کد خبر: 814442
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷
در همایش دادستان‌های عمومی انقلاب و نظامی سراسر کشور مطرح شد
معاون دستگاه قضا: دشمن با نفوذ به کشور از آقازاده‌ها یارگیری کرده است...
همايش دو روزه دادستان‌هاي عمومي و انقلاب و نظامي سراسر كشور كه از روز پنج‌شنبه در شهر مشهد مقدس برگزار شد، ميزبان مقامات و مسئولان از دستگاه قضايي و ساير دستگاه‌ها بود. در اين همايش به غير از شخص رئيس قوه قضائيه، دادستان كل و معاون اول قوه قضائيه، وزير اطلاعات و جانشين فرمانده كل سپاه هم به سخنراني پرداختند.

آيت‌الله صادق آملي‌لاريجاني در اين همايش با بيان اينكه بسياري از چالش‌هاي كشور ناشي از عدم‌نظارت كافي است، ‌گفت: اگر نظارت‌ها اجرا مي‌شد طبعاً بسياري از چالش‌هاي اين حوزه رفع مي‌شد. آملي‌لاريجاني با طرح اين سؤال كه چرا بر بحث نظارت اين قدر در قانون تأكيد شده است، تصريح كرد: اهميت نظارت به خاطر موضوعي است كه مورد نظارت است و نظارت واجب نفسي نيست و در قانون اساسي، به خاطر اهميت اجراي صحيح قوانين در دستگاه‌هاي اداري، سازمان بازرسي كل كشور موظف به نظارت بر حسن اجراي امور و قوانين در دستگاه‌هاي اداري شده است.

وي با اشاره به وجود دستگاه‌هاي اداري اعم از دولتي و خصوصي در سراسر كشور و مواجهه هر روزه مردم با دستگاه‌هاي دولتي و غيردولتي و ميزان نارضايتي آنها از عدم‌اجراي قانون در اين دستگاه‌ها تأكيد كرد: در قانون اساسي بحث اجراي قانون و حسن اجراي قانون اساسي آمده است و حسن اجراي قانون يعني رضايتمندي مراجعان از عملكرد دستگاه‌ها.

رئيس قوه قضائيه زندگي بدون امنيت را عيش منقص توصيف كرد و افزود: اگر نتوانيم امنيت را در آن قسمتي كه به ما مربوط است براي مردم ايجاد كنيم، راحتي براي مردم باقي نمي‌ماند و بايد با جرائم خشن و وجود اشرار در شهرها و قاچاقچيان مواد مخدر برخورد شود. رئيس قوه قضائيه با تكذيب برخي گفته‌ها مبني بر اينكه سياست جديد قوه قضائيه حذف اعدام است، تصريح كرد: ما چه زماني چنين گرايشي داشتيم، ما معتقديم قوانين مربوط به قاچاق مواد مخدر وحي منزل نيست بلكه اهداف نهايي كه مدنظر قانونگذار بوده به كمال حاصل نشده و اينكه مي‌گويند اعدام فايده نداشت، بي‌مورد است و اگر سختگيري قوه قضائيه نبود وضع بسيار بدتري به وجود مي‌آمد و مواد مخدر در عطاري‌ها هم وجود داشت.

آملي‌لاريجاني افزود: اعدام‌ها في حد ذاته مطلوب نيست ولي مسئله اين است كه در كنار آن ضرر عظيمي كه به جامعه مي‌زند و خانواده‌هايي را متلاشي مي‌كند، ناچار به برخورد سريع و صريح و آشكار و قاطع با مواد مخدر هستيم و از دادستان‌هاي كل كشور مي‌خواهم در اجراي احكام تعلل نكنند و پس از صدور حكم، ‌آن را اجرا كنند، ‌چراكه اجازه نداريم سه سال اجراي حكم را به تعويق بيندازيم تا مجرم در زندان نمازخوان شود و به علت نماز خواندن او اعدام را منتفي كرد. وي با تأكيد بر اينكه بايد به جاي اعدام تا جايي كه ممكن است مجازات‌هاي مؤثر وجود داشته باشد، گفت: نمي‌توان اعدام را به طور كلي منتفي كرد چراكه بازدارندگي دستگاه قضا را تضعيف مي‌كند، ‌فلذا دادستان‌ها در اجراي احكام دقت و تأمل كنند و كار دادستان‌ها در تأمين امنيت بسيار مهم است و بايد با نظارت امنيت را تشديد كنند.
    ‌
اژه‌اي: مي‌خواهند القا كنند امريكا ديگر دشمن نيست
دشمن توانست در فكر و نگاه سياسي افراد منتسب به انقلاب نفوذ كند و با رمز تقلب در سال 88 «فتنه» را كليد زد و اميد بسته بود كه با اين مقدمات مي‌تواند در ايران انقلاب مخملي كند و به اهداف خود برسد. حجت‌الاسلام غلامحسین محسني‌اژه‌اي معاون اول قوه قضائيه نیز در اختتاميه همايش دادستان‌هاي عمومي و انقلاب و نظامي كشور، با اشاره به اقدامات دشمن در زمينه‌هاي مختلف سياسي، فرهنگي و اقتصادي گفت: در دوره‌اي از اداره كشور برنامه‌اي نوشتند و اگر به امضاها نگاه مي‌كردي، تصور نمي‌كردي اين برنامه در يك كشور انقلابي نوشته شده باشد، چراكه افرادي را تربيت كرده بودند كه آنچه را كه نظام سلطه مي‌خواهد در كشور پيش ببرند.

محسني‌اژه‌اي به يارگيري دشمن از خانواده‌ها و برخي آقازاده‌ها اشاره و عنوان كرد: دشمن توانست در فكر و نگاه سياسي افرادي كه منتسب به انقلاب بودند نفوذ كند و با رمز تقلب در سال 88 «فتنه» را كليد زدند و اميد بسته بودند با اين مقدماتي كه در طول سال‌ها انجام داده‌اند، بتوانند در ايران انقلاب مخملي درست كنند و به اهداف خود برسند. وي فضل خداوند، ‌رهبري رهبر معظم انقلاب و حضور و تبعيت مردم و وفاداران به انقلاب و اسلام را با وجود خسارت و هزينه‌اي كه دشمن بر ايران در فتنه 88 تحميل كرده بود، مانع رسيدن دشمن به اهداف خود اعلام كرد و متذكر شد: دشمن به اين نتيجه رسيده است كه بايد از جنگ تلفيقي نرم و سخت بهره بگيرد اما افسران، سربازان و ابزار و شيوه‌ها و تاكتيك‌هاي جنگ سخت و نرم با هم متفاوت است و در اين جنگ هر كه هوشيارتر و محكم‌تر باشد پيش مي‌رود.

معاون اول قوه قضائيه با اشاره به اينكه امروز نه دشمن و نه همپيمانان او به موفقيت نرسيده‌اند، تشريح كرد: ‌دشمن امروز تلاش بيشتري مي‌كند و ساده‌انديشي است اگر فكر كنيم امريكايي كه روزي فكر مي‌كرد مي‌تواند ايران را با كمترين تجهيزات نظامي از بين برد و فهميده است قدرتي مقابل او قرار گرفته كه آبروي او را در دنيا از بين برده و منافع او را به خطر انداخته، نسبت به ما خوشبين و با ما دوست شده باشد و ‌اين ساده‌انديشي است.
محسني‌اژه‌اي با بيان اينكه شناخت افسر و سرباز دشمن و شيوه رسيدن او به هدف، الزامي است، توضيح داد: سربازان و افسران دشمن منافقين داخلي و افراد سست عنصر هستند و ابزارش حركت چراغ خاموش، آرام و بي‌صداست تا نفوذ و تصميم‌سازي كند و ما را به تصميماتي كه او مي‌خواهد برساند و وانمود كند دشمن شناخته شده ما دشمن نيست.

وي با تأكيد بر اينكه دشمن براي رسيدن به اهداف خود در جنگ نرم از لسان و قلم ما استفاده مي‌كند، براي اينكه خطر دشمن را كم نشان بدهد و جنايت‌هاي شيطان بزرگ را به فراموشي بسپارد، اضافه كرد: مي‌خواهند اينگونه القا كنند كه امريكا ديگر شيطان بزرگ نيست و نيازي نيست كه «مرگ بر امريكا» گفت، مي‌خواهند جنايات آنها را به همراهي با منافقين و گروهك‌هاي تروريستي و برخي اقدامات صدام منحصر و ذهن‌ها را از دشمني او فارغ كنند. سخنگوي قوه قضائيه به جنگ رواني، ايجاد شايعه، دروغ‌پراكني، تهمت‌زني و محدود كردن جبهه خودي به عوامل خودي توسط دشمن اشاره و تأكيد كرد: مي‌گويند انقلاب تمام شده و رهبري چه اصراري دارند كه مرتب و پيوسته با همه گروه‌ها، اقشار، نهادها، جريان‌ها، دولت، مجلس، روحانيون، دانشجويان، اساتيد، كارگران، كشاورزان و طبقات مختلف بر لزوم حفظ روحيه انقلابي تأكيد کنند؟ اين اقدامات براي غافل شدن از دشمن صورت مي‌گيرد. محسني‌اژه‌اي، اينگونه افراد را افسران دشمن در جنگ نرم عنوان كرد و افزود: مي‌خواهند دشمني امريكا را تمام شده فرض كنند و نياز به كار انقلابي را بي‌مورد مي‌دانند و نهادهاي انقلابي و نهادهاي مؤثر و اثرگذار در نظام را تخريب و تضعيف مي‌كنند. وي به تضعيف و توهين به سپاه، قوه قضائيه و برخي نهادهاي انقلابي ديگر اشاره كرد و يادآور شد: اين همه هجمه عليه نهادهاي انقلابي به اين دليل است كه آنها بزرگ‌ترين مانع جنگ نرم و سخت و كساني هستند كه مقابل نقشه‌هاي اينها ايستاده‌اند. محسني‌اژه‌اي با طرح اين سؤال كه با اين راهبرد تلفيقي دشمن چه بايد بكنيم؟ چنين پاسخ داد: امروز لازم است بيش از پيش آگاهي داشته باشيم و آگاهي ببخشيم و به‌روز باشيم و از توطئه‌هاي مختلف مقابل‌مان پيشگيري و در صورت لزوم برخورد و مقابله كنيم.
  
توانسته‌ايم فرمول‌هاي دشمن را باطل كنيم
جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي مي‌گويد: توانسته‌ايم فرمول‌هاي دشمن براي تسلط بر هوا، فضا، دريا و زمين را باطل كنيم.
سردار حسين سلامي در همايش دادستان‌هاي عمومي و انقلاب و نظامي سراسر كشور در مشهد با بيان اينكه توانستيم فرمول‌هاي دشمن براي تسلط بر هوا، فضا، دريا و زمين را باطل كنيم، بيان كرد: پس از چند دهه نبرد سخت رخ داده است و امروز در دريا امريكايي‌ها مجبورند با‌زبان فارسي با پاسداران انقلاب اسلامي صحبت كنند و مجبورند روي همه ناوچه‌ها يك فارسي زبان بگذارند. سردار سلامي با بيان اينكه در فضا هم راه دشمن را بسته‌ايم، گفت: قدرت هوافضا به شكل فزاينده‌اي در حال توسعه استعداد بازدارندگي ماست و بايد قدرت بازيگري و اثرگذاري بر معادلات جهان را داشته باشيم.

وي با اشاره به اينكه دشمن نبرد را علاوه بر صحنه‌هاي جغرافيايي در ميدان تسخير قلب‌ها و دل‌ها با شدت بيشتري آغاز كرده است، گفت: حقيقت اين است كه آنها بزرگ‌ترين تهديد ما را اعتقاد و تفكر و روحيه انقلابي ما و تكيه ما بر آرمان‌ها و ارزش‌ها مي‌دانند و به اين نتيجه رسيده‌اند كه اگر بخواهند به مركز ثقل و نيروي پيشران اين انقلاب بزرگ لطمه وارد كنند، بايد ذهن‌ها و دل‌ها را تسخير كنند و اين همان جلوه‌اي از راهبرد نفوذ است. سردار سلامي افزود: اينكه با ادبيات آنها زندگي كنيم يك موضوع خطرناكي است و مي‌تواند مسير دستگاه ديپلماسي ما را از روحيه و مضمون و حقيقت و محتواي انقلابي خود دور كند و آثار اين را مشاهده مي‌كنيم كه در نفوذ جرياني اثرگذار بر مدل‌هاي تفكر جامعه ما با گره زدن انديشه سياسي به نظرات متداول قدرت‌هاي بزرگ به‌خصوص غرب و ترويج نسبي‌گرايي اخلاقي برقرار است.

جانشين فرمانده سپاه پاسداران در پايان خاطر نشان كرد: اين جنگل موشك‌هايي كه ايجاد كرديم براي اين است كه قدرتي تصور براي حركت نكند، ما ادراك دشمن را مديريت مي‌كنيم و تنها كشوري هستيم كه دشمن نتوانست با راهكار نظامي چالش‌هاي سياسي خود را با او حل كند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار