کد خبر: 829748
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۴
فيلم سينمايي «سرگشته» که پيش از اين صحبت از ساخت آن توسط جواد شمقدري بود به تهيه‌­کنندگي محسن آقاعلي­اکبري و به کارگرداني سهيل سليمي ساخته شد.
فيلم سينمايي «سرگشته» جديدترين محصول انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس است که به تازگي به تهيه‌کنندگي محسن آقاعلي­‌اکبري و کارگرداني سهيل سليمي توليد آن به پايان رسيده است. 
فيلمبرداري اين فيلم که در سکوت خبري از 15 آبان 95 در تهران کليد خورد، پس از 50 روز، پنجم دي به پايان رسيد. بخش عمده­ لوکيشن­‌هاي اين فيلم در شهرک سينمايي دفاع مقدس بوده است. 
در خلاصه داستان اين فيلم آمده است: «حاج‌شيخ مصطفي»، رزمنده­­ روحاني مدافع حرم است که در سوريه به اسارت نيروهاي داعش درآمده است. او در اين اسارت خاطرات خود را از سال‌هاي دفاع مقدس مرور مي‌­کند و... 

محسن آقاعلي­‌اکبري، تهيه­‌کننده اين فيلم که تهيه آثاري چون «استرداد»، «کتاب قانون» و «مريم مقدس» را در کارنامه خود دارد، از «سرگشته» به عنوان يکي از سخت‌ترين کارهاي خود ياد کرد و گفت: تعدد لوکيشن‌هاي فيلم به لحاظ مقطعي، در سه دوره­ تاريخي گذشته، حال و آينده، نياز به فضاهايي چون تهران قديم و به ويژه بازسازي صحنه‌هاي مربوط به سوريه و اراضي اشغالي توسط نيروهاي داعش و نيز دوران دفاع مقدس کار را براي ما بسيار سخت کرد.

اين تهيه­‌کننده، «سرگشته» را اثري ارزشمند و ماندگار از حضور روحانيت در مقاطع حساس انقلاب از جمله دفاع مقدس و نيز نبرد با نيروهاي تکفيري داعش دانست و خاطرنشان کرد: چنانچه اين فيلم به سي‌و‌پنجمين جشنواره فيلم فجر راه پيدا کند، تنها فيلم جشنواره با موضوع دفاع مقدس و ارتباط آن با شهداي مدافع حرم و مبارزه با نيروهاي تکفيري داعش خواهد بود که نگاهي نو به اين موضوع دارد. علي­‌اکبري با اظهار رضايت از روند کيفي توليد اين فيلم و همکاري با انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس اعلام کرد: اين فيلم را به مقام شامخ شهداي روحاني، به ويژه شهداي روحاني مدافع حرم و هشت سال دفاع مقدس تقديم مي­‌کنيم.
گفتني است، فيلمنامه «سرگشته» را سيدناصر هاشم‌زاده که پيشتر نگارش فيلمنامه «بيد مجنون» و «سيب و سلما» را در کارنامه خود دارد، نوشته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار