کد خبر: 819791
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷
سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: غذاهای بومی محلی استان در رویداد گردشگری سفره ایرانی در مشهد موفق به کسب رتبه های برتر شدند.
 مریم سلمانیان افزود: دیگی سنگسر، باقلوا و قطاب دامغان، حلوای آروشه سنگسر و شربت آروشه عسل شاهرود، فهرست برتر منطقه از استان سمنان در این رویداد فرهنگی منطقه ای کشور شد.
وی گفت: در چهارمین رویداد گردشگری سفره ایرانی در مشهد که با حضور مسوولان سازمان میراث فرهنگی کشور برگزار شد، دیگی سنگسر به عنوان غذای اصلی، باقلوا و قطاب دامغان و حلوای آروشه سنگسر به عنوان دسر و شربت آروشه عسل شاهرود به عنوان نوشیدنی برتر منطقه معرفی شدند.
سلمانیان افزود: ته چین گرمساری و آش زنگلاچوی دامغان نیز به سرآشپزی حسین پازوکی به عنوان غذا و پیش غذای برتر انتخاب شدند.
وی با بیان این که فهرست سپزی پلو سمنانی به سرآشپزی ملیحه صیادتوری موفق به کسب رتبه دوم شد، گفت: در این رویداد از خانم ها ملیحه صیادتوری و فرشته عبدالله زاده به عنوان سرآشپزهای برتر سمنان و دامغان با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد.
سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: سفره خانه دارچین نیز به عنوان غرفه برتر استان سمنان انتخاب و از غرفه هتل های جهانگردی استان سمنان تجلیل شد.
استان سمنان با سه غذای اصلی شامل ته چین گرمسار، دیگی سنگسر و سبزی پلوی سمنانی در بخش مسابقه غذای اصلی این رویداد شرکت کرد.
رویداد گردشگری سفره ایرانی از پنجم تا هفتم آبان 95 در مشهد و با حضور استان‌های منطقه چهار شامل خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سمنان برگزار شد.
حسین خواجه بیدختی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به همراه سرآشپزان منتخب از نقاط مختلف استان سمنان در این رویداد فرهنگی 2 روزه حضور داشتند.
سازمان میراث فرهنگی برنامه دارد تا با هدف معرفی ظرفیت های فرهنگی و توسعه گردشگری، غذاهای برگزیده بومی و محلی را وارد فهرست غذای رستوران ها کند تا گردشگران با آداب و رسوم و ظرفیت های متنوع فرهنگی نقاط مختلف کشور آشنا شوند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار