کد خبر: 829987
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
معاون وزير بهداشت عنوان كرد
معاون وزير بهداشت با اشاره به اينكه انجام برخي آزمايشات و تست‌هاي تشخيصي با درمان بيماران همخواني ندارد، بر رعايت راهنماهاي باليني تأكيد كرد.
محمدباقر لاريجاني، درباره ريشه‌ها و علل تشخيص‌هاي اشتباه در حوزه پزشكي و همچنين عامل ازدياد انجام تست‌ها و آزمايشات بي‌مورد و اضافي براي بيماران به «تسنيم» اظهار داشت: تشخيص درست بيماري‌ها و انجام تست‌هاي صحيح امر بسيار مهمي براي پزشكي كشور است و ريشه اصلاح فعاليت‌هاي اضافي پاراكلينيكي (تشخيصي و درماني) و آزمايشگاهي در گروي رعايت گايدلاين‌هاي درمان (راهنماهاي باليني) است. 

رئيس پژوهشكده علوم غدد و متابوليسم دانشگاه علوم پزشكي تهران افزود: بنابراين رعايت راهنماهاي باليني در حوزه درمان بسيار مي‌تواند در كاهش تست‌ها و آزمايشات بي‌مورد و اضافي كمك كند تا به اندازه وضعيت كنوني شاهد انجام راديولوژي‌ها نباشيم، كما اينكه در برخي مواقع براي دستيابي به تشخيص صحيح و سريع نياز به انجام آزمايشات متابوليكي پيشرفته نيز وجود دارد. 

لاريجاني تصريح كرد: هم اكنون انجام برخي آزمايشات و تست‌هاي تشخيصي متعدد با روند درمان بيماران همخواني ندارد، بنابراين بايد قبل از تجويز اين تست و آزمايشات روند درمان براساس راهنماهاي باليني صورت پذيرد. 
معاون آموزشي وزارت بهداشت ادامه داد: براين اساس وزارت بهداشت براي كاهش اشتباهات پزشكي با محوريت كم كردن آزمايشات و تست‌هاي تشخيصي بي‌مورد، كارهاي وسيعي براي اجراي گايدلاين‌ها در حال انجام است و مردم در آينده‌اي نزديك ثمرات آن را لمس خواهند كرد. 
لاريجاني عنوان كرد: همچنين در اين زمينه كار مطالعاتي در حال انجام است تا علت تجويز تست‌ها، آزمايشات اضافي و حتي تجويز بي‌مورد و بي‌تأثير برخي داروها در كشور مشخص شود. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار