کد خبر: 828164
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
قائم‌مقام ستاد صيانت از آثار سمعي و بصري وزارت ارشاد خبر داد
قائم‌مقام و معاون فرهنگي ستاد صيانت از آثار سمعي و بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: طبق آمارها در شش‌ماهه نخست سال جاري با توجه به عرضه مناسب در حوزه سينما، شبكه نمايش خانگي و نشر، كاهش 35 درصدي انتشار غيرقانوني كتاب و فيلم را در فضاي مجازي تجربه كرده‌ايم.
نويد آقايي درباره پخش غيرقانوني فيلم‌هاي سينمايي ايراني از شبكه‌هاي ماهواره‌اي افزود: متأسفانه پخش برخي فيلم‌هاي ايراني صرفاً از شبكه‌هاي ماهواره‌اي قابل‌دريافت در ايران صورت نمي‌گيرد، بلكه بسياري از شبكه‌هاي خارجي محلي هم به پخش آنها اقدام مي‌كنند و اين آثار نيز عمدتاً فيلم‌ها و سريال‌هايي هستند كه در شبكه نمايش خانگي توزيع شده‌اند. وي از تهيه تيزرهايي براي فرهنگ‌سازي در زمينه جلوگيري از دانلودهاي غيرقانوني آثار شبكه نمايش خانگي توسط هنرمندان خبر داد و اظهار كرد: اگر تقاضايي براي دانلود غيرقانوني وجود نداشته باشد، عرضه نيز به خودي خود از بين مي‌رود. آقايي از برخورد زودهنگام با مجرمان عرضه غيرقانوني فيلم‌هاي «ابد و يك روز» و «فروشنده» خبر داد و افزود: واحد حقوقي ستاد به پيگيري موضوع سرقت اين فيلم‌ها پرداخت و خوشبختانه با وجود اينكه دو فيلم «ابد و يك روز» و «فروشنده» تكثير شده بودند، اما مسئولان قضايي و انتظامي از رسيدن آنها به مرحله توزيع جلوگيري كردند و مشكل حل شد.

اين مدير فرهنگي ادامه داد: همچنين اميدوارم تا نوروز 96 به سازوكاري مناسب براي جلوگيري از پخش فيلم‌هاي شبكه نمايش خانگي در كشورهاي ديگر برسيم. آقايي در پاسخ به اين سؤال كه آمار 600 هزار دانلود غيرقانوني فيلم‌هاي سينمايي در فضاي مجازي چقدر صحت دارد، گفت: اين آمار درست نيست زيرا درباره بازديدكنندگان سايت‌هايي كه امكان دانلود غيرقانوني فيلم‌ها را فراهم مي‌كنند، هم ابهام وجود دارد. همچنين ممكن است در طول چند دقيقه صدها سايت يك اثر را بازنشر كنند. با اين حال اين سايت‌هاي غيرقانوني به سرعت مسدود مي‌شوند.  وي از برگزاري جلسه مشترك با محمدجواد آذري جهرمي، مديرعامل شركت ارتباطات زيرساخت براي بررسي دوباره فيلترينگ سايت‌هايي كه به انتشار غيرقانوني محتواي فرهنگي مي‌پردازند، طي هفته آينده خبر داد و افزود: آقاي مهندس جهرمي مسئول مستقيم طرح شبكه ملي اطلاعات است و در جلسه هفته آينده با او درباره كوتاه‌تر شدن بازه زماني مسدود ساختن سايت هايي كه مبادرت به انتشار غيرقانوني آثار مي‌كنند، صحبت خواهيم كرد. قائم مقام و معاون فرهنگي ستاد صيانت از آثار سينمايي و سمعي و بصري گفت: همچنين كميته مشتركي بين وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و وزارت ارتباطات تشكيل و سازوكاري براي برخورد جدي با اين افراد انديشيده خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار