کد خبر: 828813
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
کتاب«بصيرت از نگاه قرآن» که به تفسیر واژه بصیرت با استفاده از آیات قرآن کریم پرداخته است وارد بازار نشر شد.
بي‌شک قرآن کتاب هدايت بشريت است، آنطور که خداوند در قرآن مي‌فرمايد: «ذلک الکتاب لا ريب فيه هدي للمتقين» و بر همه مسلمانان فرض و واجب است تا با مراجعه به آن کتاب الهي راه گمشده را بيابند و به صراط مستقيم رهنمون گردند. در جهان پر از شر و شور امروز که به راحتي عده‌اي حق را باطل و باطل را حق جلوه مي‌دهند و فضا را غبارآلود مي‌کنند با تمسک به قرآن مي‌توان حق و باطل را از هم تشخيص داد و به فتنه‌ها پي برد. بصيرت خط‌کش و معياري است که قرآن در دست بشر قرار داده است تا با چشم دل ببيند، زيرا چشم دل فراتر از عقل است بصيرت ابزار يک عارف الي‌الله است تا با دل ببيند و عقل ابزار يک فيلسوف است تا از چيستي اشيا بپرسد و اگر چنين شد قطعاً انسان‌ها به راه سعادت خواهند رفت.

قرآن شاخصه‌هاي بصيرت را تعيین کرده و مي‌گويد: شناخت امام و رهبر ديني و حرکت در مسير او از شاخصه‌هاي بصيرت است و از آموزه‌هاي قرآن به شمار مي‌رود. اگر در عهد موسي(ع) بني‌اسرائيل که بارها معجزات عظيم جناب موسي را مشاهده کردند، ناگهان در غياب رهبر و پيشواي خويش فريب مکر سامري را مي‌خورند و گوساله‌اي زرين را مي‌پرستند، به دليل آن است که امام و پيشوا و رهبر خويش را نتوانستند بشناسند، لذا به بي‌راه رفتند. قرآن عوامل بصيرت‌افزايي را به ما ياد داد تا با تأمل و تفکر و عبرت از حوادث تلخ و شيرين و سير در تاريخ گذشتگان و رعايت تقوا بر بصيرت خود بيفزاييم و در اين راه الگوهايي چون پيامبر اعظم و ديگر انبياي الهي و مؤمناني چون مؤمن آل‌فرعون و آسيه را معرفي کرد تا با سرمشق قرار دادن آنها از مسير حق دور نمانيم. «بصيرت» گمشده بشر امروز است و در جوامعي که فتنه‌ها غوغا مي‌کند تنها «بصيرت» است که به داد بشريت خواهد رسيد، همان مسئله‌اي که امروز دغدغه مقام معظم رهبري نيز به شمار مي‌رود و بارها مسئولان نظام جمهوري اسلامي و آحاد ملت، خصوصاً روشنفکران جامعه را به کسب «بصيرت» دعوت کردند. آنچه نويسنده کتاب «بصيرت از نگاه قرآن» را تشويق کرد تا در خصوص اين عنوان هدايتگر قرآني، دست به قلم شود، اين بود تا مشتاقان مفاهيم قرآن و آنان که درصدد کسب اين معرفت عظيمند را از سرچشمه زلال قرآن سيراب کند.
محتواي اين کتاب نه تخيلات يک نويسنده، بلکه آموزه‌هاي قرآن است که بيانگر دغدغه الهي براي هدايت بندگان خويش است و نويسنده نيز تشنه کسب آن آموزه‌هاي بزرگ الهي بوده است. کتاب «بصيرت از نگاه قرآن» در تيراژ هزار نسخه و با قيمت 10 هزار تومان منتشر شده و در کتابفروشي‌هاي سراسر کشور و فروشگاه‌هاي پاتوق کتاب در مراکز استان‌ها قابل تهيه خواهد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار