کد خبر: 821195
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱
سرپرست مدیریت حج و زیارت استان سمنان گفت: تاکنون 3 هزار و 820 نفر در استان برای اعزام و حضور در آئین بزرگ اربعین حسینی در کشور عراق در سامانه سماح ثبت نام کرده اند.
سید علی میرقاسمپور افزود: از این تعداد هزار و 587 نفر از شاهرود، هزار و 55 نفر از سمنان، 521 نفر از دامغان، 175 نفر از گرمسار، 198 نفر از مهدی شهر، 178 نفر از سرخه، 95 نفر از امیریه، 6 نفر از میامی و 5 نفر از بسطام در سامانه سماح ثبت نام کرده اند.
وی با بیان اینکه تاکنون هزار و 883 روادید صادر و از سفارت دریافت شده است، افزود: صدور روادید از زمان ثبت نام زائران در سامانه سماح تا چهار روز طول می کشد.
میرقاسمپور با بیان اینکه هزینه ثبت نام برای هر زائر اربعین حسینی در حال حاضر 40 دلار است، اضافه کرد: همچنین 250 هزار ریال بابت هزینه بیمه و 100 هزار ریال بابت هزینه خدمات دفتری از هر زائر دریافت می شود که در مجموع هزینه اعزام هر زائر به یک میلیون و 800 هزار ریال می رسد.
سرپرست حج و زیارت استان سمنان با بیان اینکه حج و زیارت بابت خدمات خود هیچ‌گونه وجهی به غیر از هزینه های اعلام شده از زائران دریافت نمی‌کند،گفت: حج و زیارت و همه دستگاه‌های حاکمیتی و دولتی تنها در امر ساماندهی زائران کار می‌کنند و بابت این خدمات هزینه ای دریافت نمی‌کنند.
میرقاسمپور با بیان اینکه سازمان حج و زیارت امسال تسهیلاتی را برای ثبت ‌نام و دریافت روادید زائران پیش‌بینی کرده، گفت: ثبت‌نام برای حضور در راهپیمایی اربعین حسینی تنها از طریق سامانه سماح امکان‌پذیر است و چنانچه افرادی دسترسی به اینترنت ندارند می توانند با مراجعه به 21 دفتر مجاز زیارتی نسبت به ثبت نام در این سامانه اقدام کنند.
وی افزود: همچنین 2 دفتر در سرخه، یک دفتر در میامی و یک دفتر در بسطام، به صورت موقت برای ثبت نام زائران اربعین حسینی در سامانه سماح راه اندازی شده است.
سرپرست حج و زیارت استان سمنان با اشاره به برخی تغییرات در نحوه ثبت‌نام‌ها با هدف تسهیل در اعزام دوستداران سیدالشهدا(ع)گفت: زائران سال گذشته می‌بایست با ارز دلار هزینه روادید خود را پرداختمی‌کردند که مشکلاتی در برخی شهرهای فاقد صرافی به‌وجود آورده بود، ولی امسال این مشکل برطرف شده و زائران می‌توانند معادل ریالی هزینه روادید که 40 دلار است را پرداخت کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار