کد خبر: 829762
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۴
نوبخت خبرنگاران را تهديد به تعقيب قضايي كرد / رحيمي به خبرنگاران نامه بدون امضا در دلجويي از ظريف داد / مجلس شوراي اسلامي ديروز روز پر هياهويي را چه در صحن علني و چه در صحن غيرعلني پشت سر گذاشت.
مهدي پورصفا
مجلس شوراي اسلامي ديروز روز پر هياهويي را چه در صحن علني و چه در صحن غيرعلني پشت سر گذاشت. صرف نظر از اينكه اين روزها مجلس مشغول بررسي لايحه ششم توسعه در سه شيفت كاري است، اما در بين جلسات مداوم حاشيه‌هايي نيز ادامه دارد. از بيانيه حمايتي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي از قوه قضائيه تا حمايت از نيروهاي مسلح و صد البته بحث و جدل‌هايي كه در خصوص سخنان كريمي قدوسي نماينده مجلس شوراي اسلامي تمامي ندارد. به اين حاشيه‌ها اضافه كنيد بحث و جدل‌هاي مصطفي كواكبيان با علي لاريجاني، رئيس مجلس شوراي اسلامي كه ديروز هم تكرار شد. 
 
تهديدهاي نوبخت عليه خبرنگاران
جدال لفظي محمد باقر نوبخت، معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان برنامه و بودجه با خبرنگاران از دست اندازهاي چالشي ديروز جلسه علني مجلس بود. گرچه به ندرت پيش مي‌آيد كه مديران دولتي از كريدورهاي پشت مجلس و محل حضور خبرنگاران عبور كنند، اما اين بار نوبخت به صورت اتفاقي درست از مقابل خبرنگاران گذشت. همين اتفاق كافي بود كه معاون رئيس‌جمهور ناگهان در بين خبرنگاران محاصره شود. در اين ميان فشارهاي چند روز اخير به خصوص در بحث دلار كافي بود تا نوبخت عملكردي انفجاري نسبت به حضور خبرنگاران نشان دهد. وي كه با سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در باره حماسه مردمي 9 دي روبه رو شد، گفت: دوربين‌تان را خاموش كنيد؛‌ اگر اين را پخش كنيد شما را تعقيب قضايي مي‌كنم! وي با اشاره به برگزاري نشست خبري سخنگوي دولت، در پاسخ به اين سوال كه جواب سوال خبرنگاران پارلماني را نمي‌دهيد، اظهار داشت: من در اين نشست دو ساعت پاسخگوي سوال خبرنگاران هستم، الان وقت مصاحبه نيست. نوبخت مجدداً خطاب به خبرنگاران گفت: «اگر پخش كنيد شما را تعقيب قضايي مي‌كنم! همين تهديد نوبخت كافي بود تا سيلي از انتقادها از نوبخت در رسانه‌ها به راه بيفتد. در نهايت نوبخت براي دلجويي از خبرنگاران وعده داد در هفته بعد نشست خبري با حضور خبرنگاران پارلماني برگزار كند تا بدين وسيله صبر و تحمل خود را در قبال سؤال خبرنگاران نشان دهد. 
 
بيانيه رسمي بود يا نبود؟
از ديگر حاشيه‌هاي ديروز جلسه علني مجلس ادامه بحث و جدل‌ها در خصوص افشاگري نماينده مردم مشهد در خصوص سخنان محمد جواد ظريف بود. رحيمي نماينده مردم تهران كه اتفاقاً از اولين منتقدان سخنان كريمي قدوسي بود، يك اعلاميه بدون امضا را از طرف كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در بين خبرنگاران منتشر كرد. البته وي در باره اينكه چرا اين بيانيه بدون امضا است، سكوت كرد. در بخشي از بيانيه آمده است: حادثه تلخي كه هفته گذشته پس از جلسه مشترك وزير محترم امور خارجه و معاونين اين وزارتخانه و اعضاي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس اتفاق افتاد هنجارشكني و حاشيه‌سازي بي‌‌منطقي بود كه اكثر قريب به اتفاق اعضاي كميسيون نسبت به آن معترض هستند.

عدم توجه به ضرورت حفظ مطالب مطرح شده در آن جلسه و اصرار بر افشا و انتشار آن به صورت ناقص و گزينشي، گناهي است نابخشودني و خدمتي است به دشمنان انقلاب اسلامي كه مراجع ذي‌صلاح بايد به آن رسيدگي كنند. سخني كه وزير محترم امور خارجه در اين جلسه اعلام كرد، نه اشتباه در برجام بود و نه اشتباهي در سياست‌هاي راهبردي نظام، بلكه صرفاً اشاره‌اي بود به يك اشتباه در اعلام موضع. اين سخنان بلافاصله با واكنش كريمي قدوسي نماينده مردم مشهد روبه رو شد كه به جمع خبرنگاران آمد و با اشاره به بحث بي اخلاقي در اين بيانيه گفت: من فايل صوتي را كامل گوش دادم و براي اينكه نگويم گزينشي عمل شده، همه مواد و بخشي كه در مورد برجام در آن صحبت شده، پياده كرديم و تعدادي از نمايندگان را دعوت كرديم تا اين نوار را گوش دهند. البته آقاي بروجردي اجازه نداد خبرنگاران در كميسيون حضور پيدا كنند و ما درخواست داده‌ايم نوار در جلسه علني نيز پخش شود. ظريف در اين جلسه تأكيد كرد كه من اشتباه كرده‌ام به اين بابا يعني آقاي كري اعتماد كردم و به وعده او اعتماد كردم كه اين آقاي ظريف را بزرگ مي‌كند. صحبت‌هاي كريمي قدوسي در حالي مطرح مي‌شود كه حتي درمورد صحت بيانيه نيز روايت متناقضي وجود دارد. در حالي كه نقوي حسيني در مصاحبه‌اي كه به نقل از خبرگزاري ايسنا منتشر شده است، صحت بيانيه را تأييد كرده در مصاحبه ديگري با خبرگزاري فارس مي‌گويد: صدور بيانيه‌هاي رسمي كميسيون مراحل خاص خود را دارد و بايد به آن عمل شود. بيانيه‌اي كه امروز در راهروي مجلس ميان خبرنگاران توزيع شد روند عادي صدور بيانيه را طي نكرده است. اين بيانيه، بيانيه رسمي كميسيون نبوده است. نقوي حسيني البته همين سخنان را در گفت‌وگو با خبرگزاري صدا و سيما هم تكرار كرد و با رد بيانيه‌اي كه به نام اين كميسيون صادر شده، گفت: كميسيون امروز اصلاً جلسه‌اي نداشته است كه بيانيه‌اي صادر كند. سخنگوي كميسيون امنيت ملي مجلس افزود: هر گاه كميسيون بخواهد بيانيه‌اي صادر كند طبيعي است كه تشكيل جلسه مي‌دهد و موضوعي را كه بايد راجع به آن بيانيه صادر شود مطرح مي‌كند. به نظر مي‌رسد حاشيه‌ها در خصوص سخنان كريمي قدوسي به اين زودي‌ها پايان نيابد. 

فكر مي‌كنيد با صداي بلند معقول‌تريد؟
در كنار اين حواشي، جدال كواكبيان و لاريجاني قابل توجه بود. لاريجاني در پاسخ به تذكر كواكبيان درباره 25 مورد تخلف در مورد بررسي برنامه ششم گفت: اولاً بنده نبايد اين موضوع را به شما توضيح دهم، شما كه خودتان در مجلس سابقه‌دار هستيد، شما فكر مي‌كنيد هر وقت صدايتان را بالا ببريد حرف‌تان معقول‌تر است، رفع ابهام طبق آيين‌نامه بايد به صورت كتبي ارائه شود، رئيس جلسه اگر رفع ابهام را بپذيرد، مطرح مي‌شود و اگر هم كسي مخالف نباشد، رأي‌گيري مي‌كنيم و اين از اختيارات رئيس مجلس است. البته اين بگومگوي رئيس مجلس و نماينده مردم تهران در جلسه بعد از ظهر نيز تكرار شد. 
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
0
0
"تهديدهاي نوبخت عليه خبرنگاران"!!!!
خبرنگاران هم جا زدند.....!!!!؟؟؟
سید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
0
0
سلام.
راستی اگر ما اینطور خبرنگاران را تهدید میکردیم خبرنگاران بازهم سکوت معنی دار میکردند!آقایان از حماسه ی 9 دی و امثال آن میترسند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار