کد خبر: 818700
تعداد نظرات: ۱۹ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
حسن روحاني كه در سفرهاي استاني صرفاً به ديدار با مردم مركز استان بسنده مي‌كرد و براي ساير شهرستان‌هاي استان وقت ديدار نمي‌گذاشت، در سفر به استان مركزي علاوه بر اراك، در جمع مردم خمين، زادگاه امام خميني(ره) نيز حضور يافت‌...
حسن روحاني كه در سفرهاي استاني صرفاً به ديدار با مردم مركز استان بسنده مي‌كرد و براي ساير شهرستان‌هاي استان وقت ديدار نمي‌گذاشت، در سفر به استان مركزي علاوه بر اراك، در جمع مردم خمين، زادگاه امام خميني(ره) نيز حضور يافت‌ شاید برای این تحریف تاریخی که از قدرتي كه امام بخشيده تا بتواند مقابل شش قدرت مذاكره كند، سخن بگوید. او در اين سخنان از حمايت امام خميني از آزادي زنان، مقابله امام با نگاه سنتي به زن، دفاع امام از سينما و موسيقي گفت، همچنين تأكيد كرد که كارخانه‌ها پي در پي از ركود خارج مي‌شوند و بانك‌هاي ما تعامل خوبي با دنيا دارند و نيز دولت توانسته دست سودجويان و دلالان را از بيت‌المال قطع كند. رویه خام آقای رئیس‌جمهور آن است که برخی رفتارهای متحجرانه -  یا به زعم او متحجرانه - را در تاریخ جست‌و‌جو و به آن اشاره می‌کند و سپس می‌خواهد نتیجه بگیرد که هر کس در زمان حاضر در مقام نقد دولت وی برمی‌آید، از همان گروه و دسته است! روحانی همچنین هیچ‌گاه در سه سال گذشته به اهمیت آن چیزی که دولت او در هسته‌ای از دست داده است، اشاره نمی‌کند و نیز هیچ‌گاه به آن چیزهایی که بر اساس برجام باید به‌دست می‌آورده و نیاورده توجهی نمی‌دهد بلکه همواره در روش عوام‌پسندانه، خرده‌دستاوردهای برجام را به رخ ملت می‌کشد؛ مطالبی که بارها از سوی منتقدان به خوبی پاسخ داده شده و به همین خاطر روحانی مجبور است قبل از طرح دوباره آنها ، اول از همه منتقدان را به شیوه خود نوازش کند!

رئيس‌جمهوري در ‌جمع  مردم خمین گفت: متحجرين و آنان كه انديشه واپسگرا داشتند، به رأي مردم معتقد نبودند و در حالي كه ‏ممكن بود حكومت اسلامي را فرياد بزنند، اما هيچگاه جمهوري اسلامي را نمي‌پسنديدند و اينكه صندوق آرا و ‏رأي مردم بتواند كشور را اداره كرده و قانون خدا به عنوان قانون كشور باشد از ديد آنها قابل اجرا نبود. ‌ اين امام بود كه شعار جمهوري اسلامي ايران را فرياد زد در شرايطي كه تا پيش از ‏آن شعار مردم «استقلال، آزادي، حكومتي اسلامي» بود و بعد از دعوت امام، شعار مردم به «استقلال، آزادي، ‏جمهوري اسلامي» تغيير كرد. ‏ اين شعار مهم‌ترين شعار ما خواهد بود، چراكه انقلابي بودن و همه نظام اسلامي ما در ‏اين شعار خلاصه شده است. ‏

دكتر روحاني با طرح اين سؤال كه اگر امام نبود، آيا امروز هنر و سينماي انقلابي و اسلامي و موسيقي ديني و ‏مذهبي داشتيم، مدعی شد: عده‌اي در آن دوران با همه اينها مخالف بودند و حتي اگر جرئت مي‌كردند با دانشگاه‌ها ‏هم ميانه‌اي نداشتند و اين امام بود كه وحدت بين حوزه و دانشگاه را مطرح كرد. ‌ عده‌اي در آن دوران مي‌گفتند زنان حق حضور در تظاهرات اعتراض‌آميز را ندارند ‏و نبايد پاي صندوق آرا بروند و براي تحصيل در دانشگاه‌ها آفريده نشده‌اند و تنها بايد به زندگي سنتي، خانه‌داري ‏و فرزندپروري بپردازند كه البته مادر بودن افتخاري بزرگ است، اما اين امام(ره) بود كه مقام والاي زنان را در ‏چارچوب قانون اسلام، سنت نبوي و راه ائمه اسلام بنيان نهاد. ‏
   
بر مبناي فتواي امام(ره) ايستادن زن و مرد در كنار يكديگر در نماز جماعت ايرادي ندارد
روحاني با اشاره به فتواي اغلب علما مبني بر اينكه در نماز جماعت مردان بايد جلوتر از زنان بايستند، گفت: ‏بر مبناي فتواي امام(ره) ايستادن زن و مرد در كنار يكديگر در نماز جماعت ايرادي ندارد و در نوفل لوشاتو در ‏نماز جماعت به امامت امام، زنان و مردان كنار هم مي‌ايستادند. ‏رئيس‌جمهوري تأكيد كرد: امام راه را براي نسل جوان و بانوان و براي پيشرفت و تمدن اسلامي گشود و اگر ‏امام نبود، اجازه نمي‌داد 40 روز پس از پيروزي انقلاب مردم با رأي خود جمهوري اسلامي را انتخاب كنند.
 ‏امام(ره) مردم را پاي صندوق آرا دعوت كرد و مردم هم با رأي 98 درصدي به جمهوري اسلامي ايران رأي ‏دادند. ‏
   
امام به ما آموخت چگونه با 6 قدرت جهاني مذاكره كنيم!
رئيس‌جمهوري با اشاره به اينكه « امام اين روحيه را به ما آموخت كه چگونه با شش قدرت جهاني پاي مذاكره ‏نشسته و حقوق ملت ايران را بستانيم» تصريح كرد: حضور و پشتيباني ملت بزرگ ايران و هدايت‌هاي مقام معظم ‏رهبري بود كه توانست شرايطي را ايجاد كند تا ديپلمات‌هاي قدرتمند ما بتوانند در برابر دنيا چنان مذاكره‌اي را ‏انجام دهند كه در يك روز شش قطعنامه ظالمانه عليه ملت ايران به يكباره لغو شود. ‏
    
افتخار سياست خارجي ايران  پهلو گرفتن كشتي‌هاي بزرگ در بنادر كشور است
روحاني با اشاره به اينكه پيش از اين كشتي‌هاي بزرگ نمي‌توانستند مستقيم در بنادر ايران پهلو بگيرند و ‏بار آنها از دوبي با لنج به بندرعباس مي‌آمد، گفت: امروز به واسطه برجام، كشتي‌هاي بزرگ در بنادر كشور پهلو ‏مي‌گيرند و اين افتخار سياست خارجي كشور است. ‏رئيس‌جمهوري با بيان اينكه امروز با برقراري ارتباط بانك‌هاي كشور با سيستم بانكي دنيا، 10 تا 20 درصد ‏هزينه انتقالي كه براي هر حواله بانكي به جيب صراف‌ها و دلالان مي‌رفت برطرف شده است، گفت: امروز ‏مي‌توانيم محصولات خودرويي و پتروشيمي كه پيش از اين در تحريم قرار داشت را به راحتي به ديگر كشورها ‏صادر كنيم. آيا آزادي تجارت و قطع دست دلالان و سودجويان از خزائن بيت‌المال، افتخار ملي نيست؟ رئيس‌جمهوري تأكيد كرد: امروز اتحاد و همدلي در سايه رهبر معظم انقلاب و امنيت با حضور و فداكاري ‏نيروهاي نظامي و امنيتي در كشور وجود داشته و روابط تجاري ما با دنيا رو به گسترش و كارگاه‌هاي صنعتي رو ‏به فعال شدن است.

 روحاني گفت: استان مركزي استعداد ‏جذب گردشگر داخلي و خارجي را دارد و مردم ايران علاقه‌مند به زيارت زادگاه امام هستند بايد به گونه‌اي ‏برنامه‌ريزي كنيم كه اين شهر تبديل به زيارتگاهي بزرگ براي همه مردم از سراسر كشور شود. ‏ رئيس‌جمهوري با اشاره به اينكه ما بايد استان مركزي و شهر خمين را براي جذب گردشگر آماده كنيم، ادامه ‏داد: يكي از راه‌هاي ايجاد اشتغال در كشور، توسعه صنعت گردشگري، رونق كشاورزي و راه‌اندازي بنگاه‌هاي ‏اقتصادي است و بايد تلاش كنيم تا كشور را به نقطه‌اي برسانيم كه مطابق خواست ملت و جوانان ماست.
   
روحاني: پيش از برجام تسليم دشمن بوديم!
‌رئيس‌جمهور همچنین  روز گذشته در نشست شوراي اداري استان مرکزي در شهرستان خمين ابتدا به سراغ فقه رفت و ضمن تعريف شخصيتي «اعتدالي» از امام بيان کرد: امام راه معتدلي را انتخاب کرده بود، هيچ‌گاه به سمت تفريط حرکت نکرد، در مسئله قدس و مبارزه با اسرائيل در زمان جنگ که عده‌اي مدعي دفاع از کشور و عده‌اي ديگر خواهان مبارزه با اسرائيل بودند، امام فرمود: «قدس خوب است، اما راه قدس از کربلا مي‌گذرد» اين مسير اعتدال و راه اعتدال بود که امام برگزيد و انتخاب کرد.

به گزارش فارس، روحاني با بيان اينکه امام در همه امور براساس مصالح جامعه حرکت مي‌کرد، گفت: امام دستور تشکيل مجمع تشخيص مصلحت را داد، چون به خوبي مي‌دانست نمي‌توان کشور را تنها براساس احکام اوليه اداره کرد. رئيس‌جمهور اظهار کرد: امام راه را باز کرد، اين خيلي مهم است که ما فقه جواهري پويا داشته باشيم، بعضي‌ها اصول را فراموش مي‌کنند، بعضي‌ها استفاده از تجربه ديگران و عده‌اي هم فقه جواهري پويا را. روحاني خاطرنشان کرد: در زمان امام عده‌اي مي‌گفتند روابط با دولت‌ها را نمي‌خواهيم و فقط روابط با ملت‌ها را مي‌خواهيم، دولت‌ها همه غيرشرعي و مستبد هستند، اين سخنان به گوش امام رسيد، اما ايشان از اين سخنان به عنوان سخنان شيطاني تعبير کرد و فرمود: «ما با همه دولت‌ها مي‌خواهيم رابطه داشته باشيم، امريکا هم وقتي که آدم شد، با آن رابطه برقرار مي‌کنيم.» رئيس‌جمهور افزود: اين سخنان خود اعتدال‌گونه بود، اگر امام ميانه را نمي‌گرفت چيزي نمانده بود تمام روابط خارجي ايران با تهديد مواجه شود، امام جلوي آنها را گرفت و مسير درست را پيش پاي ملت گذاشت. وي ادامه داد: امام مسيرش، مسير اعتدال بود، مصالح را در نظر مي‌گرفت، ضمن اينکه اصول را از ياد نمي‌برد و فراموش نمي‌کرد.
    
بردند و خوردند و چيزي به ما نرسيد
روحاني در ادامه گريزي هم به برجام زد و با تأکيد بر اينکه اختلاف‌افکني فرصت‌ها را از دست مي‌دهد، اظهار کرد: برجام براي اين بود که تهديدها به فرصت تبديل شود، قبل از برجام دشمنان هر روز فشار مي‌آوردند که صادرات نفت ايران را کاهش دهند، اجازه ندادند يک بشکه بيشتر از يک ميليون بشکه نفت بفروشيم. روحاني افزود: شرکت‌هاي مختلف نفت را بردند که بفروشند، بردند و خوردند و دست ما به هيچ چيز نرسيد، آن همه پول و دلار و 2 ميليارد و 700 ميليون دلار رفت و معلوم نيست کجاست، براي اينکه مي‌خواستند به قول خودشان تحريم‌ها را دور بزنند، نفت را بردند و نمي‌دانيم به چه کسي و به چه قيمتي فروختند و اصلاً پولش کجاست.
 
رئيس‌جمهور بيان کرد: بايد با يک روش با دشمنان برخورد مي‌کرديم، يا آنان را تسليم خودمان مي‌کرديم، يا خودمان تسليم آنها مي‌شديم، قبل از برجام اين ما بوديم که تسليم آنها شده بوديم، هرچند شعار مي‌داديم.
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۹
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
2
7
ما تهیدستان وبی سواد هاهم زمان امام رادرک کردیم ورفتارش را دیدیم ،اشتباه فهمیدی و حالاهم به حساب امام میگذاری لطفا"رفتار نادرست با اجنبی را با این حرفها توجیه نکن.اونیکی پیش کش یک کم به صادق باش وبحساب صندوق ذخیره ما فرهنگیان بیچاره برس !
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
2
6
کاش مبارزه با نفس (جهاد اکبر) را هم از امام می اموختی و اینقدر ملوکانه و ارباب رعیتی با مردم صحبت نکنی
و کاش جهاد کبیر و اطاعت نکردن از کافرین را هم از رهبر انقلاب می اموختی تا اینقدر اسمان و ریسمان را به هم نبافی و وادادگی در مقابل شیطان را توجیه نکنی
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
2
7
بهتراست بگویید:
اخلاق حکمرانی ومملکت داری را از هزاران سال حکومت شاهان مستبد آموختم چرا که در ذهن دولت شما مردم رعیتند و تحت اراده ملوکانه!

اینکه یک رئیس‌جمهور باعتاب و شداد از مردم بپرسد چرا به‌خاطر عملکرد و وجود او شکرگزار خداوند نیستند، آیاحاکی از همان رسوبات سلطنت مابانه نیست ؟
عبدالله منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
3
4
از اسم امام خمینی (ره) سوء استفاده نکنید ! در مورد این تعامل با دنیای شما ( بخوانید رابطه با آمریکا) امام (ره) فرمود : رابطه ما با آمریکا رابطه گرگ و میش است . رابطه ظالم و مظلوم است . » امام (ره) فرمود : « ما آمریکا را زیر پا می گذاریم . » ولی شما می گویید ما باید با کدخدا ببندیم !!
شما درس عاشورا را درس مذاکره می نامید !!! امام (ره) فرمود : محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر است .»
این چه اسلامی است که شما به خورد مردم می دهید ؟! درس عاشورا هیهات من الذله است نه مذاکره ! آیا امام حسین (ع) با یزید و یزیدیان مذاکره کرد یا تا آخرین نفر ( اصغر شش ماهه اش ) مقاومت کرد ؟
می گویید : پيش از برجام تسليم دشمن بوديم!
این هم دروغی دیگر !!! آن موقع تسلیم دشمن بودیم یا الآن که...درس رهبر کوچک ( درس مقاومت ) که در خصوص زندگی شهید فهمیده بود را از کتاب درسی ششم ابتدایی حذف کردید ؟
ما نمی دانیم اگر بخواهیم این آفتاب تابان و درخت سیب و کلابی شما را ببینیم چه کسی را باید ببینیم ؟
ولی آقای روحانی در قرآن مجید آمده است : در پیروی از ابراهیم و کسانی که با او هستند سرمشق نیکوئی است . انگاه که به قوم خود گفتند ما از شما و آنچه به جای خدا می پرستید بیزاریم . به شما کفر می ورزیم و میان ما و شما دشمنی و کینه همیشگی برقرار است تا اینکه به خدا ایمان آورید . » سوره ممتحنه – آیه 4
پس حضرت ابراهیم علیه السلام هم به اصطلاح با کدخدا نبست .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
2
6
واقعا او رییس جمهور ایران است؟ ... چه عرض کنم. عجب ادبیاتی!!!!
ابراهیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
2
6
جناب روحانی امام درس وادادگی در مقابل غارتگران و مستکبران عالم را به شما نیاموخته بود. لطفا به امام خمینی توهین نکنید
ستاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
1
5
انسان فهمیده از این همه تحریف سخنان بنیان گذار جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب توسط رییس جمهور ، متاسف و سرخورده میشود.بیکاری بعدبرجام تشدیدشده،جان مردم به لب شان رسیده.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
4
4
هزاران آفرین بر روحانی عزیز ومرگ بر غارت کران ملت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۴
احسنت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
1
3
شعار بنیادین امام عزیز(معلمت)این بود:
آمریکا هیچ غلطی نی تواند بکند.به نظرم زمان تدریس این درس مهم در کلاس غیبت داشتی!!!
مهدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
2
3
با عرض معذرت از جناب رييس جمهور خواستم بگم بد نبود ذلت ناپذيري و مقاومت جلو دشمن را هم ياد ميگرفتيد نه اينكه جلو دشمن يكبار دم از خزانه خالي بزنيد و يك بار هم شيطان بزرگ را ناجي ملت حسيني ايران در بحث كم ابي معرفي نماييد و بار ديگر ....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
2
2
ازامام(ره) هیچ نیاموختی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
2
2
خدا مکر ودروغت رابه خودت برگرداند انشاء الله
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۴
2
1
واقعیت رادکتر روحانی گفته دلواپسان 7 اسفند جوابتان را دادیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
تو هم به جزءهمین تکه کلام گفتن دلواپسان حرف دیگه ای بلد نیستی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
کاسبان تحریم نانتان آخر شد خخخخخخ
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
1
2
امام (ره ) فرمودند هرچه فر یاد دارید یرسر آمریکا بزنید ولی ازاین پس هرچه فریاد دارید برسر ... وآمریکا بزنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
1
2
بدترین کار روحانی اتکا به شیطانست بجای اتکاء به خدا .... اگه اوباما بابات هم بود زشت بود که اینقدر چشمت به دنبال جیب خالی اوباشه مگه او چی داره که تو کل دنیا رو ول کردی وبه او وانگلیس وچند کشور اروپائی چسبیدی
داود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
1
0
...حرف زده و حرف ... زده دلگیر نشید
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار