کد خبر: 829710
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸
در آئینی، با حضور استاندار سمنان، جمعی از مسئولان و خانواده آیت الله شیخ محمد تقی نصیری، روز سه شنبه از سند هویتی این عالم فقید و جلیل القدر رونمایی شد.
 استاندار سمنان در این آئین در اداره کل هواشناسی استان سمنان، با بیان اینکه این عالم مجاهد خدمات زیادی به اسلام و مردم استان ارئه کرد، افزود: قلم عالمان و دانشمندان از خون شهدا افضل و برتر است و آیت اله نصیری از جمله شخصیت های برجسته ای بود که وجودشان در استان سمنان همچون خورشیدی درخشان و خدمات فراوانی ارائه کرد.
محمد رضا خباز، اضافه کرد: بنا بر نقل قول هایی که شده این روحانی بزرگوارخدمات ارزنده ای در ابعاد مختلف از جمله فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و تربیت طلبه های دینی را بر عهده داشتند، بیان کرد: بی‌شک خدمات شایان آن عالم بزرگوار در تاریخ انقلاب اسلامی به یادگار باقی خواهد ماند و در نزد خدای سبحان، مأجور به ثواب حسن و پاداش عظیم خواهد بود.
وی تاکید کرد: ایشان معلم اخلاق و مبارزی بود که همه عمر پربرکت خود را در خدمت به اسلام و انقلاب بود و در میان مردم زندگی کرد و عالمی بی بدیل برای مردم سمنان بود.
 آیت الله شیخ محمد تقی نصیری، پدر شهید محمدصادق نصیری، از شاگردان امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی، سال 1310 در سمنان متولد شد و پس از کسب فیض از درس و بحث استادان حوزوی در قم و مشهد، به سمنان بازگشت و سال‌ها مدیر حوزه علمیه سمنان بود.
این عالم مجاهد، در دوران تحصیل حوزوی‌اش از محضر استادانی همانند علامه محمدصالح حائری سمنانی، ملا غلامحسین هراتی، آیات ادیب نیشابوری و میرزا هاشم قزوینی، مراجع عظام بروجردی، سید محمدرضا گلپایگانی، سیدمحمد محقق داماد و امام خمینی(ره) بهره برد.
آیت الله حاج شیخ محمدتقی نصیری سال‌ها با مدیریت و تدریس در حوزه علمیه سمنان به تربیت و پرورش شاگردان پرداخت و حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی ایران نیز از شاگردان ایشان است.
این عالم بزرگ شهریور ماه سال 93، در سن 83 سالگی دار فانی را وداع گفت.
سوم دی روز ملی ثبت احوال نامگذاری شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار