کد خبر: 824882
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶
در سالروز شهادت امام رضا(ع)
در آخرین روز از ماه صفر و در یوم شهادت امام هشتم شیعیان، پایتخت حسینیت غرق در عزا و ماتم است به طوری که اهالی حسینی این شهر در سوگ امام رئوف اقامه عزا کردند.

به گزارش جوان از اردبیل، در مراسمی که در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و همچنین به راه افتادن دستجات عزاداری در مسیر سنتی عزاداری اردبیل انجام شد، سوگواران در حالی که بر سر و سینه زده و اشک ماتم می‌ریختند در حزن و اندوه شهادت امام هشتم امام رضا(ع) ارادت قلبی خود را به خاندان عصمت و طهارت نشان دادند.

در این آیین‌ها که با برنامه‌های خاص عزاداری همراه بود سخنرانان نیز به تشریح ویژگی‌ها و فضائل ائمه اطهار(ع) به ویژه شخصیت بی‌نظیر امام رضا(ع) پرداخته و بر تداوم طریق معنوی و سیره پاک آن حضرت تأکید کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در مراسم سالروز شهادت امام رضا(ع) در اردبیل اظهار کرد: هر ملتی که از طریق قرآن و اهل بیت(ع) خارج شده و مسیر دیگری را برای خود برگزیده، همواره در مسیر انحراف و آلودگی به معاصی قرار گرفته و روزبه‌روز شاهد اضمحلال و نابودی چنین ملت‌هایی بودیم.

حجت‌الاسلام ‌مهدی ستوده با بیان اینکه تمام تلاش انبیا و اولیای الهی و ائمه اطهار بر این بوده تا بشریت را از تاریکی، جهل و نادانی نجات داده و به سمت معنویت حرکت دهد، تصریح کرد: در این مسیر آنچه که موجب سعادت و خوشبختی امت اسلامی بوده حرکت روشنگرانه و آگاهی‌بخشی است که همواره می‌تواند زمینه سعادت و حرکت در مسیر درست را به معنای واقعی نشان دهد.

وی با اشاره به فضائل امام هشتم(ع) که مایه فخر و شرف ایرانیان است، گفت: ما امروز به وجود چنین امام رئوفی که قدم پاک خود را در سرزمین ایران اسلامی گذاشته تا سرزمین خراسان به نور برکت آن حضرت وضعیتی متفاوت پیدا کند، خوشحالیم و باید با شناخت دقیق از شخصیت بی‌نظیر امام رئوف امام رضا(ع) در مسیری حرکت کنیم تا با بهترین سیره و سلوک آن حضرت مکتب اسلامی و الهی خود را به دنیا معرفی کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه باید ابعاد مختلفی از زندگی، سیره و فضیلت امام هشتم برای مشتاقان و علاقه‌مندان آن حضرت معرفی شود تا در کنار زیارت و حضور در مرقد مطهر آن حضرت چنین فضیلت‌هایی چراغ راه زندگی امت اسلامی قرار گیرد، افزود: عمل به سیره و سلوک آن حضرت مهمتر از هر حرکت دیگری است.

علاوه بر شهر اردبیل در سایر شهرهای استان نیز در آخرین روز از ماه صفر و یوم شهادت امام رضا(ع) مردم مؤمن و عزادار شهرهای مختلف استان اردبیل با حضور در محافل و مجالس معنوی به عزاداری و سوگواری پرداخته و یاد امام هشتم شیعیان را گرامی داشتند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر