کد خبر: 821196
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرمسار گفت: با اطلاع رسانی همیاران محیط زیست و نیروی یگان حفاظت در 2 مرحله تله های زنده گیری پرنده هوبره در دشت های جنوبی گرمسار جمع آوری شد.
حبیب دارپرنیان با قدردانی از همراهی مردم در حفظ حیات وحش مناطق گرمسار، افزود: شکارچیان غیرمجاز در انتهای اراضی کشاورزی دشت های جنوبی گرمسار تله گذاری کرده بودند، که هدفشان زنده گیری و شکار پرندگان وحشی به ویژه گونه در حال انقراض هوبره بوده است.
وی گفت: با جمع آوری این تله های شکار و زنده گیری پرنده هوبره به شکارچیان بیش از 200 میلیون ریال خسارت مالی وارد شد.
دارپرنیان ادامه داد: هوبره پرنده ای زیبا ، از تیره درناسانان و یکی از گونه های حمایت شده سازمان حفاظت محیط زیست است که از لحاظ ظاهری تا حدودی به بوقلمون ماده شباهت دارد.
دارپرنیان تصریح کرد : پرنده هوبره تمایل کمی به پرواز دارد و بیشتر پهنه های دشتی را به صورت راه رفتن می پیماید.
وی گفت: شکارچیان غیرمجاز با ساخت دیواره و پرچین هایی کم ارتفاع از بوته ها و شاخ و برگ درختان در مسیر حرکت پرنده و با ایجاد معبرهایی دام گذاری شده در این دیواره ها ، به زنده گیری پرنده هوبره اقدام می کنند .
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرمسار افزود: در صورت مواجهه و شناسایی شکارچیان غیرمجاز ، به طور حتم برخورد های قانونی با متخلفان انجام می شود.
پرنده روبه انقراض هوبره در زیستگاه‌های بیابانی و مناطق خشک دشتی زاد و ولد می کند و این پرنده ارزشمند دارای گردن و دم خرمایی رنگ دراز و از حشرات ، بی مهرگان ، دانه و بذر گیاهان تغذیه می کند.
بخش مهمی از پارک ملی کویر کشور در شهرستان گرمسار استان سمنان قرار دارد که 250 هزار هکتار وسعت، 200 گونه جانوری و 359 گونه گیاهی دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار