کد خبر: 820316
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: 131 قطعه عتیقه باستانی، ظروف سفالی و مسی با قدمتی حدود هزار و 500 ساله، مربوط به دوره سلجوقیان در شهرستان میامی استان سمنان کشف شد.
 سردار روح الامین قاسمی افزود: در نیمه شب یکشنبه نهم آبان 95، گزارش مردمی مبنی بر تردد افرادی مشکوک با خودرویی در خیابان‌های سوداغلن از توابع شهرستان میامی به پاسگاه انتظامی نردین رسید و ماموران انتظامی به محل اعزام شدند.
وی گفت: قبل از حضور گشت انتظامی در منطقه، سرنشینان این خودروی سواری از محل متواری شده و خودروی خود را در خیابان رها کردند که با هماهنگی مراجع قضایی خودرو به پاسگاه انتظامی منتقل و بررسی شد.
فرمانده انتظامی استان سمنان خاطرنشان کرد: در بازدید پلیس از این خودرو 2 کارتن حاوی 131 قلم ظروف سفالی و مسی مربوط به دوره سلجوقیان کشف شد.
وی گفت: 40 قطعه از این ظروف، اشیا فلزی و سنگ های تزیینی و91 قلم نیز ظروف سفالی، فلزی و اشیا لعاب دار است.
سردار قاسمی افزود: به گفته کارشناسان میراث فرهنگی، ظروف کشف شده قدمتی در حدود هزار و 500 سال دارند و متعلق به قبل از اسلام و دوران سلجوقی است.
فرمانده انتظامی استان سمنان، بر پیگیری مستمر این پرونده تا دستگیری متهمان و معرفی آنان به دادسرا تاکید و خاطرنشان کرد: تماس شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی110 و تقویت ارتباط دوسویه مردم و نیروی انتظامی، در کاهش وقوع و کشف انواع جرایم مهم است.
بخش های مختلف استان سمنان دارای قدمت تاریخی است و این استان دارای بیش از هزار اثر تاریخی، فرهنگی، معنوی و طبیعی شناسایی شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار