کد خبر: 822793
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶
برای خدمات دهی به زایران اربعین حسینی(ع)
معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: دو دستگاه آمبولانس با گروه های فنی مجهز از شاهرود برای خدمات رسانی به زائران اربعین به مرز مهران اعزام شد.
ناصر سلمانپور افزود : در کنار این ،اورژانس شاهرود آمادگی دارد به برخی زایران که پای پیاده در حال عبور از این شهرستان می باشند خدمات دهی کند.
برخی زایران اربعین استان های خرسان رضوی،خراسان جنوبی و شمالی ، پیاده در حال عزیمت به سمت مرزهای جنوبی کشور هستند.
سلمانپور ادامه داد:به خاطر برنامه ریزی و نیز آمادگی کامل نیروها، انجام این کارها هیچ خللی در برنامه های عادی اورژانس شاهرود درست نمی کند.
وی یاد آور شد که اورژانس این شهرستان با 14 پایگاه جاده ای ،چهار پایگاه شهری ،یک پایگاه اورژانس هوایی با یک فروند بالگرد و 30دستگاه آمبولانس در تمامی ساعت های شبانه روز آماده خدمت رسانی به مردم است.
وی با بیان اینکه روزانه بیش از 40نفر از کارشناسان اورژانس کار عملیاتی انجام می دهند ،ادامه داد:یک دستگاه اتوبوس آمبولانس هم با 13 تخت و تجهیزات مناسب برای پوشش حوادث احتمالی پر تلفات و خدمات دهی به بیماران سر پایی در ایام تعطیلات آماده شده است.
وی تاکید کرد: مرکز کنترل اتاق بحران اورژانس شهرستان شاهرودEoc و ستاد هدایت و اعزام بیماران احتمالی به خارج از شهرستان با حضور یک پزشک در تمام لحظات شبانه روز در آمادگی کامل هستند.
معاون اورژانس 115 شاهرود با اشاره به سفرها زیارت اربعین و امام رضا(ع) ، به رانندگان توصیه کرد: قبل ازشروع سفر، از سلامت وسیله نقلیه خود مطمئن شده و در طول سفر هم به توصیه های پلیس راه عمل کنند.
وی همچنین از رانندگان و مسافران خواست در مسیر های پر تردد و رانندگی طولانی مدت پس از دوساعت رانندگی برای جلوگیری از حوادث ناگوار ، مدت کوتاهی را استراحت کنند و سپس به مسیر خود ادامه دهند.
معاون اورژانس 115 شاهرود تاکید کرد: رانندگان و مسافرانی که داروهای خاص استفاده می کنند ، مقدار لازم از داروی مور د نیاز خود را همراه داشته باشند.
محورهای ارتباطی شهرستانهای شاهرود و میامی در استان سمنان که بخشی از جاده سراسری تهران – مشهد محسوب می شود، یکی از پررفت و آمدترین راه های کشور هستند.
براساس آمار سالانه حدود 20 میلیون رفت و آمد در این مسیر انجام می شود که حادثه های زیادی در آن روی می دهد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار