کد خبر: 818688
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۹
صداوسيما براي راه‌اندازي شبكه جديدش عجله ندارد
شبكه «ايران كالا» كه قرار است در راستاي حمايت از اقتصاد مقاومتي و توليدات ملي فعاليت كند، احتمالاً تا پايان سال راه‌اندازي مي‌شود.
محمدصادق عابديني
«ايران كالا» نام شبكه‌اي اقتصادي است كه راه‌اندازي آن اولين‌بار توسط دكتر علي عسكري اعلام شد و رئيس صداوسيما در ديدار با مراجع قم از اين شبكه به عنوان حامي اقتصاد مقاومتي نام برد. شبكه‌اي كه با وجود تأكيد علي عسكري بر راه‌اندازي آن هنوز زماني براي آغاز به كار آن اعلام نشده است. البته يك منبع آگاه به «جوان» مي‌گويد: احتمال راه‌اندازي اين شبكه در ايام دهه فجر وجود دارد، اما تلويزيون عجله‌اي براي بالا بردن اين شبكه ندارد و احتمالاً تا پايان سال «ايران كالا» به جمع شبكه‌هاي تلويزيوني مي‌پيوندد. مجموعه اداري شبكه ايران كالا فعلاً در محل سابق شبكه بازار مستقر است، ولي احتمالاً با يك نقل مكان به نزديكي مجموعه جام جم خواهد آمد. اين شبكه تلويزيوني كه مديريت آن بر عهده دكتر زابلي‌زاده، سرپرست پيشين دانشگاه صداوسيما است در حال جمع‌آوري ايده‌هاي برنامه‌سازان براي توليد برنامه‌هايي است كه با رويكردهاي اعلام شده براي شبكه مطابقت داشته باشد؛ شبكه‌اي كه مديريت آن بر عهده معاونت مالي و سرمايه انساني صداوسيما است.

احمد شهرياري، معاون مالي رسانه ملي در حكم انتصاب زابلي‌زاده وظايف «ايران كالا» را تبليغ و معرفي كالاهاي ساخت داخل در جهت حمايت از توليدات ايراني با كيفيت و تقويت بنگاه‌هاي توليدي كوچك و متوسط، انعكاس اخبار و رويداد‌هاي نمايشگاهي مربوط به كالاهاي ايراني و ساخت داخل، ترويج فرهنگ مصرف كالاهاي ايراني در بين خانواده‌هاي ايراني، حمايت از صاحبان كالاهاي ايراني به منظور الگوسازي در جامعه و حمايت از كارآفرينان در جهت رونق توليد ملي عنوان كرده است. آن‌گونه كه از عناوين وظايف محوله براي شبكه ايران كالا مشخص است، اين شبكه تفاوت‌هاي ماهوي با شبكه «بازار» خواهد داشت كه در مدت عمر كوتاه خود به معرفي محصولات توليد‌كنندگان ايراني مي‌پرداخت. هم اكنون نيز با توجه به استاني شدن دوباره شبكه 5 و پرداختن آن به استان تهران، امكان واگذاري مأموريت پيشين اين شبكه كه پرداختن به موضوع اقتصاد بود به شبكه ايران كالا وجود دارد. با توجه به اينكه اقتصاد مقاومتي از جمله راهبردهاي نظام اسلامي براي اداره كشور است و اقتصاد ملي نيازمند حمايت جدي رسانه ملي است، تأخير در راه‌اندازي شبكه ايران كالا مي‌تواند به معناي از دست دادن زمان براي شبكه‌اي باشد كه ميدان عمل وسيعي را پيش رو دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار