کد خبر: 828914
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵
استاندار اردبیل:
استاندار اردبیل گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان باید صادرات محور فعالیت خود را انسجام ببخشند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین ازاردبیل، مجید خدابخش در جریان بازدید از پارک علم و فناوری اردبیل اظهار کرد: یکی از وظایف مهم پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد ایجاد اشتغال است.

وی تصریح کرد: دولت برای توسعه و رشد کسب و کارهای نوین و فناور محور به ایجاد مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری نیاز داشت که به همت دولت تدبیر و امید در استان اردبیل موفق به دریافت مجوز ایجاد پارک علم و فناوری شدیم و باید تلاش کنیم کارهای لازم برای توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان انجام شود.

استاندار اردبیل با انتقاد از بی‌توجهی به ایجاد پارک علم و فناوری در سال‌های گذشته در استان توسط دولت‌های سابق از صاحبان ایده، کسب و کارهای دانش‌بنیان و مدیران مراکز رشد و پارک علم و فناوری خواست اهتمام بیشتری برای توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان داشته باشند تا ضعف و آسیب‌های گذشته جبران شود.

خدابخش اظهار امیدواری کرد: دولت در جهت تسهیل فعالیت‌های دانش‌بنیان و توسعه کسب و کارهای نوین از طریق ایجاد صندوق نوآوری و شکوفایی، تسهیلات بانکی با سود بانکی پایین و مناسب را ارائه می‌دهد به همین جهت شرکت‌های دانش‌بنیان باید از این فرصت مناسب بهره ببرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان باید رویکرد صادراتی داشته باشند و تولید محصولاتشان صادرات محور باشد.

خدابخش همچنین از رسانه‌ها و مراکز و مؤسسات آموزشی خواست در جهت برپایی و ایجاد استارت‌آپ‌ها تلاش کنند.

در ادامه این نشست رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل به عزم استاندار اردبیل در راستای راه‌اندازی و توسعه پارک علم و فناوری استان و به تبع آن ترویج گفتمان دانش‌بنیان در استان اشاره کرده و گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای مأموریت‌های پارک علم و فناوری استان ارائه داد.

عبدالقیوم قلیپوری اولویت‌های پارک در راستای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان را دانش‌بنیان کردن واحدهای فناور استان اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به ترویج گفتمان دانش‌بنیان در بین اقشار مختلف مردم امیدواریم بتوانیم در راستای اشتغالزایی برای فارغ‌التحصیلان قدم‌های مثبتی در استان بر داریم.

وی توسعه تجارت فناوری و بازاریابی برای محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان را اولویت دیگر پارک علم و فناوری استان عنوان کرده و برای رسیدن به این اهداف ایجاد و راه‌اندازی اتاق تجاری‌سازی و جذب سرمایه‌گذاری در پارک علم و فناوری و کمیسیون کسب و کارهای دانش‌بنیان ذیل اتاق بازرگانی و دفتر انتقال فناوری با همکاری اتاق بازرگانی استان در شهرهای مسکو و باکو، برگزاری جشنواره و فن بازار سالانه به میزبانی استان و کمک به شبکه‌سازی و تشکیل کنسرسیوم و شرکت‌های هلدینگ استانی با مشارکت نخبگان و شرکت‌های فناور را برشمرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر