کد خبر: 814487
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۰
دبير شوراي عالي امنيت ملي:
روزگاري که هشدار و انتقاد درباره بدعهدي امريکا به خط قرمز دولت و دستگاه سياست خارجي تبديل شده بود ...
اعتماد به امريكا سراب استروزگاري که هشدار و انتقاد درباره بدعهدي امريکا به خط قرمز دولت و دستگاه سياست خارجي تبديل شده بود و منتقدان دولت به کارشکني متهم مي‌شدند که چشم ديدن آفتاب تابان برجام را ندارند، شايد کمتر کسي فکر مي‌کرد که زماني فرياد خوش‌بين‌ترين افراد دولت هم در اعتراض به بدعهدي امريکايي‌ها بلند شود، اما پيش‌بيني دلسوزان نظام رنگ واقعيت به خود گرفته و اکنون اين دولتمردان هستند که در اعتراض به کارشکني امريکا در اجراي برجام از يکديگر پيشي مي‌گيرند.

ماجراي اعتراضات به بدعهدي امريکا، از صالحي، رئيس سازمان انرژي اتمي و عضو ارشد مذاکره‌کننده هسته‌اي آغاز شد با سيف رئيس کل بانک مرکزي، وزراي دولت يازدهم از جمله ظريف و معاونان وي ادامه يافت و تکثير شد و با اذعان رئيس‌جمهور در مجمع عمومي سازمان ملل متحد وارد مرحله جديدي شد و اکنون علي شمخاني، دبير شوراي عالي امنيت ملي تهديد مي‌کند: اگر قرار باشد براي کارهاي کوچکي مانند خريد هواپيما نيز شاهد کارشکني باشيم، تصميمات جدي‌تري خواهيم گرفت. هشدار شمخاني به‌قدري جدي است که جاي هيچ توجيهي براي خوش‌بينان باقي نگذاشته است. او تأکيد مي‌کند که اعتماد به امريکا مصداق حرکت به سمت سراب است. علي شمخاني، نماينده مقام معظم رهبري و دبير شوراي عالي امنيت ملي پنج‌شنبه با حضور در همايش بزرگداشت شهداي وزارت نيرو در سالن همايش‌هاي برج ميلاد گفت: فرهنگ بي‌بديلي که منشأ خلق حماسه‌هاي کم‌نظير در دفاع مقدس بود، امروز راهنماي جوانان ما در عرصه‌هاي دفاعي، علمي، مديريتي و اجتماعي است. وي با اشاره به ريشه‌هاي ناب و غيرقابل تغيير فرهنگ مقاومت که بر پايه ظلم‌ستيزي و نفي سلطه استوار شده است، گفت: مهم‌ترين تلاش دشمنان، انحراف اذهان از تهديد خطر رژيم صهيونيستي براي جهان اسلام به سوي گروه‌هاي تروريستي و تکفيري خودساخته است که فرزندان فرهنگ مقاومت و شهادت مي‌بايست با بهره‌گيري از مجموعه ظرفيت‌هاي خود با آن مقابله کنند.
 
الگوي دفاع مقدس قابل تکثير است
دريابان شمخاني افزود: حرکت جهادي و دفاع مقدس منحصر به ايام دفاع مقدس يا حضور امروز نيروهاي مستشاري در عراق و سوريه نيست. وي خاطرنشان كرد: امروز مديري که گرهي از کار نظام باز مي‌کند يا در مردم ايجاد رضايت و اميد مي‌کند، قطعاً کار جهادي انجام داده است. دبير شوراي عالي امنيت ملي با بيان اينکه با اقدامات صورت گرفته و تعامل ميان وزارت نيرو و جامعه در مصرف بهينه انرژي، امسال شاهد خاموشي يا قطعي آب نبوديم، تأکيد کرد: کشور ما با افزايش بهره‌وري و با مديريت جهادي توانايي پاسخگويي به نيازهاي اصلي کشور به ويژه براي گسترش صنايع و واحدهاي توليدي را دارد.

شمخاني خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترين سدهاي کشور مثل سد کارون 3 و 4 برگرفته از تفکر دفاع مقدس ساخته شده‌اند و اين نشان مي‌دهد الگوي دفاع مقدس قابل تکثير است.
نماينده مقام معظم رهبري در ادامه با طرح اين مسئله که برخلاف ابتداي جنگ تحميلي که فقدان وجود راهبرد مورد اجماع موجب سردرگمي در اتخاذ روش مناسب براي پاسخگويي به تجاوز دشمن شده بود، تأکيد کرد: امروز و با وجود راهبرد اقتصاد مقاومتي امکان بسيج مجموعه ظرفيت‌هاي کشور در عرصه نبرد اقتصادي که بسيار پيچيده‌تر و دشوارتر از نبرد نظامي است، فراهم شده است.
  
تضعيف باور بومي، رفتاري در جهت منافع دشمن
دريابان شمخاني تصريح کرد: پايه اقتصاد مقاومتي بر باور به توانايي‌هاي داخلي و بومي است و هر برنامه، قلم و اقدامي که اين باورها را سست کند، خواسته يا ناخواسته در راستاي منافع دشمن رفتار کرده است. عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با انتقاد از بدعهدي‌هاي امريکا در اجراي تعهدات برجام گفت: اگر قرار باشد براي کارهاي کوچکي مانند خريد هواپيماي مسافربري نيز شاهد کارشکني و اخلال از طرف امريکا باشيم تصميمات جدي‌تري براي احقاق حقوق خود خواهيم گرفت. وي يادآور شد: تجربه‌هاي مختلف در مذاکرات هسته‌اي و تحولات منطقه به ما ثابت کرده است که اعتماد به امريکا چه در موضوع آتش‌بس در سوريه و چه در رفع تحريم‌هاي اقتصادي مصداق حرکت کردن به سوي سراب است. 
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
0
0
جناب شمخانی " با مدیرانی که دریافتی
های نجومی دارند"ونفس شان از جای گرم بلند می شود"و از بالا به پائین به مردم نگاه می کنند"چگونه انتظار دارید که کار جهادی انجام گیرد"ایا؟این
مدیران قادرند مشگلات مردم را حس کنند"تا رضایت و امید را در مردم ایجاد کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار