کد خبر: 827756
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۲
احمدرضا درويش:
احمدرضا درويش با حضور در برنامه هفت درباره‌ دلايلش براي ساخت فيلم «رستاخيز» گفت: به من برخورد.
احمدرضا درويش با حضور در برنامه هفت درباره‌ دلايلش براي ساخت فيلم «رستاخيز» گفت: به من برخورد. من احساس کردم به ما به عنوان عناصر بي‌غيرت نگاه مي‌کنند! بالاخره جمهوري اسلامي است و ما براي اعتقادات و ائمه خود چه کرديم؟ نام سيدالشهدا در دنيا خريدار دارد، يک نشانه بزرگ است که مي‌توان با آن سر خود را در جهان بلند کرد، من احساس غيرت کردم و اين فيلم را ساختم.
درويش در ابتداي سخنانش گفت: تربيت فيلمسازان نسل من جور ديگري است. سينما در ذهن ما با فيلم‌هايي شکل گرفت که سينماي واقعي ا‌ست و دست ما به کم نمي‌رفت.

اين کارگردان سينما، روحيات کودکانه و بازيگوشي را شاخصه کارگردانان موفق سينما دانست و مطرح کرد: اساساً يافته‌هاي کودکان از تاريخ، يافته‌هاي تئوريک است و کمتر تجربه کرده‌اند. اين اطلاعات بيشتر به صورت شفاهي به آنها ديکته شده و فرصت زندگي نداشته تا تجربه کند، حال زماني که کودک با سينماي بزرگ و پرهيجان روبه‌رو مي‌شود، ناگهان يک‌باره تمام اين تجارب را مي‌بيند و حيرت مي‌کند، لذا به خوبي در ذهن او نهادينه مي‌شود و نقش‌ها و فيلم‌هايي که کودک مي‌بيند، بهتر در ذهن او ماندگار مي‌شود.

درويش گفت: همه جهان مهم است، اما شما بايد فکر کنيد مهم‌ترين چيزي که در حال رخ دادن است، کاري است که شما مي‌کنيد. من سعي مي‌کنم مسائل را تجزيه و کوچک کنم و در کنار هم قرار دهم.  کارگردان «رستاخيز» در ادامه با اشاره به عدم اکران اين فيلم گفت: در چنين شب فرخنده‌اي، شب ولادت پيامبر اکرم(ص) نبايد تلخ بود، اما چاره‌اي نيست. «رستاخيز» به يکي از بزرگ‌ترين حسرت‌ها، زخم عميق و خراش بزرگ براي من تبديل شده است. من براي خودم نمي‌گويم اما چرا آنقدر فرصت‌ها از دست مي‌رود، چرا آنقدر ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي سينماي ايران بايد از دست برود؟‌ به هر حال «رستاخيز» محصول سينماي ايران است.  اين کارگردان نهايتاً گفت: امروز حال خوبي ندارم. احساس من به گروگان گرفته شده است، اين احساس بايد رها شود و تا زماني که اين حس را داشته باشم، نمي‌توانم به سراغ فيلم جديد بروم، زمانش را بايد از مسئولان سؤال کنيد.  ميزگرد بررسي بازيگري در سينما، تئاتر و تلويزيون با حضور علي سرابي و اميرحسين رستمي و توضيحات سيدعباس فاطمي، رئيس مرکز سيماي استان‌هاي صداوسيما و دبير بخش سيماي نوزدهمين جشنواره توليدات استاني صداوسيما درباره‌ اين رويداد از ديگر بخش‌هاي برنامه‌ «هفت» شامگاه 26 آذرماه بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار