کد خبر: 821126
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷
معاون سازمان برنامه و بودجه اردبیل:
معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان اردبیل گفت: مأموران سرشماری عمومی نفوس و مسکن به بیش از 180 هزار مکان مراجعه کرده و نسبت به ثبت‌ اطلاعات اقدام کرده‌اند.

به گزارش جوان از اردبیل، فریبرز دهقان در جلسه ستاد سرشماری در اردبیل اظهار کرد: با توجه به شرایط جوی به وجود آمده در روزهای گذشته ما از روند عادی سرشماری به رغم تلاش آمارگیران چند روز با تأخیر کار روبه‌رو هستیم که امیدواریم با تلاشی بیشتر بتوانیم این کاستی‌ها را جبران کنیم.

وی با یادآوری اینکه سرشماری حضوری در 28 مهرماه شروع شده و با تلاش 332 نفر از آمارگیران کار با قدرت و قوت به پیش می‌رود، تصریح کرد: برآورد ما از خانوارها بیش از 408 هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 300 هزار نفر بوده که در سرشماری سال 90 این تعداد خانوار 338 هزار خانوار بوده است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان با بیان اینکه تاکنون بیش از 110 هزار خانوار فهرست‌برداری شده و آمار 175 هزار خانوار در سرشماری عمومی نفوس و مسکن به ثبت‌ رسیده است، گفت: افرادی که کد آماری دادند 30 هزار خانوار و حدود چهار هزار و 600 نفر نیز در شهر اردبیل آمار غایبان بوده است.

دهقان بیان کرد: مأموران سرشماری عمومی نفوس و مسکن به بیش از 180 هزار مکان مراجعه کرده و نسبت به ثبت‌ اطلاعات اقدام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه به هیچ وجه این آمار اولیه قابل استناد نیست و باید بعد از پایان آمارگیری و احصا اطلاعات در این زمینه اظهار نظر کرد، افزود: خانوارهایی که به صورت اینترنتی ثبت‌نام کرده بودند که در سطح استان آمارشان بیش از 32 درصد بوده و با ارائه کد آماری 12 رقمی در طرح سرشماری مشارکت دارند.

دهقان با بیان اینکه حدود 830 نفر نیز با آمارگیران ما همکاری کلامی را نداشته و اطلاعاتشان را ارائه ندادند، بیان کرد: باید ثبت اطلاعات به صورت دقیق انجام شود و ما از روستاییان انتظار داریم در محل سکونت خود در ثبت اطلاعات با مأموران همکاری کنند.

وی در مورد راه‌اندازی کمپین حمایت از مأموران سرشماری نیز اضافه کرد: جالب است هموطنانمان با لباس گرم، چتر، غذا، چای، شیرینی و... به صورت ابتکاری از مأموران و آمارگیران پذیرایی کردند و آنها نسبت به انجام کار خود دلگرم‌تر شدند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان اردبیل با بیان اینکه بیشتر از 10 ساعت امکان تمدید ساعات آمارگیری در این ایام فصل وجود ندارد، ادامه داد: ما همچنان از علما، روحانیان و صاحبان تریبون انتظار داریم، مردم را ترغیب کنند تا ثبت اطلاعات آنها به شکل دقیق، درست و منطقی اتفاق افتاده و زمینه احصا نتایج مناسب از سرشماری نفوس و مسکن را شاهد باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر