کد خبر: 823014
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۳
گاف روزنامه محلي «خبـر جنوب» درباره نتيجه انتخابات رياست‌جمهوري امريكا، تبديل به سوژه طنز نشريه امريكايي «آبزرور» شده است. «وطن‌امروز» نوشت: «روزنامه محلي خبر جنوب چهارشنبه هفته گذشته، يعني فرداي روز رأي‌گيري انتخابات رياست‌جمهوري امريكا، در اقدامي عجيب هيلاري كلينتون را پيروز انتخابات دانست و با تيتر «كلينتون نخستين رئيس‌جمهور زن امريكا شد» به استقبال رياست‌جمهوري كلينتون رفت! اين اقدام غيرحرفه‌اي روزنامه خبر جنوب، چند ساعت بعد و با اعلام پيروزي دونالد ترامپ، تبديل به يكي از سوژه‌هاي طنز در رسانه‌ها و افكار عمومي شد.

حالا يك نشريه امريكايي اين اقدام روزنامه خبر جنوب را سوژه طنز قرار داده است. نشريه آبزرور در گزارشي نوشت: «كلينتون ترامپ را شكست داد! خب مثل اينكه از نظر يك روزنامه ايراني چنين بوده است. در حالي كه قطعاً بسياري از روزنامه‌ها از نتيجه انتخابات امريكا ناراحت و نگران شدند، حداقل يك روزنامه پيدا شد كه اين نتيجه را انكار كند. «خبر جنوب» در شيراز ايران در صفحه اول خود گزارشي از قبل آماده شده را درباره نتيجه مورد انتظار انتخابات منتشر كرد.» اين گزارش تمسخرآميز نشريه امريكايي در حالي است كه غير از نشريه دست‌‌چندم خبر جنوب، برخي نشريات چاپ تهران مثل روزنامه شرق نيز تيتر فاجعه‌باري در پيش‌بيني نتيجه انتخابات امريكا منتشر كردند كه در صورت اطلاع نشريه امريكايي از گاف تاريخي روزنامه شرق، قطعاً ميزان بار طنز و تمسخر رسانه‌هاي ايراني در گزارش اين روزنامه امريكايي بيشتر مي‌شد، البته گزارش روزنامه امريكايي درحالي است كه در ايران رسانه‌هاي معتبر فراواني بوده و هستند كه رفتاري حرفه‌اي در قبال نتيجه انتخابات امريكا نشان دادند. با اين حال اكنون روزنامه خبر جنوب، بهانه تحقير رسانه‌هاي ايراني شده است. نام اين روزنامه محلي البته پيش از اين نيز به دليل برخورداري از رانت ميلياردي يارانه مطبوعات بر سر زبان‌ها افتاده بود. روزنامه خبر جنوب وابسته به مؤسسه «توسعه مكتب خبر ايرانيان» است؛ مؤسسه‌اي كه در آگهي رسمي تأسيس آن، نام حسين انتظامي معاون مطبوعاتي وزير ارشاد به عنوان مديرعامل و عضو هيئت‌مديره درج شده است. از همين رو اين روزنامه به حسين انتظامي منتسب شده است. اين خطوط و ارتباطات اما در ماجراي پرداخت يارانه نقدي مطبوعات انتقادات فراواني را به همراه داشت. ماجرا از اين قرار است كه روزنامه محلي و دست‌‌چندم خبر جنوب (كه وضعيت آن در همين ماجراي گاف پيروزي كلينتون مشهود است) جزو معدود روزنامه‌هايي است كه بيشترين يارانه مطبوعاتي را از حسين انتظامي دريافت كرده‌اند!»
***
ما بايد در انتصابات آقاي روحاني دخالت كنيم!
در ادامه فشارهای اصلاح‌طلبان برای گرفتن امتیاز از روحانی، رسول منتجب‌نیا مطالبات تجدیدنظرطلبان از رئیس‌جمهور را که تا پیش‌از این در قالب کنایه و اشاره مطرح می‌کردند، آشکار کرد و گفت: روحانی باید درباره انتصابات با آنها مشورت (بخوانید، حق‌السهم) کند.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در مصاحبه با آرمان مي‌گويد: «اصلاح‌طلبان و آقاي روحاني بايد در زمينه انتصابات در دولت آينده مذاكره كنند. اين خلاف رويه است كه جريان اصلاحات به صورت كامل از آقاي روحاني حمايت كنند اما ايشان پس از اينكه به پيروزي رسيدند به هر شكل كه تمايل داشتند در زمينه انتصابات عمل كنند و از هر تفكر و جرياني كه خود تشخيص دادند در دولت آينده استفاده كنند. انتصابات آقاي روحاني در دولت اول براساس انتظار جريان اصلاحات نبوده و با آنچه ما تصور مي‌كرديم فاصله داشته است. دولت اول ايشان به صورت ائتلافي و براساس سليقه شخصي آقاي روحاني تعيين شده است. بدون شك اصلاح‌طلبان به عنوان مهم‌ترين جريان حامي آقاي روحاني بايد در انتصابات دولت دوم ايشان دخالت داشته باشند. ما در اين زمينه با آقاي روحاني مذاكره خواهيم كرد. اصلاح‌طلبان بايد در دولت آينده سهم بيشتري داشته باشند و درصد قابل توجهي از كابينه ايشان را تشكيل بدهند. اين مسئله شامل وزرا، معاونان و همچنين استانداران مي‌شود و در همه اين زمينه‌ها بايد تغييرات جدي صورت بگيرد... درسه سال گذشته اصلاح‌طلبان در مقابل مخالفان دولت سينه سپر و به خوبي از دولت آقاي روحاني حمايت كردند. بدون شك حمايت اصلاح‌طلبان از آقاي روحاني در سه سال گذشته بيشتر از اعضاي دولت بوده است... در همه كشورهاي جهان كسي كه در انتخابات رياست‌جمهوري به پيروزي مي‌رسد نسبت به پشتوانه اجتماعي و سياسي خود تعلق خاطر دارد. متأسفانه اين وضعيت در سه سال گذشته درباره آقاي روحاني وجود نداشته است. در انتصابات صورت گرفته در دولت مانند انتخاب وزرا و استانداران نيز آقاي روحاني حمايت اصلاح‌طلبان را در نظر نگرفت و براساس مصلحت فردي عمل كرد. آقاي روحاني بايد به صراحت از اصلاح‌طلبان حمايت كنند.»
  
ما از رقيب سالم‌تريم چون تحت نظارت بوديم!
روزنامه آرمان دیروز به ديدار يك محكوم امنيتي و زنداني آزاد شده فتنه 88 با تعدادي از دانشجويان پرداخت. اعضاي انجمن وفاق و توسعه دانشجويان دانشگاه شيراز در قالب اردوي تشكيلاتي سالانه اين انجمن با سيدمصطفي تاج‌زاده ديدار كردند. او در بخشي از اين ديدار گفت: «علت اينكه ما اصلاح‌طلب‌ها سالم‌تر از رقيب هستيم، همين است كه نظارت بر ما بيشتر بوده است. درست است كه ما هم مشكلاتي در ميان خودمان داشته‌ايم اما چون هميشه تحت نظارت بوده‌ايم، سالم‌تر مانده‌ايم. زماني به من گفتند پرونده‌ات از حيث اخلاقي و مالي پاك است و با تو دعواي سياسي داريم. گفتم اصلاً من مي‌خواستم از حيث مالي و اخلاقي كار غلطي بكنم، وقتي تلفنم كنترل است، آيا جرئت مي‌كنم؟»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار