کد خبر: 825267
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۳
تقدير علما از رسانه ملي براي توليد يک سريال فاخر
نخبگان، انديشمندان و شخصيت‌هاي مهم سياسي، علمي و فقهي کشور هم که تاکنون سابقه نداشته درباره توليد يک مجموعه تلويزيوني اظهارنظر آشکار كنند، در زمينه سريال «معماي شاه» به دليل اهميت راهبردي آن در روايت تاريخ معاصر و کارکردهاي گسترده اجتماعي آن اظهارنظر کردند.
چهره‌هایي چون آيت‌الله جنتي، آيت‌الله سعيدي، آيت‌الله سيدجعفر کريمي و آيت‌الله نورمفيدي از جمله افرادي هستند که در خصوص اين سريال تحليل و نظر دادند.
برپايه اين گزارش، آيت‌الله جنتي، رئيس شوراي فقهاي نگهبان ضمن تقدير از سريال «معماي شاه» خاطرنشان مي‌كند: کشورهاي غربي و اپوزيسيون به تخريب اين سريال مي‌پردازند و اين موضوعي طبيعي است. وي مي‌گويد: مجموعه تلويزيوني «معماي شاه» سريال قابل تقديري است و بايد ارزش اين‌گونه سريال‌هاي تاريخي را که در رسانه ملي توليد و پخش مي‌شود، دانست. رئيس شوراي فقهاي نگهبان در ادامه به تخريب‌هاي صورت گرفته از اين سريال مي‌پردازد و اشاره مي‌کند: تخريب اين سريال از سوي کشورهاي غرب و اپوزيسيون طبيعي است و نبايد به اين تخريب‌ها اهميت داد.

آيت‌الله سعيدي با بيان اينکه اين سريال براي نسل جوان لازم و ضروري است، گفت: نشان فاطمي آستان حضرت معصومه(س) به محمدرضا ورزي، کارگردان مجموعه تلويزيوني «معماي شاه» اهدا شد. آيت‌الله سعيدي نيز ضمن تشکر از سازندگان اين اثر تاريخي اعلام مي‌کند: ساخت چنين آثاري براي نسل جوان لازم و ضروري است. آيت‌الله سيدجعفر کريمي همراه و يار ديرين حضرت امام خميني(ره) معتقد است «معماي شاه» در تصوير کودتاي ۲۸ مرداد و ۳۰ تير موفق عمل کرده است.
همراه و يار ديرين حضرت امام خميني(ره) مي‌گويد: از بخش‌هايي که به خوبي در «معماي شاه» تصوير شده، مي‌توان به کودتاي ۲۸ مرداد يا قيام ۳۰ تير اشاره کرد که بسيار خوب و درست ساخته شده است.

همچنين آيت‌الله نورمفيدي، نماينده ولي‌فقيه در استان گلستان و امام جمعه گرگان تأکيد مي‌کند: سريال معماي شاه را با دقت ببينيد.
وي مي‌گويد: نبايد به مسئولان بدبين شد. سريال معماي شاه را اگر با دقت ببينيد متوجه مي‌شويد چقدر مسئولان کشور در گذشته اسير و مطيع کشورهاي ديگر بودند.

وي مي‌افزايد: شاه و نخست‌وزير کشور با تهديد انگليسي‌ها و امريکايي‌ها مي‌ترسيدند، حتي زماني که مي‌خواستند نفت را ملي کنند، نخست‌وزير آمد و در مجلس گفت که ملت ايران حتي نمي‌تواند يک آفتابه بسازد. کشور ما در گذشته در اختيار شوروري، امريکا و انگليس بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار