خود را شفاف كند تا مردم بدانند چه مسئولي براي سركيسه كردن آنان بر سر كار آمده‌ است. وي افزود: وقتي پرداخت حقوق‌ها قانون‌ دارد چرا دولت نبايد آن را شفاف كند و فيش‌هاي پرداختي را به مردم اعلام كند! مردم در موضوع فيش‌هاي نجومي مارگزيده شده‌اند، آن هم درحالي كه دولت برخوردي با اين موضوع نيز نداشت. وزير ارتباطات دولت نهم پيرامون مخفي‌كاري دولت در موضوع برجام نيز گفت: ما مشاهده مي‌كرديم كه دولت، اطلاعات برجام را در اختيار مردم قرار نمي‌داد و از آنان مخفي مي‌كرد، در عين اينكه تناقض بين گفتار مسئولان با يكديگر و با متن برجام بسيار بود. سليماني خاطرنشان كرد: نتيجه مخفي‌كاري دولت، برجامي شده است كه مانند جنازه روي دست دولتمردان باقي مانده كه نمي‌دانند با آن چه كنند، از يك طرف ايران به تعهدات خود عمل كرده و از طرف ديگر اين امريكاست كه نقض‌عهد كرده و زير تعهدات خود زده است.
 
 رئيس‌جمهور شفاف‌سازي را از خانواده خود شروع كند
نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به تناقضات در رفتار دولت در بحث شفاف‌سازي حقوق و اموال مسئولان، اظهارداشت: آقاي روحاني! براي مردم شفاف‌سازي كنيد و بگوييد كه براي تبليغات انتخاباتي خود از چه كساني پول گرفته‌ايد تا سايرين هم شفاف‌سازي را از شما ياد بگيرند. نادر قاضي‌پور با تأكيد بر اينكه شفاف‌سازي مدنظر آقاي روحاني را ما نيز قبول داريم، تصريح‌كرد: رئيس‌جمهور شفاف‌سازي را از خانواده خود و از حسين فريدون شروع كند تا ما نيز وي را همراهي كنيم. وي خاطر نشان كرد: آقاي روحاني بهتر است شفاف‌سازي را از خود و نزديكانش آغاز كند.

  همه بايد از مصوبه شفافيت حقوق مديران دفاع كنند
حميدرضا حاجي‌بابايي رئيس كميسيون تلفيق برنامه ششم توسعه، پيرامون لزوم شفافيت‌ مالي مديران و مصوبه مجلس در اين خصوص در برنامه ششم توسعه اظهار داشت:‌در برنامه پنج ساله ششم توسعه، دولت را مكلف كرديم ظرف مدت يك‌سال نسبت به راه‌اندازي سامانه‌اي كه ثبت حقوق و مزايا در آن باشد اقدام كند تا امكان تجميع تمامي پرداختي‌ها به مقامات، رؤسا، مديران و كاركنان تمامي دستگاه‌هاي اجرايي فراهم شود، اين سامانه بايد به نحوي باشد كه ميزان ناخالص پرداختي به هر يك از مديران و رؤسا مشخص شود. وي با تأكيد بر اينكه كساني كه طرفدار شفافيت هستند بايد از اين اقدام حمايت كنند، گفت: چرا نبايد آقايان از اين طرح حمايت كنند؟ الان ممكن است عده‌اي به‌خاطر عدم‌اطلاع فكر كنند همه مسئولان فلان مبلغ را دريافت مي‌كنند. ما براي اينكه اين تصور را اصلاح كنيم نمي‌توانيم قسم و آيه بياوريم. با اين سامانه شفاف و مشخص است كه چه كسي چقدر دريافت مي‌كند كه قطعاً مردم هم استقبال مي‌‌كنند و خوشحال خواهند شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار