کد خبر: 823335
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۲
سخنگوی وزارت امور خارجه:
سخنگوی وزارت امور خارجه از آتش‌بس و از سرگیری گفتگوهای یمنی- یمنی استقبال کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره بر راه حل سیاسی برای حل بحران این کشور از طریق گفتگو میان گروه‌های سیاسی یمنی تاکید داشته است.
بهرام قاسمی امروز در پاسخ به سوالی در خصوص اعلام آتش بس و از سرگیری گفت وگوهای یمنی- یمنی در روزهای آینده اظهار داشت: جمهوری إسلامی ایران همواره بر راه حل سیاسی برای بحران یمن از طریق گفت وگو میان گروه های سیاسی یمنی وعدم توسل به رویکردهای نظامی تاکید داشته است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از هر گونه مصالحه سیاسی و تحقق آتش بس جامع و فراگیر که به صلح و ثبات در این کشور و بخصوص در جهت کاهش دردهای مردم مظلوم یمن از جمله رفع محاصره همه جانبه آنان منتهی شود، استقبال می کند.

 وزارت خارجه عمان شب گذشته در بیانیه ای از دستیابی به توافق درباره برقراری آتش بس در یمن از 17 نوامبر ( 27 آبان) واز سرگیری گفت وگو ها در ماه جاری خبرداد.

اسماعیل ولد الشیخ فرستاده سازمان ملل که در اواخر اکتبر ( مهر) در شورای امنیت سازمان ملل نقشه راهی برای برقراری صلح در یمن ارائه کرده بود از تلاش های سلطنت عمان برای دستیابی به صلح در یمن وحمایت از تلاش های سازمان بین المللی در این خصوص تشکر کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار