کد خبر: 824721
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۴
جزئيات برگزاري دهمين جشنواره سينما حقيقت تشريح شد
دبير دهمين جشنواره «سينماحقيقت» با بيان جابه‌جايي به پرديس چارسو از انتخاب سختگيرانه آثار نسبت به سال گذشته به دليل کاهش امکان نمايش فيلم‌ها خبر داد.
محمدصادق عابديني
سيدمحمدمهدي طباطبايي‌نژاد، مدير مرکز سينماي مستند و تجربي و دبير دهمين جشنواره سينما حقيقت روز گذشته در نشستي خبري جزئيات برگزاري اين دوره از جشنواره را بيان کرد. طباطبايي‌نژاد با بيان اينکه جشنواره سينما حقيقت از 14 لغايت 21 آذرماه در پرديس سينمايي چارسو برگزار خواهد شد، گفت: امسال هزار و 100 فيلم در جشنواره ثبت‌نام کرده‌اند که نسبت به سال گذشته 10 درصد افزايش داشته‌ايم، اما 830 فيلم با آيين‌نامه ما تطابق داشته و مورد قضاوت هيئت انتخاب جشنواره قرار گرفته‌اند. وي ادامه داد: در بخش ملي جشنواره 75 فيلم پذيرفته شده‌اند که شامل 27 فيلم کوتاه، 17 فيلم نيمه‌بلند و 30 فيلم بلند است. طباطبايي‌نژاد با بيان اينکه امسال جشنواره بزرگداشت سينماي مستند در کرمان برگزار مي‌شود، درباره ديگر بخش‌هاي جشنواره گفت: در بخش جايزه شهيد آويني هم ۱۵ فيلم شرکت داده شدند که هفت اثر در بخش مسابقه ملي هم شرکت مي‌کنند. علاوه بر اين در بخش خارج از مسابقه ۱۳ فيلم نمايش داده مي‌شوند و بخشي هم با عنوان «خرد تجربه» با همراهي صندوق بازنشستگي و با نمايش ۱۰ فيلم در جشنواره امسال گنجانده شده است.

وي ادامه داد: قرار است شش فيلم در قالب پروژه مستند «کارستان» به تهيه‌کنندگي رخشان بني‌اعتماد و مجتبي ميرتهماسب نمايش داده شود. همچنين در بخش بين‌الملل پس از بررسي آثار توليد شده در سال‌هاي ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ تعداد ۲۷ فيلم براي بخش مسابقه انتخاب شدند. هشت فيلم هم از ميان آثار مستند روز که موفقيت‌هاي قابل‌توجهي داشتند در بخش نمايش‌هاي ويژه روي پرده مي‌روند. ضمن اينکه پنج فيلم در بخش مرور فيلم‌هاي مستند جشنواره CPH  دانمارک و پنج فيلم هم در بخش چشم‌انداز سينماي مستند ايتاليا نمايش داده مي‌شوند که مستند «آتش در دريا» از جمله آن فيلم‌هاست. مدير مرکز سينماي مستند و تجربي، همچنين در پاسخ به سؤالي درباره سرنوشت فيلم‌هاي سينمايي که توسط اين مرکز توليد شده‌اند، گفت: فيلم رنج و سرمستي به دليل عدم استقبال پخش‌کننده‌هاي فيلم اکران نشده است. وي درباره فيلم «شهابي از نور» نيز با اشاره به مذاکرات با انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس گفت: قرار شده با استفاده از راش‌هاي اين فيلم ميني‌سريالي توليد شود که کار آماده‌سازي آن توسط محمدرضا اسلاملو انجام شده و تقريباً آماده است. طباطبايي‌نژاد همچنين درباره مشکل فيلم «لاله» نيز گفت: به دليل اينکه قرار شده مرکز ديگر فيلم سينمايي توليد نکند، مسئوليت «لاله» به مؤسسه رسانه‌هاي تصويري واگذار شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار