کد خبر: 822600
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
سخنگوی قوه‌قضائیه:
در حالي که قريب به شش ماه از رسانه‌اي شدن حقوق‌هاي نجومي مي‌گذرد، سخنگوي قوه قضائيه مي‌گويد: دولت تاکنون هيچ گزارشي از نجومي‌بگيران به دستگاه قضايي ارائه نکرده است.
حجت‌الاسلام محسني‌اژه‌اي روز گذشته در صد و چهارمين نشست خبري خود با اصحاب رسانه ابتدا به تحولات اخير در انتخابات امريکا اشاره کرد و گفت: آنچه در هفته‌هاي اخير در امريکا رخ داده پرده‌‌اي از واقعيت‌هاي شيطان بزرگ را با زبان خود مسئولان امريکا عقب‌ زده و آنچه در زبان دو کانديداي امريکا منعکس شد حقيقتاً براي هر فردي که امريکا را حلال مشکلات خود مي‌داند خجالت‌آور خواهد بود.

محسني‌اژه‌اي در ادامه با اشاره به حديثي از امام سجاد(ع) كه فرمود «اگر فرد نيازمندي از ناتوان ديگري کمک بخواهد سفاهت است»، گفت: اگر کسي بخواهد از اين کشور با اين ادبيات کمک گيرد از سفاهت نيز بالاتر خواهد بود که اميدواريم حقايق برملا شده از امريکا طي اين مدت درس عبرتي براي همگان باشد.  وي در رابطه با حقوق‌هاي نجومي بيان کرد: موضوع حقوق‌هاي نجومي بحثي است که چند ماهي است از طرح آن گذشته و مردم به‌حق انتظار دارند تا دولت، مجلس و قوه قضائيه اقدامات شايسته‌اي در اين زمينه انجام دهند. سخنگوي قوه قضائيه ادامه داد: اگر در اين رابطه جرمي انجام شده قوه قضائيه بايد وارد شود و دولت نيز به سهم خود آن را پيگيري کند. سخنگوي قوه قضائيه در همين راستا مطرح کرد: مدتي قبل دولت به قوه قضائيه اعلام کرد که در بحث پيگيري حقوق‌هاي نجومي در حال انجام بررسي‌هاي لازم است و قوه قضائيه نيز منتظر است بررسي‌هاي دولت در اين زمينه تمام شود، اما آنچه مسلم است اين است که تا به امروز از ناحيه دولت به قوه قضائيه موردي در خصوص حقوق‌هاي نجومي ارجاع نشده است. وي گفت: در حال حاضر دولت در خصوص حقوق‌هاي نجومي گزارشي ارائه نداده اما اقداماتي براي آينده در نظر دارد. در حال حاضر آنچه قابل توجه است عدم ارائه گزارش به قوه قضائيه مي‌باشد. سخنگوي قوه قضائيه مطرح کرد: در بحث حقوق‌هاي نجومي تاکنون پنج، شش مورد توسط سازمان اطلاعات سپاه و سازمان بازرسي کل کشور مشخص شده که به شعبه بازرسي کشور ارجاع داده شده است.

با مجرمان بدون اغماض برخورد مي‌کنيم
حجت‌الاسلام محسني‌اژه‌اي در خصوص پرونده واگذاري املاک در شهرداري بيان کرد: مسئله املاک شهرداري همچنان در حال بررسي است و دادستان کل کشور نيز موضوع را به طور کامل دنبال مي‌کند و در همين راستا گزارشي از جانب دادستان کل کشور به دادستاني تهران ارجاع شده است.
سخنگوي قوه قضائيه ادامه داد: دادستان کل کشور از تمام اشخاص ذي‌ربط اين پرونده پرسش‌هايي را مطرح کرده و طبعاً مواردي که جرم محسوب شود بدون هيچ اغماضي و با حداکثر سرعت بررسي خواهد شد که در همين راستا از آقاي جعفري‌دولت‌آبادي خواستاريم روند پرونده را تسريع کند و اگر کسي جرمي مرتکب شده هرچه سريع‌تر شناسايي شود.
 
پزشک تبريزي به اتهام قتل بازداشت است
سخنگوي قوه قضائيه در رابطه با پرونده پزشک متهم به قتل در آذربايجان شرقي گفت: در دهه اول محرم بود که خبر مسموميت دو تن از اعضاي خانواده يك  پزشک در آذربايجان شرقي و فوت اين دو نفر در فضاي مجازي منتشر شد که با انجام تحقيقات، ارائه مدارک و اعتراف پزشک مشخص شد که غذا نذري نبوده و دوربين‌هاي رستوران نشان داد که اين پزشک غذا را از بيرون تهيه کرده است. وي افزود: اين پزشک اکنون به اتهام قتل بازداشت است، اما در مورد چند مطلب، شک و شبهه وجود دارد. اژه‌اي با اشاره به اينکه مطلبي مبني بر جنون پزشک مطرح نشده، گفت: سم موجود در بدن فوتي‌ها در باقي‌مانده غذا وجود داشته است.
 
پرونده صندوق ذخيره فرهنگيان
محسني‌اژه‌اي در مورد صندوق ذخيره فرهنگيان گفت: در اينجا چند مسئله مطرح است که اجمالاً بحث فساد مالي مطرح شده نسبت به دست‌اندرکاران صندوق و بانک(سرمايه) يا کساني که تسهيلات گرفتند. اژه‌اي تصريح کرد: اين بانک در مجموع ١٢ هزار و ٥٠٠ ميليارد تومان تسهيلات را در طول زمان تأسيس تا کنون پرداخت کرده که از اين ميزان ٨ هزار ميليارد معوق بوده است. سخنگوي قوه قضائيه  گفت: در اينجا چند فساد رخ داده که بازپرس بايد عناوين آنها را تشخيص دهد. وي گفت: چند نکته مطرح است که در اين ميان تسهيلات‌گيرندگان خلاف قانون تسهيلات گرفتند و تسهيلات‌دهندگان در اين ميان منفعت برده‌اند. تباني بين گيرنده و دهنده تسهيلات با کارشناس صورت گرفته است، براي مثال ملکي را بيش از ارزش واقعي کارشناس قيمت‌گذاري کرده و تسهيلات گيرنده به عنوان بدهي ارائه داده است. اژه‌اي خاطرنشان کرد: در سال ٩٤ ملکي را بيش از ٤١ ميليارد تومان کارشناسي شده و در عرض چند روز کارشناس ديگري ٢٢٧ ميليارد قيمت‌گذاري کردند و فرد به عنوان بدهي خود پرداخت کرده که الان بازداشت است. وي گفت: البته اين گونه پرونده‌ها زمانبر است در حال حاضر تعدادي بازداشت و تعدادي با قرار مناسب آزاد شده‌اند و افرادي هم احضار شدند و حضور نيافتند.
 
قرار نيست جايي كه قانون به ضرر ما شد شکايت کنيم
محسني‌اژه‌اي در ادامه در تبيين سخنان آيت‌الله آملي‌لاريجاني در نشست مسئولان عالي قضايي که عنوان کرده بودند برخي فشار مي‌آورند که چرا فلان روزنامه را نمي‌بنديد و برخي ديگر فشار مي‌آورند که چرا فلان رسانه‌ را توقيف کرده‌ايد، گفت: اگر همه ما ملتزم به قانون باشيم قطعاً به نفع همه است. نبايد اينطور باشد که اگر جايي قانون به نفع ما بود آن را بچسبيم ولي اگر در جاي ديگر همان قانون به ضرر ما شد شکايت کنيم يا اينکه قانون ابلاغ شود اما عمل نکنيد يا تفسيري داشته باشيم که به ضرر ديگري يا نفع خودمان باشد.

وي تصريح کرد: اگر نشريه‌اي، سايتي ديجيتال يا مکتوب جرمي مرتکب شود عليه هر کسي که باشد مدعي‌العموم بايد وارد شود، بدون توجه به اينکه آن نشريه يا خبرگزاري وابسته به کجاست يا عليه چه کسي است. وي تصريح کرد: اخيراً يک سايتي مطلبي عليه دولت نوشته بود که وزارت اطلاعات وارد شد و آن فرد دستگير و بازداشت شد که البته يکي دو روز پيش با قرار وثيقه آزاد شده است. بنابر اين هر مطلبي اگر عليه دولت، مجلس يا قوه قضائيه باشد، اگر جرم باشد دستگاه قضايي بايد آن را تعقيب کند. خبرنگار ديگري گفت که وکيل بابک زنجاني اظهار داشته که برخي شرکاي وي حاضر به پرداخت بدهي بودند اما بانک مرکزي گفته بايد با شرکت نفت صحبت کند که اژه‌اي گفت نزديک به دو ماه پيش چنين اتفاقي افتاد که چنين ادعايي کردند که يکي از بانک‌هاي خارجي حاضر شده ضمانت بدهد. وي افزود: هيئتي اعزام شد و خود من اصرار کردم که وکيل متهم هم همراهشان برود، اما اين سفر هيچ نتيجه‌اي نداشت و آن افراد حاضر به گذاشتن ضمانت نشدند، چراکه آن بانک گفته بود فلان قدر پول نقد بدهيد تا من ضمانت بدهم. ما هم گفتيم اگر پول نقدي بود که بدهي‌ها پرداخت مي‌شد.
 
وقوع جرم در پرونده بانک ملت و ملي
سخنگوي قوه قضائيه  در مورد تخلفات بانک ملي و ملت گفت: اينکه در مورد پرونده بانک ملي و ملت اختلاس گفته شده بازپرس تشخيص مي‌دهد انواع اختلاس به شرکت‌ها و دستگاه‌هاي دولتي داده مي‌شود، اما براي بخش خصوصي عنوان جرم صادر مي‌شود. اژه‌‌اي گفت: گزارشي که از اين بانک‌ها در مورد نحوه برداشت و دادن پول به افراد رسيده از سوي دادستان کل به عنوان اختلاس مطرح شده، اما بازپرس پرونده تاکنون اعلام کرده که اختلاس نيست بلکه جرم است. سخنگوي قوه قضائيه در مورد افتتاح دفتر اتحاديه اروپا در تهران نيز گفت: در اين رابطه بايد دقت كامل کرد و کاري را انجام نداد که بعداً واکنش منفي داشته باشد، بنابراين بايد هوشيارانه در اين رابطه عمل کنيم.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
0
0
اگر دولت درباره دریافتی های نجومی حرکت مناسب را انجام نداده ست"بدلیل اینستکه
دولت اعتقاد دارد"این مدیران بسیار زحمت کشیده اند"واین دریافتی ها از شیر مادر برای انان حلال ترست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار