کد خبر: 827932
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱
معاون ورزشهای همگانی وزارت ورزش و جوانان:
معاون ورزش های همگانی وزرات ورزش و جوانان با بیان اینکه شور و نشاط اجتماعی در دولت تدبیر وامید دوچندان شده است، گفت: وزارت ورزش و جوانان علاوه بر راهبرد نشاط اجتماعی ، آگاهی بخشی و ترغیب مردم به ورزش را اولویت کاری خود می داند.
غلامرضا شعبانی بهار افزود: در سه سال گذشته به صورت ماهیانه و با عنوان های مختلف جشنواره های بومی و محلی متعددی در مناطق مختلف کشور برگزار شد که مبین توجه دولت تدبیر و امید به شادابی روحی مردم است.
وی اظهار داشت : برنامه های بومی و محلی جایگزینی خوبی برای ورزش های پرهزینه است و این برنامه های می تواند به شناخت کودکان و نوجوانان ایرانی نسبت به گذشتگان خودشان تاثیرگذار باشد.
شعبانی بهار ادامه داد: گردهم آمدن قومیت های مختلف در یک جشنواره ،نشان دهنده وحدت و انسجام همه گروه های اجتماعی جامعه است.
وی اضافه کرد : در اینگونه همایش ها می توان نکات مهم آموزشی ،اجتماعی و فرهنگی را آموخت و به عنوان یک منبع علمی معتبر برای افزایش دانش افزایی بهره برد.
وی خاطرنشان کرد : توسعه ورزش همگانی و برگزاری بازی های بومی و محلی در افزایش سلامت جسمی و روحی جامعه بسیار تاثیر گذار است و همه مردم باید از این نوع برنامه های ملی استقبال کنند.
وی تصریح کرد : پسران ایرانی همواره با اخلاقمداری و دختران ایرانی با حجاب اسلامی در اینگونه همایش ها شرکت می کنند که نشان دهنده بالا بودن سطح اعتقادات دینی در بین قومیت های مختلف ایرانی است.
شعبانی بهار ادامه داد : همواره وزارت ورزش و جوانان از برگزاری بازی های بومی و محلی حمایت کرده است و آگاهی برای ترویج ورزش در بین مردم را وظیفه خود می داند.
وی تصریح کرد : نباید مسایل روزمره زندگی عاملی برای بی تحرکی محسوب شود و توجه مردم به سلامتی می تواند جامعه ای پویا و خلاق را به وجود آورد.
معاون ورزش های همگانی وزرات ورزش و جوانان با بیان این که برنامه های ورزشی و بازی های بومی و محلی می تواند جوانان را از آسیب های اجتماعی دور کند، گفت : برگزاری جشنواره های از این دست و آموزش بازی های بومی ومحلی به نوجوانان و جوانان می تواند در گسترش فرهنگ های اصیل ایرانی در بین آحاد جامعه تاثیرگذار باشد.
 در سومین جشنواره ملی اقوام و عشایر ایران که روز پنجشنبه در سالن ورزشی شهید باهنر گرمسار برگزار شد، شماری از اقوام و عشایر یازده استان کشور و جمعی از مسئولان استانی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی شرکت داشتند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار