کد خبر: 816825
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
قاچاقچي ۸۴۴ ميليارد ريال جريمه شد...
بسيار شيك و راحت، محموله هزار تني بدون پرداخت عوارض گمركي و هر مالياتي از «در پشت» خارج مي‌شود و كمي آن‌سوتر مردم عادي براي چند كيلو لباس بايد آدرس بانك بگيرند، موردي هم كه كشف مي‌شود جريمه برايش تعيين مي‌شود، مانند خبري كه ديروز راهي رسانه‌ها شد.
به گزارش «جوان»، در آخرين مورد كشف شده از صدها هزار مورد كشف نشده، مأموران به‌طور اتفاقي به يك انبار سر مي‌زنند، در انبار كه باز مي‌شود چيزي ديده نمي‌شود در حالي كه قاعدتاً بايد پر باشد، شگفتي مأموران زماني تكميل مي‌شود كه مستندات موجود را بررسي مي‌كنند و متوجه مي‌شوند اين انبار بايد پر مي‌بود غافل از اينكه صاحب محموله هزار تني، بار خود را از «در پشتي» از منطقه آزاد ارس خارج كرده است. خيلي راحت و بدون استرس!

تسنيم در اين باره نوشته است: «براساس بررسي‌هاي به‌عمل آمده اين محموله كاملاً اتفاقي و در بازرسي از انبارهاي يكي از شركت‌هاي فعال در اين منطقه كشف و ضبط شده است كه صاحب كالا اين ميزان كالا را به انبار خود در منطقه آزاد ارس وارد كرده و پس از چند ماه هنگامي كه انبار او بازرسي مي‌شود، مأموران متوجه مي‌شوند حتي يك قلم از اين كالا در انبار موجود نيست و در بررسي‌هاي بعدي مشخص مي‌شود هيچ گونه حقوق و عوارض گمركي براي اين كالاها پرداخت نشده و كل محموله در مقاطع مختلف از در‌هاي پشتي اين منطقه خارج شده است.»

صاحب اين بار فردي به نام «م. الف» است كه عمده فعاليت اقتصادي‌اش در منطقه آزاد ارس است. پرونده قاچاق اين شركت به محاكم قضايي ارسال و او  به پرداخت بيش از 844 ميليارد ريال جريمه نقدي در دادگاه بدوي محكوم شده است. كالايي كه وي به‌طور قاچاقي به كشور وارد كرده است شامل البسه، يراق‌آلات، پارچه و مواد غذايي از جمله برنج مي‌شود، ارزش اين محموله بيش از 210 ميليارد ريال بوده است. يك منبع آگاه مي‌گويد: «موضوع كشف قاچاق اجناس در انبار مذكور به اواخر سال 94 بازمي‌گردد كه با توجه به گزارش‌هاي مردمي و اطلاعات سامانه گمركي اين مورد كشف مي‌شود. هنگام بازرسي اوليه از اين انبار علاوه بر گمرك نيروهايي از منطقه آزاد و چند نهاد نظارتي نيز حاضر بودند و صورتجلسه قاچاق توسط گمرك و منطقه آزاد به‌صورت مشترك امضا شده است. براي خروج برخي از اين اجناس بايد علاوه بر مجوز خروج گمرك و منطقه آزاد مجوز استاندارد و بهداشت نيز وجود داشته باشد كه در اين مورد هيچ كدام از اين اسناد موجود نبود.»

نكته جالب اينكه پيگيري‌ها در خصوص گزارش‌هاي كسري انبارهاي مناطق آزاد و اينكه كدام نهاد متولي نظارت بر عملكرد و موجودي انبارهاي مناطق آزاد است، بي‌پاسخ ماند. پس از مراجعه به سايت گمرك مشخص شد آمار مناطق آزاد از سال 93 به‌روزرساني نشده است و تماس‌هاي بعدي با گمرك در خصوص ارائه و به‌روزرساني آمار عملكرد مناطق آزاد هم به جايي نرسيد. اكنون پرسش‌هاي بسياري مطرح است، ازجمله اينكه چه‌تعداد شركت شبيه «م. الف» در مناطق آزاد فعالند و با سوء استفاده از مقررات قاچاق رسمي مي‌كنند؟ بررسي‌ها نشان مي‌دهد قاچاق كالا ابعاد وسيع‌تري در مناطق آزاد دارد و بسيار راحت‌تر از تصورات صورت مي‌گيرد و سوء‌استفاده از تسهيلات در اين مناطق براي قاچاق كالا بسيار عجيب است. به‌نظر مي‌رسد وضعيت واردات كالاي قاچاق به كشور خيلي رسمي‌تر از گذشته در حال انجام است و مناطق آزاد نقش مهمي در اين باره ايفا مي‌كنند، حاشيه‌هاي اين سازمان هر روز بيشتر مي‌شود ولي با وجود اين آنها به فكر افزايش مناطق آزاد هستند در حالي كه مي‌دانند اين افزايش به معناي افزايش قاچاق است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
0
0
با سلام .تاریخ نشان داده در کشورهای که مردمانش در تمامی موارد با حکومت مشارکت داشته ند.کشورشان در تمام زمینه ها پیشرفت داشته است . که خوشبختانه در کشور ما نیز پس از استقرار نظام ولایت اسلامی در بعضی جهات مشارکت مردم بیشتر بوده و در بعضی جهات کمتر می باشد مهمترین شرط موفقیت در امر مشارکت این است که الان در حکومت علی است و کارگزان علی باید به سه اصل بنیان اسلام ( 1- صداقت 2- امانتداری 3- وفای بعد ) . اعتقاد کامل داشته باشند 1- مشارکت در امر اموزش با ایجاد مدارس و دانشگاههای غیر انتفاعی توسط مردم و یا ساخت مدارس توسط خیرین 2- مشارکت در امر بهداشت با تاسیس بیمارستان و درمانگاههای خصوصی و یا ساخت و تجهیز بیمارستان و درمانگاههای دولتی توسط خیرین 3= مشارکت در امر دفاع کشور با ایجاد بسیج های مردمی و غیره 4- مشارکت در صنایع با تاسیس کارخانه جات و شرکت و یا خرید سهام کارخانه جات و شرکتها توسط مردم . در بازار بورس و غیره که در حال حاضر الان مشارکت مردم در امر دفاع در قالب بسیج بسیار خوب است ولی در اموزش و بهداشت و تقریبا خوب ولی در صنایع هنوز مشارکت مردم بسیار ضعیف است . چون قوانین نظارت دولت بر مشارکت ها مخصوصا در صنایع و شرکتها ضعیف است . لذا می بینیم سرمایه های سرگردان در دست مردم بسیار زیاد است . واین خود عامل رکود و تورم شده است . و استکبار بوسیله ایادی خویش با قاچاق کالا و یا اختلاس و یا دزدی و غیره از تلاش حکومت برای مشارکت مردم در امر سازندگی جلوگیری می کند در امریکا . المان . چین . هند . ترکیه .کره جنوبیو..... الان با مشارکت مردم در صنایع و شرکتها از قبیل خرید سهام در بورس به پیشرفت های بسیار زیادی دست یافته اند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
0
1
حتما این هم بار همراه مسافر بوده که رئیس مناطق آزاد همیشه در برنامه های رسانه به آن اشاره می کند!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
0
0
اگر میخواهی ریشه قاچاق در این دولت را بکنی دنبال قاچاقچی نگردد فقط سخنور بز باش وبرادر ... دولت را تحت نظر داشته باش خود بخود مسله قاچاق و دزدی حل می شود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار