کد خبر: 818963
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۰
انتظارات اهالي سينما از وزير آينده فرهنگ و ارشاد اسلامي
اميرحسين شريفي، تهيه‌كننده سينما همزمان با استعفاي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: امروزه در سينما نياز به مديري داريم كه مانند مديريت فعلي باندبازي نكند، چراكه ما هر مشكلي داريم و به هر گرهي‌ بر مي‌خوريم به دليل همين برخوردهاي جناحي و باندي و فرقه‌اي است!
تهيه‌كننده فيلم سينمايي «اشك سرما» افزود: رويه فعلي در سازمان سينمايي بايد عوض شود؛ اين روزها تنها نزديكان و ياران رئيس سازمان سينمايي هستند كه همه امكانات براي حضورشان در سينما فراهم است و از آنجا كه قدرت را در دست دارند، وضعيت سينما را گل و بلبل نشان مي‌دهند! در صورتي كه وضعيت سينما بسيار بد است و طي دو، سه سال اخير ميزان بيكاري در سينما بسيار افزايش داشته است. وي با تأكيد بر اينكه بايد فكري به حال بيكاري بخش اعظمي از بدنه سينما شود، اظهار داشت: سازمان سينمايي نيازمند حضور رئيسي است كه خود از جنس سينماگران بدنه سينما باشد و داشتن دغدغه نان و كار را تجربه كرده باشد تا بتواند نيازهاي مهم اهالي سينما را برطرف كند.

شريفي خاطر نشان كرد: علاوه بر تمامي اين مسائل ما نيازمند حضور مديري هستيم كه اندكي به فيلم‌ها و آثار ارزشي و فرهنگي احترام بگذارد و كاري كند تا اين نوع آثار هم بتوانند مانند ساير فيلم‌هاي تلخ اجتماعي كه اين روزها به وفور روي پرده مي‌روند و از توليد و اكران آنها حمايت مي‌شود، ديده شوند. امروزه در سينماي كشور ما فيلم‌هاي سطحي و بي‌ارزش بسيار مورد توجه قرار گرفته‌ و از آن سو فيلم‌هاي ارزشي مهجور واقع شده‌اند. تهيه‌كننده فيلم سينمايي «آوازهاي سرزمين من» ادامه داد: مدير سازمان سينمايي بايد مديري براي همه اهالي سينما باشد و تمامي سينماگران با هر نوع ديدگاه سياسي و جناحي را دوست خود بداند و از آنها براي كار و تلاش در سينماي اين مرز و بوم دفاع كند. در حال حاضر مديريت سازمان سينمايي متأسفانه سينماگراني را كه افكارشان با وي همخواني و مطابقت دارد، نزديك به خود مي‌داند و به همين دليل است افرادي كه آثار ارزشي مي‌سازند، كلاً ناديده گرفته شده‌اند.

اين تهيه‌كننده سينما در بخش ديگري از اين گفت‌وگو به مافياي سينما اشاره كرد و گفت: مافياي سينما طي اين سال‌ها با مديريت سازمان سينمايي دست در دست هم داده‌ و اقتصاد سينما را تنها به نفع خود پيش برده‌اند و اصلاً برايشان مهم نبوده كه در اين ميان چندين تهيه‌كننده و سرمايه‌گذار زندگي‌شان نابود شده است! خود بنده به عنوان يكي از تهيه‌كنندگان قديمي سينماي كشور مدت‌ها است كه دو فيلم ساخته شده‌ام در بلاتكليفي به سر مي‌برد و هيچ حمايتي از اكران آنها صورت نمي‌گيرد و اين در حالي است كه برخي از تهيه‌كنندگان كه جزو باندها و مافياها هستند، فيلم‌هاي كليد نخورده‌شان تاريخ اكرانش مشخص است!
تهيه‌كننده فيلم سينمايي «سيب سرخ حوا» در خاتمه اين گفت‌وگو افزود: اميدوارم اين بار شاهد حضور مديريتي در سينماي كشور باشيم كه دغدغه‌مندانه و دلسوزانه براي رشد و ارتقاي سينماي كشور گام بر مي‌دارد و هدف ديگري جز اين ندارد!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار