کد خبر: 825716
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲
معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: برای سه میلیون و 200 هزار هکتار از 9.3 میلیون هکتار عرصه های منابع طبیعی استان از سال 94 تاکنون سندتک برگی یا کاداستر صادر شده است.
محمدعلی سفیدیان افزود: در هشت ماه 95 برای حدود یک میلیون و 100 هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی استان سمنان سند تک برگی صادر شده است.
وی اضافه کرد: برای سال 95 استان سمنان صدور سند تک برگی برای 2میلیون هکتار در دستور کار قرار گرفته است که 80 میلیارد ریال برای آن مصوب شده است، اما تا کنون اعتباری به این حوزه تخصیص داده نشده است.
معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان تاکید کرد: در صورت تخصیص اعتبار تا سه سال آینده برای تمام 9.3 هکتار اراضی منابع طبیعی استان سمنان سند تک برگی صادر می شود.
وی ادامه داد: استان سمنان در سال 94 متعهد به صدور سند تک برگی برای 118 هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی بود که برای حدود 20 برابر آن معادل 2 و 100 هزار میلیون هکتار از عرصه های منابع طبیعی استان سند تک برگی صادر شد.
سفیدیان با بیان اینکه در این حوزه، کمبود اعتبار یکی از چالش های پیش رو است، افزود: برای صدور سند تک برگی در 118 هزار هکتار، سه میلیارد و 300 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شد که فقط حدود یک میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.
وی، جلوگیری از سوء استفاده اشخاص و حفاظت از اراضی ملی و دولتی و جلوگیری از زمین خواری را از مزیت های طرح کاداستر عنوان کرد و افزود: استان سمنان همواره به عنوان یکی از استان های برتر و پیشرو در اجرای قانون سند تک برگی یا سند کاداستر است.
وی ادامه داد: در استان سمنان تصرف و زمین خواری وجود ندارد و موردهای شناسایی شده مربوط به ناآگاهی مردم از انجام این اقدام بوده است.
معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به اینکه برای حل برخی مسایل بین اداره اوقاف و منابع طبیعی در مورد اراضی، تفاهم نامه ای منعقد شد که بر مبنای آن پلاک های داری مشکل بررسی می شوند، تصریح کرد: در استان سمنان 16 پلاک دارای اختلاف شناسایی و تعیین و تکلیف شد و اکنون هیچ یک از پلاک ها مشکل خاصی ندارند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار