کد خبر: 818605
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸
وزیر فرهنگ صربستان در حاشیه مراسم افتتاحیه شصت و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب بلگراد ضمن بازدید از غرفه ایران، از بخش بنیاد سعدی و کتاب های آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان دیدن کرد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد سعدی، شصت و یکمین نمایشگاه بین المللی صربستان امسال با حضور کشورمان به عنوان میهمان ویژه و به همراه نهادهای فرهنگی، هنری دانشگاهی و ناشران بین المللی کشور از جمله بنیاد سعدی، روز گذشته (یکشنبه دوم آبان) در محل نمایشگاه بین المللی بلگراد افتتاح شد.

در حاشیه این مراسم، ولادان وکوساولیویچ، وزیر فرهنگ صربستان به همراه هیات همراه، ابوذر ابراهیمی ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، فهیم پور، سفیر ایران در صربستان، سلیمانی، رایزن فرهنگی ایران و نماینده بنیاد سعدی در بلگراد، کیانی، رایزن فرهنگی ایران و نماینده بنیاد سعدی در بلغارستان و شهرام‌نیا، مدیر عامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران از بخش بنیاد سعدی بازدید کردند.

ولادان وکوساولیویچ، وزیر فرهنگ صربستان که از نزدیک با فعالیت بنیاد سعدی در حوزه آموزش و گسترش زبان فارسی در جهان آشنا شد، با دیدن کتاب سلام فارسی اظهار علاقه نسبت به آموزش زبان فارسی کرد و پس از تقدیم یک نسخه از این کتاب توسط سعید صفری، مولف و استاد زبان فارسی در صربستان، گفت: با هدیه گرفتن این کتاب بیشتر به آموزش زبان فارسی علاقمند شدم و حتما خواهم آموخت.

بنیاد سعدی که با هدف معرفی فعالیت ها و آثار تالیفی خود در حوزه آموزش زبان فارسی در جهان، در غرفه جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بلگراد حضور دارد، با نمایش کتاب های «ایرانشناسی»، «سلام فارسی»، «کاربرد واژه» و بروشورهایی به زبان صربی، علاقمندان به زبان فارسی را راهنمایی می کند.

در این دوره از نمایشگاه کتاب بلگراد که دوم آبان ماه سال جاری با امضاء موافقت نامه فرهنگی بین ایران و صربستان آغاز شد، کتاب «سلام فارسی» که ویژه فارسی آموزان صرب و توسط بنیاد سعدی منتشر شده است، رونمایی می شود.

موسسه فرهنگی- هنری و انتشارات بین المللی الهدی، سازمان اتومبیل رانی و جهانگردی، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه جامعه المصطفی العالمیه، انتشارات علمی- فرهنگی، آژانس ادبی نوروز- مرکز ساماندهی ترجمه و نشر و موسسه نمایشگاه های فرهنگی، از جمله حاضران در غرفه جمهوری اسلامی ایران به مساحت 300 متر مربع هستند که به عرضه محصولات فرهنگی و امضاء تفاهم نامه های مشترک و سخنرانی های تخصصی می پردازند.

از جمله فعالیت هایی که در غرفه جمهوری اسلامی ایران در این دوره از نمایشگاه انجام خواهد شد می توان به عرضه کتاب های ترجمه شده به زبان صربی و انگلیسی در حوزه های فرهنگی و ایرانشناسی و کودک و نوجوان، برگزاری کارگاه های تصویرگری کودک و کارگاه های هنری شامل خاتم‌کاری، خوشنویسی، ترمه بافی و مینیاتور، اشاره کرد.

روز دوم نمایشگاه کتاب بلگراد با عنوان «روز ایران» به معرفی فرهنگ کشورمان اختصاص دارد که در این روز کتاب حافظ به زبان صربی و شش اثر ترجمه شده از فارسی به زبان صربی و همچنین کتاب «سلام فارسی» رونمایی خواهد شد.

از دیگر برنامه های روز ایران در نمایشگاه کتاب بلگراد، برگزاری 5 میزگرد درباره ادبیات ایران و صربستان است که با موضوعاتی در حوزه ادبیات کودک، رمان نویسی و ترجمه آثار ادبی ایران در صربستان، اجرا می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار