کد خبر: 818423
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
قوانين جديد علي منصور براي بازيکنان استقلال
حضور مداوم ورزشکاران ايراني در فضاي مجازي آفت بزرگي است براي ورزش کشور که متأسفانه هر روز نيز بر تعداد اين افراد افزوده مي‌شود.
شيوا نوروزي
حضور مداوم ورزشکاران ايراني در فضاي مجازي آفت بزرگي است براي ورزش کشور که متأسفانه هر روز نيز بر تعداد اين افراد افزوده مي‌شود. در حالي که مربيان و مديران تيم‌ها بايد تصميمي جدي در اين خصوص بگيرند، اما بيشتر دست‌اندرکاران ورزش به اين موضوع بي‌توجهي نشان مي‌دهند تا جايي که تقريباً هيچ ورزشکار و به ويژه ورزشکار مشهوري را نمي‌بينيد که در شبکه‌هاي اجتماعي حضور فعال نداشته باشد. با اين وجود از اردوگاه آبي‌ها خبر مي‌رسد که عليرضا منصوريان به تبعيت از مربيان بزرگي چون گوارديولا و کارلوس کرش دست به کار شده و شاگردانش را از حضور در فضاي مجازي منع کرده است!
  
پاي ثابت فضاي مجازي
با توجه به افزايش روزافزون گرايش جوانان به شبکه‌هاي مجازي، ورزشکاران نيز از اين قاعده دور نمانده‌اند. در اين بين فوتباليست‌هاي شناخته شده که اتفاقاً دستمزدهاي نجومي هم مي‌گيرند بيش از سايرين در اين عرصه حضور دارند و از کوچک‌ترين فرصتي براي خودنمايي در اين شبکه‌ها استفاده مي‌کنند. کافي است نگاهي گذرا به صفحات بازيکنان ايراني بياندازيد تا با موجي از عکس‌ها و اظهارنظرهاي آنها مواجه شويد. وقت‌گذراني فوتباليست‌ها در فضاي مجازي موضوعي نگران کننده است، موضوعي که در فوتبال حرفه‌اي از سوي مديران و مربيان به شدت مورد توجه قرار مي‌گيرد، اما در ايران کمتر کسي حاضر مي‌شود با بازيکنان سرشاخ شود و به آنها بابت شب زنده‌داري در شبکه‌هاي اجتماعي تذکر دهد.
  
علي منصور وارد مي‌شود
هت‌تريک آبي‌ها در کسب پيروزي، موقعيت اين تيم را در جدول رده‌بندي سروسامان داده است. عليرضا منصوريان که هفته‌هاي کابوس‌وار زيادي را پشت سر گذاشته اصلاً دلش نمي‌خواهد پس از مدتي که تيمش به آرامش رسيده، پرسه‌زني در شبکه‌هاي اجتماعي حاشيه جديدي براي استقلال بسازد. سرمربي استقلال که به شدت از روند روبه رشد تيمش راضي به نظر مي‌رسد، سعي مي‌کند تا ذهن بازيکنانش را روي فوتبال متمرکز کند. اين در حالي است که فوتباليست‌هاي ايراني از جمله بازيکنان آبي‌پوش به فضاي مجازي و به ويژه اينستاگرام حسابي معتاد شده‌اند. به همين دليل بود که علي منصور بلافاصله پس از پيروزي استقلال بر سايپا به يکي از بازيکنان نيمکت‌نشين خود هشدار داد که حضور مداوم اين بازيکن در شبکه‌هاي اجتماعي سبب نيمکت‌نشيني او شده است. ممنوعيت حضور در اينستاگرام از جمله اقدامات مهمي است که منصوريان اخيراً تأکيد زيادي بر آن داشته و قصد دارد اين موضوع را به شکلي قانوني در باشگاه اجرا کند. سرمربي استقلال براي آنکه بازيکنانش راحت‌تر با اين قضيه کنار بيايند به نمونه‌هايي از فوتباليست‌هاي موفق کشورمان از جمله کريم باقري و علي دايي اشاره کرد و به آنها متذکر شد که اين بازيکنان با اينستاگرام بزرگ نشده‌اند. سرمربي آبي‌ها در حالي بحث ممنوعيت شاگردانش در اينستاگرام را مطرح کرده که اکثر فوتباليست‌هاي ايراني دستمزدهاي نجومي دريافت مي‌کنند، اما انتظار هواداران را برآورده نمي‌کنند. هنوز موضع رسمي از سوي باشگاه استقلال در اين زمينه اعلام نشده و به نظر مي‌رسد که اجراي اين طرح تنها با حمايت مديران استقلال و همچنين ساير تيم‌ها امکان‌پذير باشد.
  
الگوهاي خارجي
بازيکنان فوتبال در سراسر جهان علاقه ويژه‌اي به حضور در شبکه‌هاي اجتماعي دارند و اين مسئله تنها مختص به بازيکنان ايراني نمي‌شود. با اين حال وضع قوانيني در جهت کنترل فوتباليست‌ها و فاصله گرفتن آنها از حواشي در فوتبال حرفه‌اي همواره مدنظر قرار مي‌گيرد. هضم اظهارات منصوريان اگرچه براي ما سخت است اما مربياني چون پپ گوارديولا، لوئيز انريکه و کارلوس کرش مدت‌هاست که به چالش حضور فوتباليست‌ها در فضاي مجازي پي برده‌اند و درصدد حل آن برآمده‌اند. سرمربي اين روزهاي منچسترسيتي زماني که در بايرن مونيخ بود به قدري قوانين سختي را براي شاگردانش تعيين کرده بود که ممنوعيت استفاده از اينترنت در مدت زمان حضور بازيکنان در باشگاه من‌سيتي قانوني سخت به شمار نمي‌آيد. لوئيز انريکه سرمربي بارسلونا هم به بازيکنانش هشدار داده که دو روز قبل از مسابقه حق شب زنده‌داري و پرسه زدن در شبکه‌هاي مجازي را ندارند ضمن اينکه آنها نبايد در پست‌هايشان به هيچ تيم يا بازيکني توهين کنند. کرش پرتغالي هم پيش از اين بارها به ملي‌پوشان کشورمان هشدار داده که از حضور در شبکه‌هاي اجتماعي پرهيز کنند. البته برانکو ايوانکوويچ نيز از پرسه‌زني بازيکنان ايراني در اينترنت نيز کلافه است منتها به گفته خودش قادر به کنترل بازيکنان در شب نيست!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار