کد خبر: 825342
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان خبر داد:
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ردیف بودجه شهرداری اصفهان برای مناسب سازی معابر عمومی برای تردد معلولان در سال ۹۵ دو میلیارد و ۸۷۰ میلیون تومان بوده است.
اصغر آذربایجانی در یکصد و پنجاه و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تبریک روز جهانی معلول به این قشر از جامعه و با اشاره به اینکه این نامگذاری به معنای ارج نهادن به این انسان‌های با ارزش در جامعه است، اظهار داشت: : قطعاً توسعه جوامع منوط به استفاده بهینه از تمام ظرفیت‌های تخصصی و انسانی فارغ از محدودیت‌ها و تفاوت‌های فردی و استعدادهای درونی شهروندان است و هویت انسان‌ها به اندیشه‌ها و تفکرات آنها مربوط می‌شود و توانمندی‌های جسمی افراد در این راستا تاثیر بسزایی ندارد.

وی با بیان اینکه آرمان‌های دینی و شاخص‌های عدالت محوری و بهره‌مندی از فرصت‌های برابر در زندگی نشانه گذاری دقیقی از ارائه خدمات آموزش، مسکن، اشتغال، تفریح و رفاه و تامین اجتماعی به افراد دارای معلولیت در کنار سایر اقشار جامعه دارد، اضافه کرد: در این زمینه باید راهکارهای مناسب ارائه شود تا بتوان تصمیمات اجرایی تری را اتخاذ کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه تصویب قانون جامع حمایت از معلولان در ششم خرداد ۱۳۸۳ در ۱۶ ماده و پیوستن به کنوانسیون جهانی حقوق افراد دارای معلولیت گامی در جهت ایجاد هویت اجتماعی و تحقق خواسته‌های معلولان داشت، ادامه داد: آنچه ضرورت دارد زمینه عملیاتی شدن این قانون و بازبینی اشکالات قانون مطالبه جدی معلولین از متولیان امر است تا زمینه احقاق مطالبات و انتظارات به حق معلولین شود.

وی ادامه داد: در حوزه مدیریت شهری در راستای ایجاد ظرفیت‌های برابر و ارائه عادلانه خدمات اقداماتی انجام پذیرفته است که از جمله تشکیل ستاد مناسب‌سازی معابر و تصویب ردیف بودجه اختصاصی در بودجه شهرداری به صورت سالیانه جهت مناسب سازی معابر، پارک ها و اماکن شهری جهت تردد معلولان، جانبازان و سالمندان است.

آذربایجانی با ااشره به اینکه در بودجه سال ۹۵ دو میلیارد و ۸۷۰ میلیون تومان برای مناسب سازی معابر تصویب شده است، اضافه کرد: تصویب اهدای کارت منزلت به معلولان برای اعطای تخفیف ۵۰ درصد تا ۱۰۰رصد جهت استفاده از ظرفیت های تفریحی، ورزشی، حمل و نقلی، اجتماعی و فرهنگی، تصویب مساعدت بلا عوض تا سقف ۵۰ میلیون ریال جهت احداث و یا خرید مسکن برای خانواده های حداقل دارای دو معلول و تخصیص بوستان اختصاصی در منطقه ۱۱ برای معلولان نیز از جمله اقدامات شهرداری در این زمینه است.

آذربایجانی ادامه داد: تصویب سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان جهت احداث، تعمیر، تجهیز و بازسازی سرویس های بهداشتی با در نظر گرفتن امکان استفاده معلولان و سالمندان، تصویب ۶۰۰میلیون تومان جهت مناسب سازی وسایل حرکت درمانی و تصویب ۳۰۰ میلیون تومان جهت حمایت از سمن های مرتبط با معلولان بخشی از اقدامات مدیریت شهری است که قطعا بخش ناچیزی از انتظارات این قشر را برطرف می کند.

وی تصریح کرد: امیدواریم با نگاه جدی دستگاه‌ها و هم افزایی دستگاهی بتوان بستر و شرایط زیست مطلوبی را برای بهره گیری از فرصت های برابر در فضای شهری برای معلولان عزیز فراهم کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار