کد خبر: 822225
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
دبیر اجرایی هجدهمین نمایشگاه ناشران کتاب ایران در نیشابور اعلام کرد؛
دبیر اجرایی هجدهمین نمایشگاه ناشران کتاب ایران در نیشابور گفت: استقبال از این نمایشگاه بسیار خوب بوده است و تا کنون 40هزار نفر از هجدهمین نمایشگاه کتاب نیشابور بازدید کردند

عباس کرخی در گفتگو با خبرنگار جام جم، با بیان اینکه نزدیک به 700 ثبت نام ناشر داشتیم ،اظهار کرد: پیشنهاد 150 ناشر دادیم اما 240 ناشر در این نمایشگاه شرکت کردند.

وی افزود: با توجه به استقبال زیاد ما از انتشارات نیشابور تقاضا کریدم به نفع دیگران کنار بروند و حرمت مهمان را نگه داشتند.

کرخی بیان کرد: امکانات ما در حد نیشابور است ولی تا حد ممکن امکانات را در اختیار ناشرین قرار داده ایم و سعی کرده ایم غرفه ها رایگان باشد، خوابگاه ها از 50 درصد تخفیف برخوردار بودند و سرویس ایاب و ذهاب در اختیار مهمانان قرار داشت.

وی در ادامه افزود: قرار بر این بود روز انتهایی نمایشگاه کتاب تمام وقت باشد اما به علت خستگی ناشران و غرفه داران این امکان پدید نیامد و بنا بر تصمیم ستاد اجرایی چند ساعتی استراحت اعلام شد.

دبیر اجرایی هجدهمین نمایشگاه ناشران کتاب ایران در نیشابور  عنوان نمود: زمان نمایشگاه از صبح تا ظهر بود و ساعتی بین آن برای استراحت در نظر گرفته بودیم. زمان بازدید صبح را برای دانشگاه و مدارس و طلاب گذاشته بودیم که استقبال نیز در آن ساعات زیاد بود.

وی ضمن تاکید بر اینکه به مردم نیشابور از 100 می دهم اظهار کرد: برای خودمان نمره 85 را در نظر می گیرم زیرا مردم نیشابور سبقه فرهنگی خود را در برابر این مساله نشان دادند لذا از فرهنگ جدید نیشابور که دیرینه پیشینه ای دارد رو نمایی باید کرد چون خیلی ها از این استقبال خاص حیرت زده شدند.

عباس کرخی اضافه کرد: به برخی رسانه ها به اشتباه گفته بودند نمایشگاه تعطیل شده است اما باید تاکید می کردند که این نمایشگاه به پایتخت کتاب ایران منتقل شده است زیرا این کوچکترین مطالبه مردم نیشابور است و مشهد چون پایتخت معنوی 2017 است نباید انتظار داشته باشد تمام اتفاقات فرهنگی در این شهر رخ دهد.

وی ادامه داد: افتتحیه هفته کتاب ایران و جام باشگاه کتابخوانی برای اولین بار  با حضور صالحی معاون  وزیر فردا در نیشابور خواهد بود.

کرخی با بیان اینکه اگر پایتخت کتاب هستیم این حق مسلم ما است تصریح کرد: در سالن کمال که چشم نمایشگاه است پایتختی کتاب را معرفی کریدم و لوح پایتختی کتاب ایران را به نمایش گذاشته ایم همچنین در غفه های فرهنگی از میراث فرهنگی تقاضا کردیم تا جاذبه های نیشابور رامعرفی کند.

وی خاطر نشان کرد: آمادگی  آن را داریم تور گردشگری برای بازدید از نیشابور را برای غرفه داران دایر کنیم  و بدین منظور تسهیلاتی از جمله راهنما و هزینه رایگان ورودی اماکن تاریخی و فرهنگی را در نظر گرفته ایم.

دبیر اجرایی هجدهمین نمایشگاه ناشران کتاب ایران در نیشابور در خصوص حمایت از برگزاری این نمایشگاه تاکید کرد: استاندار خراسان رضوی گفت که هجدهمین نمایشگاه کتاب ایران در پایتخت کتاب ایران برگزار خواهد شد و از این حمایت بالاتر نخواهد بود.

عباس کرخی همچنین در خصوص حاشیه های جذاب این نمایشگاه اذعان نمود: زوجی مشهدی با دوچرخه به نیشابور آمده بودند و از کاغذهای بازیافت و زباله های این نمایشگاه طرح های جالبی ساختند که در نوع خوب سوژه جذابی بود.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار