کد خبر: 830016
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲
رئیس دانشگاه تبریز:
رئیس دانشگاه تبریز گفت: 9 دی متعلق به هیچ جناحی نبوده و روز حماسه همه مردم است و تمام جناح‌ها با درس گرفتن از این روز همدلی و وحدت خود را تقویت و ثابت کنند.

محمدرضا پورمحمدی در همایش ملی پیشگامان بصیرت اظهار کرد: دانشگاه تبریز علاوه بر اینکه در بعد علمی پیشتاز بوده در ترسیم یک دانشگاه به معنای واقعی دانشگاهی برتر است.

وی با بیان اینکه دانشگاه تبریز در کارکردهای اجتماعی، سیاسی، فرهنگی قدمت کهن داشته، افزود: این دانشگاه 29 بهمن را ایجاد کرده و نقش بسزایی در در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کرده است.

رئیس دانشگاه تبریز خاطرنشان کرد: دانشگاه تبریز دانشگاه شهید باکری، مشهدالشهدا است که 22 دانشجوی مهندسی پشتیبان دفاع مقدس را به شهادت رساندند و همچنین انقلاب فرهنگی از این دانشگاه به دست آمده است.

وی یکی از دستاوردهای مهم نظام جمهوری اسلامی انقلاب شکوهمند اسلامی و استقرار آن دانست و گفت: طبق فرمایش امام راحل، جمهوری اسلامی نه یک کلمه زیاد و نه یک کلمه کم خواهد بود.

پورمحمدی با بیان اینکه وقتی بیش از 98 درصد مردم به جمهوری اسلامی ایران رای آری دادند، به کام دشمنان خوش نیامد، گفت: برای اینکه این نگرش و علاقه را در مردم نسبت به جمهوری اسلامی ایران کاهش دهند از دوران اول به توطئه‌چینی پرداختند و ایجاد شکاف کردند غافل از اینکه با هر توطئه‌ای صفوف مردم زیادتر شد.

وی اذعان داشت: در آستانه سی‌وهشتیمن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم که در طی این سال‌ها همه ساله حداقل یک انتخابات وجود داشت و میزان مشارکت در همه انتخابات بیش از پیش است که در هیچ کشوری این میزان مشارکت وجود ندارد.

رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به انتخابات سال 88 گفت: در این انتخابات بیشترین میزان مشارکت وجود داشت ولی مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرد و حالت معنوی این انتخابات را به چالش پرهزینه برای مردم تبدیل کرد.

وی ادامه داد: اکنون که گرد و غبار فتنه خوابیده می‌توان ارزیابی دقیق از آن به دست آورد که وقتی مشکلی برای یک کشور ایجاد می‌شود دشمنان ساکت نخواهند نشست و البته در ماجرای سال 88 تأسف به پیاده‌نظام‌های داخل کشور که فریب دشمن را خورده و در مقابل تحلیل‌های نادرست و غلط سکوت کرده و با برداشت‌های سخیف به مردم توهین کردند.

پورمحمدی تأکید کرد: 9 دی بار دیگر نشان داد مردم ایران در کنار رهبری بوده و حافظ و پاسدار انقلاب اسلامی و خون شهدا هستند و  به دشمنان کوردل اجازه پیاده‌سازی نقشه‌هایشان را نخواهند داد.

وی در پایان یادآور شد: 9 دی متعلق به هیچ جناحی نبوده و روز حماسه همه مردم است و تمام جناح‌ها با درس گرفتن از این روز همدلی و وحدت خود را تقویت و ثابت کنند.

گفتنی است در پیام همایش ملی پیشگامان بصیرت، از تمبر 8 و 9 دی‌ماه رونمایی شد

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر