کد خبر: 829475
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان:
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت : 56 درصد از مدارس این استان تخریبی و فاقد استحکام هستند که برای مقاوم سازی این مدارس نیاز به کمک خیرین و 2 برابر شدن اعتبار بازسازی و مقاوم سازی مدارس است.
ابوالفضل دربانی افزود : سالانه ١٢ میلیارد تومان اعتبار استانی و ملی برای مقاوم سازی مدارس تخریبی و بازسازی آن ها برای استان سمنان مصوب می شود که دست کم باید این بودجه 2 برابر افزایش یابد.
وی اظهار داشت : در استان سمنان ٧٢٦ مدرسه با چهار هزار و ١٠٥ کلاس وجود دارد که ٢٨٨ مدرسه پسرانه، ٢٨٥ مدرسه دخترانه و ١٥٣ مدرسه مختلط است.
دربانی با تاکید بر لزوم کمک خیرین برای نوسازی و ساخت مدارس برای رفع مشکلات خاطرنشان کرد: اعتبارات دولتی پاسخگوی رفع مشکلات مدارس نیست.
وی تصریح کرد : با استفاده از مشوق ها و خیرها می توان از ظرفیت قانونی استفاده بیشتری کرد زیرا اگر خیرها ٥٠ درصد هزینه را تامین کنند، دولت موظف می شود تا ٥٠ درصد دیگر اعتبار مقاوم سازی و افزایش استحکام را پرداخت کند.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان یادآور شد : خیرها در فعالیت های مقام سازی، استحکام و بازسازی و ساخت مدارس جدید مشارکت 30 درصدی داشته اند.
وی با اشاره به پنجم دی روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی، تصریح کرد : یکی از مراکز مهم که ایمن بودن آن از اهمیت زیادی در جامعه برخوردار است، مدارس است.
وی بیان داشت : در سراسر دنیا بحث ساخت مدارس ایمن امری به طور جد مطرح است و در اولویت کاری قرار دارد و مدارس ایمن دارای سه رکن اصلی، توجه به تجهیزات و زیرساخت های ایمن، آموزش و مدیریت بلایا و حوادث ، کاهش خطرپذیری و ایجاد تاب آوری است.
وی با بیان این که توجه به تجهیزات و زیرساخت های ایمن از موارد مهم در مدارس ایمن است، گفت : این ویژگی در ساخت مدارس ایمن سهم ٧٠درصدی دارد، مدیریت بلایا و حوادث و آموزش کاهش خطرپذیری ایجاد هرکدام ١٥ درصد نقش دارند.
وی ادامه داد : بر طبق تحقیقات، ایران جز ١٠ کشور زلزله خیز جهان است و سالانه ١٠درصد از درآمد تولید ناخالص ملی صرف هزینه های مربوط به حوادث غیر مترقبه و بلایای طبیعی می شود.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان افزود : تمام خانواده ها به نوعی با مدارس در ارتباط هستند و ایمن سازی مدارس، جامعه ایمن را به وجود می آورد.
وی با اشاره به استاندارد سازی گرمایشی مدارس استان سمنان بوسیله این اداره کل گفت: در مجموع سه هزار و ٤٧ کلاس درس غیر استاندارد در استان سمنان وجود داشت که با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید ٢هزار و ٢٠٢ کلاس استانداردسازی گرمایشی شد.
دربانی تعداد کلاس های باقیمانده برای استاندارد سازی گرمایشی را 844 کلاس اعلام و اضافه کرد : تا پایان سال ٩٦ تمام کلاس ها به سامانه گرمایشی استاندارد مجهز می شوند.
وی با بیان این که در هیچ مدرسه استان بخاری نفتی وجود ندارد، گفت : سامانه گرمایشی استاندارد هیچ آسیبی را به دنبال ندارد و خطرات و آسیب های مانند آتش سوزی که با راه اندازی بخاری نفتی به وجود می آمد، در این سامانه گرمایشی وجود ندارد.
وی با اشاره به برنامه دراز مدت دولت برای ارتقا افزایش ایمنی و استحکام مدارس گفت، در برنامه پنجم بودجه حدود چهار میلیون دلار برای این مهم مصوب شده بود و در برنامه ششم، حدود سه میلیون دلار در نظر گرفته شده است.
وی اظهار داشت : رویکرد ساخت مدارس جدید تغییر پیدا کرده است و فضای آموزشی به عنوان نهاد تربیتی، فرهنگ و آموزشی و پیشگیری از زلزله ضرورتی اجتناب ناپذیر است که نیاز به فرهنگ سازی دارد و مردم باید به اثرات مخرب آن پی ببرند.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان خاطرنشان کرد : زلزله پدیده ای است که باید به خوبی شناخته شود، زیرا شناخت پذیرش و تدبیر را به دنبال می آورد و نا آگاهی اثرات جبران ناپذیری را در پیش دارد.
در دهه فجر سال گذشته 12 طرح نوسازی مدارس در استان سمنان با صرف بیش از 130 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید که شامل، 10 طرح به صورت فضای آموزشی با 65 کلاس درس و 2 سالن ورزشی بود.
بیش از 110 هزار دانش آموز سمنانی در هزار واحد آموزشی تحصیل می کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار