کد خبر: 821863
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۱
آيت‌الله مكارم شيرازي:
حضرت آيت‌الله مكارم شيرازي با اشاره به حملات ظالمانه عربستان سعودي به يمن، دنياي امروز را فاقد عواطف توصيف و عنوان كرد كه در انتخابات بعضي كشورها دو نفر كه به فاسد بودن خود معترفند ادعاي رهبري بر دنيا را دارند، واي به حال دنيايي كه اين افراد بخواهند آن را رهبري كنند.
حضرت آيت‌الله مكارم شيرازي با اشاره به حملات ظالمانه عربستان سعودي به يمن، دنياي امروز را فاقد عواطف توصيف و عنوان كرد كه در انتخابات بعضي كشورها دو نفر كه به فاسد بودن خود معترفند ادعاي رهبري بر دنيا را دارند، واي به حال دنيايي كه اين افراد بخواهند آن را رهبري كنند.
به گزارش رسا آيت‌الله ناصر مكارم‌شيرازي در درس خارج خود با اشاره به حديثي از نبي اكرم (ص) گفت: بت‌ها ساده‌ترين معبودهايي هستند كه انسان مي‌تواند آنها را بپرستد اما هواي نفس، درهم و دينار و مقام هم بت‌هاي ديگري هستند كه براي رسيدن به لااله‌الاالله بايد آنها را شكست. اين مرجع تقليد با توجه به جناياتي كه در كشور يمن رخ مي‌دهد، ابراز داشت: امروز بت درهم و دينار وسيله‌اي در دست عربستان سعودي است كه به وسيله آن تمام سازمان‌هاي بين‌المللي را همان‌طور كه مي‌خواهد مي‌خرد و قانع مي‌كند، سعودي‌ها همه قوانين خدايي و اخلاقي را زير پا گذاشته و در يمن و مناطق ديگر آتش‌افروزي مي‌كنند. حضرت آيت‌الله مكارم‌شيرازي فضاي مجازي، فساد، خرابكاري و وسايل متلاشي كردن خانواده‌ها را نيز به عنوان بت معرفي كرد و گفت: مقام هم بتي است كه بسياري از افراد براي نگه داشتن آن دروغ مي‌گويند، افترا مي‌زنند و فريبكاري مي‌كنند تا مقام سياسي يا غيرسياسي‌شان را حفظ كنند. وي يمن را صحنه امتحان تمام دنياي امروز قلمداد كرد و گفت: دولت ديوانه عربستان سعودي 19 ماه است كه آدم مي‌كشد، تخريب مي‌كند و آتش مي‌زند، كاش ديگران سكوت مي‌كردند ولي متأسفانه كمك مي‌كنند.
اين مرجع تقليد ادامه داد: يكي از روزنامه‌هاي كشور انگليس با آوردن آمار و ارقام كشتار و آواره كردن مردم يمن انتقاد كرده كه دولت انگليس بيش از 2‌ميليارد دلار به انگليس كمك كرده است، جاي تأسف است كه اينها علاوه بر اينكه اظهار همدردي نكرده و اصول حقوق بشر را رعايت نمي‌كنند بلكه كمك مي‌كنند. حضرت آيت‌الله مكارم‌شيرازي در ادامه اشاره يكي از حاضران مبني بر اينكه دولت انگليس جواب داده است اگر ما نفروشيم ديگران مي‌فروشند، اظهار داشت: لشكر ابن زياد هم مي‌گفتند كه اگر گوشواره دختر امام حسين(ع) را ندزدم ديگري مي‌دزدد، اين فرهنگ يزيدي است كه در حال زنده شدن است.
وي با اشاره به فقدان عواطف در دنياي امروز گفت: وقتي دولتي براي 2‌‌ميليارد دلار فروش اسلحه زن و مرد و كودك را آتش مي‌زند، مشخص است كه عواطف و اخلاق انساني مرده است. اين مرجع تقليد در ادامه با اشاره به انتخابات رياست جمهوري امريكا گفت: در انتخابات رياست جمهوري بعضي كشورها چه خبر است، دو نفر كه هر دو اعتراف دارند فاسد، دروغگو، آلوده و سابقه سوء دارند، مي‌خواهند سكاندار دنيا هم بشوند، واي به حال دنيايي كه اين افراد بخواهند بر آنها حكومت كنند و سكاندارش باشند. حضرت آيت‌الله مكارم‌شيرازي ادامه داد: وقتي دين نباشد نمي‌شود انتظار عواطف داشت، تا زماني كه دنيا به سمت تعليمات انبيا نرود وضع همين است، اين طور است كه افرادي مفسد و ظالم و پول پرست حاكم دنيا مي‌شوند. دائماً دولتي ديوانه را تجهيز مي‌كنند تا يمن را به ويرانه‌اي تبديل كند، سؤال ما اين است كه آيا مي‌خواهند روي ويرانه‌ها حكومت كنند؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار