کد خبر: 816263
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
كار صندوق ذخيره بالا گرفت
چشم‌پوشي خانه ملت از استيضاح وزير آموزش و پرورش كه با افشاي تخلفات صندوق ذخيره فرهنگيان بالا گرفته بود...
نفيسه ابراهيم‌زاده انتظام
چشم‌پوشي خانه ملت از استيضاح وزير آموزش و پرورش كه با افشاي تخلفات صندوق ذخيره فرهنگيان بالا گرفته بود، باعث شد علي‌اصغر فاني نه تنها خود را نسبت به اين مسئله پاسخگو نداند، بلكه بعد از ورود دستگاه قضا و دستگيري هشت نفر در ارتباط با تخلفات اين صندوق، طي اظهارنظري از وزارت اطلاعات و قوه قضائيه تقاضاي پيگيري موضوع را بكند. در حالي كه موضع ديرهنگام و منفعل فاني، علاوه بر اينكه نهادهاي نظارتي و مردم را از اين عضو كابينه اميد نااميد كرد، انتظارات افكار عمومي در مورد برخورد با متخلفان و شفاف‌سازي زواياي اين پرونده تخلفاتي را متوجه دستگاه قضايي و امنيتي كشور كرد و هر روز بر دامنه واكنش‌ها به مجموعه تخلفات اين صندوق افزوده مي‌شود، به طوري كه برخي نمايندگان خواستار عذرخواهي فاني از مردم و به ويژه فرهنگيان شده‌اند.

 اين روزها نمايندگان مجلس و اعضاي كميسيون آموزش كه به رغم جمع‌آوري امضا براي استيضاح وزير به سؤال و جواب از وي در جلسات خصوصي اكتفا كرده‌اند، هر روز در معرض پيشنهاد تازه‌اي از سوي آموزش و پرورش قرار مي‌گيرند. حجت‌الاسلام سيدمحمدباقر عبادي، عضو كميسيون آموزش مجلس ديروز در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها اعلام كرد: اطلاعاتي كه به دست ما رسيده، نشان‌دهنده وجود تخلفات در اين صندوق است. وي در خصوص «مصاديق تخلفات در صندوق ذخيره فرهنگيان» تصريح كرد: تا زماني كه تحقيق و تفحص صورت نگرفته، نمي‌توانيم وارد آن بشويم، اما گزارش‌ها حاكي از سوء استفاده‌ها از اين صندوق است. حجت‌الاسلام والمسلمين عبادي عنوان كرد: براي اينكه خيال فرهنگيان راحت شود و ما نيز به عنوان ناظر در اين خصوص خيال‌‌مان جمع باشد، بحث تحقيق و تفحص را پيگيري خواهيم كرد و اگر تخلفي صورت گرفته باشد، بدون مماشات با آن برخورد مي‌كنيم.
 
لطفا تحقیق و تفحص نکنید
عبادي در خصوص «برگزاري جلسه با وزير آموزش و پرورش» اظهار داشت: جلسه‌اي با حضور وزير آموزش و پرورش و بعضي مسئولان صندوق ذخيره فرهنگيان در كميسيون آموزش برگزار شد و نظر وزير آموزش و پرورش اين بود كه مشكلي وجود ندارد و ديدگاه وي اين بود كه اگر مشكلي هست، بدون تحقيق و تفحص نيز حل مي‌شود و نياز به تحقيق و تفحص ندارد و مي‌توانند آن را بررسي كنند.

عضو كميسيون آموزش مجلس در خصوص «زمان تحقيق و تفحص در مجلس» يادآور شد:‌اين كار روالي دارد و با توجه به مسائل مطرح شده، به اتفاق آرا همه با انجام اين طرح موافقت كردند و اين طرح به هيئت رئيسه مجلس رفته است تا مقدمات آن شكل گيرد.
وي متذكر شد:‌اينكه چند مورد بررسي شود، كفايت نمي‌كند و نمي‌تواند گزارش جامعي تهيه شود؛ در نتيجه همه اعضاي كميسيون از جمله محمدرضا عارف كه در جلسه حضور داشتند رأي به انجام تحقيق و تفحص دادند.

البته اگرچه طرح تحقيق و تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان و برگزاري جلسه با وزير در دسته كمينه برخوردهاي مورد انتظار جامعه با متخلفان به شمار مي‌رود، با اين حال عملكرد پيچيده اين صندوق در سال‌هاي اخير و تغيير اساسنامه به تناسب عمل به جاي عمل بر اساس اساسنامه حتماً كار تفحص و تحقيق از آن را دشوار مي‌كند.
علاوه بر اینکه مخالفت وزیر آموزش و پرورش با نفس تحقیق و تفحص از صندوق مذکور آن هم در شرایطی که تا این اندازه برای افکار عمومی مهم شده قابل تأمل است.
 
وزیر عذرخواهی کند
علاوه بر اين طي روزهاي اخير اقشار بيشتري از جامعه نسبت به تعدي به حقوق فرهنگيان حساس شده و در مورد آن واكنش نشان مي‌دهند و به نظر مي‌رسد تعلل در شفاف‌سازي در مورد فهرست تخلفاتي كه در صندوق ذخيره فرهنگيان اتفاق افتاده و برخورد با اين تخلفات دامنه بزرگ‌تري از افراد جامعه را درگير مي‌كند. چنانچه بسيج دانشجويي شش دانشگاه تهران در بيانيه‌اي بر لزوم پيگيري هرچه زودتر مسئله صندوق ذخيره فرهنگيان از طريق مراجع مربوط و احقاق حقوق معلمان تأكيد كردند.

در اين بيانيه تذكرات چهار گانه‌اي نسبت به اين پرونده مطرح شده است، از جمله اينكه «‌ايجاد فضاي قانوني و شرايط مناسب براي حضور نمايندگان جامعه فرهنگيان كشور در صندوق ذخيره فرهنگيان و شفاف‌سازي در مورد فعاليت‌هاي اقتصادي صندوق براي سهامداران اصلي آن كه معلمان مي‌باشند» و همچنين «‌لزوم شفاف‌سازي حيطه وظايف، اختيارات و نحوه انجام امور و فعاليت‌هاي اقتصادي واحدهاي وابسته به صندوق ذخيره فرهنگيان و شركت‌هاي زيرمجموعه آن صندوق كه در سلامت اداري - مالي آن مؤثر خواهد بود.‌»

از سوي ديگر اسدالله عباسي، عضو ديگر كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس نيز در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها با بيان اينكه مديريت ناسالمي در صندوق ذخيره فرهنگيان حاكم شده است، گفت: در اين بخش وزير آموزش و پرورش بايد عذرخواهي مي‌كرد و نبايد مسائل را توجيه و افراد را مبري كند.  گفتني است در حالي از تخلفات در صندوق ذخيره فرهنگيان پرده‌برداري شده كه تا پيش از اين اغلب موارد تخلفات مالي و پولي و بانكي در سيستم اداره كشور از سوي اعضاي كابينه يازدهم به دولت قبل و عملكرد آن نسبت داده مي‌شد. اين در حالي است كه اكثريت قريب به اتفاق اعضاي هيئت مديره، هيئت مؤسس و هيئت امناي صندوق ذخيره فرهنگيان منتسب به جريان فكري و سياسي موسوم به اصلاح‌طلبان هستند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
داود سجادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
0
0
باید محدوده فساد مشخص شود درسطح هیات امناء یا هیت مدیره یا مدیرعامل ویا میران هلدینگ وغیره بوده است.و میزان فساد چقدر بوده است.تا بشود قضاوت درست قضاوت کرد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
0
0
ترا به خدا در این مملکت چرا اینطور شده بابا در برابر امام وشهدا خجالت بکشید
پاسخ ها
داود سجادی
| United States
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
در نظریه اقتصاد مقاومتی ،فساد تهدیدی است که در مرحله اول قابلیت سازمانی را از بین میبرد ودر مرحله بعد دستیابی به چشم اندازه افق را نا ممکن مینماید ودر نهایت امنیت کشور را تهدید مینماید وتضعیف میکند.
نظا م الله مهرانی طالقانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
0
0
به نام خداوند متعال ...ریشه فساد را در بیارید فانی را استیضاح وبرکنار و بطحایی وکفاش .وساکی بر کنار شوند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار